Wat is jullie ritme met een dreumes van 16 maanden? Wij hebben momenteel helemaal geen ritme (meer). Ik heb Tobias altijd de fles op verzoek gegeven en hij zat al een hele poos op 2 flessen Nutramigen (volgens het CB niet erg, omdat hij dus geen andere zuivel krijgt ivm koemelk-allergie), maar de laatste tijd komt hij weer steeds vaker voor een 3e fles 's avonds en dat is gewoon veel te veel. En bovendien ook op rare tijden. Ons "ritme" ziet er nu zo uit: 08:15 wakker worden, ontbijten met een boterham en water 10:00 fruit 12:00 boterham en water 12:30 tot 14:30/15:00 slapen 15:00 soepstengel 16:00 Nutramigen 18:00 warme maaltijd (wordt heel slecht van gegeten momenteel) Tussen 18:30 en 19:00 naar bed. Vaak is het dan een half uurtje stil en dan wil hij een fles Nutramigen Dan rond 11 uur / 12 uur wil hij er nog eentje. We hebben geprobeerd om hem te troosten, afleiden etc. Maar hij blijft gillen tot hij die laatste fles heeft gekregen. Kortom: het voeden op verzoek werkt niet meer.... Maar ik weet ook niet zo goed hoe ik hem nu opeens op een schema kan zetten, of dat uberhaupt nodig is etc.
Misschien kan je hem bij de maaltijden kleine flesjes nutramigen geven? Hier ook 16 maanden en drinkt nog 3 flessen melk (100cc) bij de maaltijd. Zelfs s avonds als toetje. Zo vraagt hij er tussen door niet om. Vraagt hij er buiten de maaltijden om, volhouden en water/sap geven. Je kunt ook voor het naar bed gaan lekker een flesje geven. Zo gaat hij met een verzadigd buikje naar bed.
Hier krijgen ze 's ochtends 150 ml melk (pap in ons geval) en 's avonds 150 m melk om 19 uur voor het slapen gaan. Wij eten om 17 uur met de kinderen.
Onze dame krijgt 's ochtends pap van 200 ml (eerst ook met Nutramigen, maar is inmiddels niet meer nodig), dan bij de boterham een bekertje karnemelk en 's avonds voor het slapen gaan ook nog een paar slokken karnemelk. Tussendoor drinkt ze water en/of siroop. Misschien kun je om 15.00 uur een iets groter tussendoortje geven? Alleen een soepstengel vult niet echt de maag en dan duurt de middag zo lang tot het avondeten. Om die reden krijgt dl juist 's middags haar fruit en 's ochtends iets anders. PS: wat slaapt Tobias heerlijk lang 's middags Ik ben al blij met 1 uurtje!
Ja, dat is ook pas van de laatste weken, dat hij zo lang slaapt.... Maar (mogelijk daardoor ) slaapt hij dan 's nachts juist weer minder. Beetje lastig op het moment allemaal. Hij wil vrij weinig. Gevoerd worden wil hij niet, maar met een lepel eten gaat nog niet.... etc, etc. Ik ga morgenochtend eens proberen of hij een bekertje Nutramigen bij de maaltijden kan drinken, misschien gaat het dan inderdaad beter
Ik zou ook de nutramigen bij de maaltijden geven en een flesje voor het slapen gaan. Hier het schema van dl ter vergelijking: 7.00 2 boterhammen + bekertje melk 10.00 fruit + water 12.00 2 boterhammen + cracker / ontbijtkoek oid + water of thee 12.30 slapen (heel wisselend. Varieert van niet tot wakker maken om 16.00 uur en alles daartussen ) 15.00 snack (rijstwafel, fruit oid) + water 17.00 bakje komkommer / paprika (anders kan ik niet koken ) 18.00 flink bord warm eten + yoghurt toe 19.00 flesje warme melk Slapen 's nachts was hier een paar weken geleden ook een "probleem". Inmiddels slaapt ze weer goed. Overdag is het wisselend maar gaat nu ook weer de betere kant op. Dl is een flinke eetster. Ik mag haar ook niet helpen dus ze doet alles zelf. Meestal met de vork of lepel en soms met de handen. Als ze 18 is kan ze vast wel netjes eten Misschien is het een fase en is het over een week weer anders?
Ik hoop het.... Wel een lange fase dan, want het duurt nu al zo'n 3 weken; vorige sprongetjes was misschien hooguit 1 week ofzo. Het was even een paar daagjes weer wat beter, maar sinds afgelopen donderdag is het weer weinig slaap en veel gebrul.
Vandaag heb ik heel erg opgelet dat hij niet te lang sliep overdag en ik heb hem zijn middagfles om 14:00 gegeven ipv om 16:00 en opeens is hij veeeeeeel rustiger en gezelliger. En hij slaapt nu gewoon lekker, hij is gewoon gaan slapen zonder moeite
Eerlijk gezegd denk ik dat hij echt honger heeft. Mijn zoontje van 16 maanden eet veel meer. En waarom water bij het ontbijt? Het is de belangrijkste maaltijd van de dag. Zou hem iets aanbieden met meer voedingsstoffen. Zoals, melk, thee, thee met melk enz.
8.00: 2 boterhammen met thee. 10.00: fruit met drinken. Of een smoothie 12.00: 2 boterhammen met thee of melk. 15.00: koekje, soepstengels, rozijntjes, ontbijtkoekje enz. 17.30: warm eten. Geen toetje. 19.00: fles 210. Om 12.30 ongeveer naar bed tot 14.00/14.30 uur. Dit is ongeveer zijn ritme.
Ik denk ook dat hij misschien honger heeft 's nachts. Mijn dochter is bijna 14 maanden en krijgt nu: ontbijt water en 200 ml pap tussendoor thee en fruit lunch 1 a 2 belegde boterhammen met water tussendoor fruit of een smoothie en een soepstengel/rijstwafel diner 200 gram warm eten en een paar happen toetje/appelmoes voor het slapen gaan een flesje melk Ze slaapt nog 1x per dag (soms 2) meestal aan het begin van de middag en dan vanaf ongeveer 19.30 tot 6.30 uur.
Hij heeft koemelk-allergie, dus melk bij het ontbijt dat gaat hem niet worden. Bovendien zoals ik al zei: hij kreeg dus een hele poos