Doorslapen, hoe krijg je dat voor elkaar??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maagd, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

nou ongezond vind ik ook weer erg dramatisch....mijn jongste sliep met 9 weken door en dat regelde hij helemaal zelf. In al deze 20 maanden heeft hij nog geen minuut gehuild in bed.

Het echt doorslapen (iedereen verstaat daar wat anders onder), kun je niet bepalen, wel stimuleren en de omstandigheden zo goed mogelijk maken. En ja dat kan ook zonder te laten huilen. Ik ben dus absoluut van een strak dagritme waardoor het voorspelbaar wordt voor de kinderen en het verschil tussen dag en nacht duidelijk wordt.

Mijn oudste hoefde met 8 weken geen voeding meer s nachts en de jongste met 9 weken niet meer, hij sliep ook vanaf toen volledig door.
    De oudste werd wel vaker wakker voor een aai over dr bol maar sliep dan gelijk weer.

Ik ben er helemaal niet van om kinderen overdag het ritme maar te laten bepalen, want dan is het natuurlijk logisch dat ze dat s nachts ook doen.
    Hier ontbeten we op vaste tijd, dronken de andere flessen ook op uur en tijd en sliepen op vaste tijden. En nee daar heb ik ze niet "ingepropt", van kleins af aan dan weten ze niet beter. Als het dus om 12.00 uur flestijd was liet ik het hooguit een half uurtje later worden, om 12.30 uur werden ze dan wakker gemaakt. Dat resulteerde na heel korte tijd in een fijn dag en nachtritme met lange dutjes ipv allemaal van die hazeslaapjes.

2. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Dacht dat het topic over een ouder kindje ging maar je kleintje is pas 3 weken :(
    Je moet gewoon mazzel hebben meer niet en ja er zijn kindjes die al meteen doorslapen en het kan zo dat het na een paar weken weer anders is.
    Onze zoon komt elke nacht nog en vind het niet erg om eruit te moeten.
    Ik denk dat je je er maar bij moet neerleggen als je kleintje vaker komt en zeker niet van te voren hopen dat hij de hele nacht door slaapt.

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Fijn dat de meeste van jullie meteen een oordeel hebben.

Ik ben ook niet gek, snap ook wel dat het echte doorslapen (6-7 uur per nacht) er voorlopig niet meer in zit. Vroeg me alleen af hoe het kan dat sommige kinderen dit al heel snel wel doen. Misschien dat ouders iets speciaals doen waardoor het doorslapen gestimuleerd wordt.

4. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat denk ik niet.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Doorslapen kun je niet sturen,

Mijn oudste had met 4 maanden geen nachtvoeding meer, mijn middelste met 9 weken niet meer en mijn jongste 13 weken

Mijn oudste werd echter nog wel elke nacht wakker hij kon niet zelf in slaap komen, werd 7 keer per nacht wakker voor de speen om vervolgens 5 uur in de ochtend wakker te worden om de dag te beginnen

De middelste sliep na de 9 weken door van 8 tot 8 helemaal super natuurlijk maar toen ze 1 werd kreeg ze veel last van oor keel en neus ontstekingen en hebben we echt dag in dag uit voor naar het ziekenhuis gemoeten en daardoor sliep ze van 1 tot 3 jaar in de nacht bijna niet !! Door de pijn, door de ademnood noem maar op,

De jongste sliep vanaf 13 weken "door" tot afgelopen juni, ze kreeg last griep, wakker van 02.00 tot 06.00 daarna tandjes, hele nacht wakker, daarna weer verkouden en spugen...weer wakker van 02.00 tot 06.00 .. Nu zijn we dik 10 weken verder en word ze nog huilend wakker in de nacht, sinds een weekje kunnen we haar een knuffel geven en weer weg leggen maar of dat zo Blijft...don't know !

Met andere woorden...je kunt het gewoon echt niet sturen, elke moeder krijgt ooit in haar leven te maken met gebroken nachten,

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Afwachten en geduld hebben. Hier begonnen ze alledrie met doorslapen rond 2 jaar. En nu moet ik er nog regelmatig wel uit.

7. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Hier zo'n gelukkige moeder wiens kindje na 2 weken al doorsliep (overigens: doorslapen is 5 uur achter elkaar he? niet een nacht van 8 uur) en na 3 maanden sliep ze 8 uur achter elkaar. Ik heb hier niets voor gedaan, het overkwam ons gewoon en ik was daar uber blij mee, maar besefte me dat het uitzonderlijk was.

En helaas, rond de 5 maanden hebben we nachtenlang weer rondgelopen met haar, en toen weer rond haar 1e levensjaar, en nu net weer, na de BMR-prik en en en...zo blijft het voorlopig nog wel ff doorgaan volgens mij. Geniet van elke goede nacht zou ik zeggen ;)

8. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hier heeft hij sinds z'n geboorte 5 nachten doorgeslapen, dus dat zegt echt niets. Ligt aan je kleintje! Je kan van alles proberen, maar als hij/zij niet wil gaat het je niet lukken tenzij je het laat huilen, maar dat zou ik op die leeftijd nooit doen...

9. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Je vroeg het je wel af want je vraagt letterlijk hoe krijg IK dat voor elkaar. Maar aan je reactie te zien vallen de reacties nogal tegen maar sorry hoor wat had je dan verwacht? ;)

Dit is niet gemeen ofzo bedoeld, maar kom op je kindje is 3 weken.. voor je het weet regelt hij dit allemaal zelf en het is zwaar, natuurlijk, maar het hoort er bij en het is niet raar als je de komende maanden nog zulke nachten hebt.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Ja, maar dat hoeft toch niet per se iets negatiefs te zijn?
    Dat betekend toch niet dat ze dan maar elk uur voor een voeding komen of zo?
    Ik heb hier altijd op verzoek gevoed (dat is met borstvoeding zeker de eerste weken ook wel echt noodzakelijk), en zij bepaalden dus het ritme. Ook s'nachts. En dat deden ze keurig, zaten al heel snel op 1 voeding per nacht, en met 16 weken sliepen ze van 21.00-06.00 (de meisjes dan,zoon had reflux, die huilde alleen maar). Geen hazeslaapjes overdag, gewoon een lange tuk.
    Baby's kunnen het dus ook heel goed zelf regelen, zonder een strak schema aan te houden.
    Dus ik snap niet helemaal waarom het ritme s'nachts laten bepalen door je pasgeborene iets negatiefs is? Zo klein, dan is honger gewoon honger.

11. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Je hebt het hier over een baby van 3 weken.... geloof me daar bestaat nog geen vast ritme voor en die kinderen moeten het zelf regelen.

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Aangezien glucose de belangrijkste energieleverancier is voor de hersenen, kan hieruit afgeleid worden dat een frequente toevoer van glucose van belang is om de grote groei van de hersenen van de baby te stimuleren. Humane melk bestaat voor een groot deel uit melksuikers (lactose), die weer zijn opgebouwd uit galactose en glucose (Wikipedia, n.d.). Suikers hebben als kenmerk dat ze snel worden opgenomen in het bloed. Humane melk heeft het hoogste suikergehalte van alle melksoorten. Frequent voeden zorgt voor een continue toevoer van melksuikers naar de snel groeiende hersenen van de baby. Voedingen die qua tijd ver uit elkaar liggen, zorgen voor grotere schommelingen in de bloedsuikerspiegel en deze onderbrekingen zijn mogelijk nadelig voor de hersenontwikkeling (Van Veldhuizen, n.d.).

Misschien dus niet ongezond maar wel nadelig voor de hersenontwikkeling.

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    MOGELIJK nadelig staat er, dus het hoeft niet. En grote kans dat wanneer je er een ander onderzoek naast legt het juist weer wel goed is dat ze doorslapen

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    hier een mazzelaar met 3 kindjes die al heel snel doorsliepen. Nr1 wilde dat na 4 al maar was ik het niet mee eens door de stuwing, had ook met nachtvoeding een zwembadbed smorgens :cool: Ze kregen/krijgen gewoon slaapmiddel met de laatste voeding :D Ons ukje krijgt nu rond 21.30 nog een voeding en begint dan aan de nachtslaap tot 4/5uur. Ik ben juist wel voorstander van zelf laten bepalen wanneer ze drinken (zolang we niet weg hoeven dan ;) ). Dit resulteerde bij ons dat ze snel doorsliepen en overdag met etenstijd wakker waren wat ik handig vond zodra ze bijvoeding kregen (en dat merk ik nu bij de jongste ook, eten op tafel is huilen tot ze erbij zit :D ).

Weet niet hoe hij/zij na het badje is? als je dat smorgens doet en je merkt dat er daarna lang(er) geslapen word is het misschien een idee om het savonds te gaan doen?

15. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ik dacht inderdaad precies hetzelfde ;).
    Het leek mij ook wel lekker als zoonlief zo snel door zou slapen. Tot vier maanden heeft hij toch echt iedere nacht nog wel een voeding gehad. Op den duur gaat er wel steeds langer tussen de tijden zitten, dan hoef je er niet meer iedere 3 uur uit.
    Je kunt het niet sturen. Tenzij je hem gewoon een paar nachten lang laat huilen, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling toch? En zeker niet als hij pas 5 weken oud is. Het is eerder een uitzondering dat een baby dan doorslaapt.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het is uiteraard heel lekker als je kind vlot door gaat slapen, maar 5 weken is bepaald niet gemiddeld, dus stel je daar vooral niet te veel op in. Ik geloof dat het gemiddelde tussen de 6-9 maanden ligt, dus je hebt ws nog even te gaan met de gebroken nachten ;)

Wat wel helpt om door te slapen is voldoende voeding overdag, rust en regelmaat en vooral ook gezond zijn.
    Daarnaast is de basisregel dat een kind per pond lichaamsgewicht 's nachts een uur achter elkaar mag slapen, dus vanaf 4 kilo mogen ze 8 uur achter elkaar slapen, (avondvoeding dan dus nog nodig!) en vanaf 6 kilo zouden ze de nacht door mogen trekken/het klokje rond slapen.
    Als ze zelf, zonder sturing, eerder door gaan slapen en voldoende groeien, alert zijn en voldoende plassen, is dat prima, maar als ze nog niet zwaar genoeg zijn, wordt aansturen op doorslapen dus afgeraden.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Mogelijk nadelig en wie heeft het over voedingen die te ver uit elkaar liggen?? Ik zeg toch niet dat het kindje van ts nu gelijk door moet slapen?? Maar met een week of 6-8 hoeven ze echt geen nachtvoeding meer te krijgen hoor.

hier met 8 weken dus 1 om 23.00 en de volgende om 7.00 uur.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb het niet over nu maar over alvast naar een vast ritme gaan....en geloof me???? Ben jij hier deskundig in ofzo?? Ik heb 2 kinderen die die fase al voorbij zijn dus ervaring genoeg en zaten met een week of 4/5 echt wel in een ritme...geloof me!

19. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik dacht ook dat het over een ouder kindje ging en dacht misschien zijn er wat tips :D

Maar nee een baby van 3 weken oud slaapt over het algemeen nog niet dor, maar kan me wel voorstellen dat je nieuwsgierig bent hoe andere dat doen, want dat heb ik me ook weleens afgevraagd.

Maar als je net zulke kinderen heb als ik, bereid je dan maar vast voor, want dan slapen ze pas door als ze een jaar of 2 zijn.

De jongste komt hier nog een keer of 3/4 per nacht en ik mag blij zijn als ik eens een nacht van 4 uurtjes maak, want de andere van 4,6 en 8 jaar komen ook nog weleens uit bed 's nachts.

20. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

OMG en ik ben zo mooeeeeeeeeee (;)

Deel Deze Pagina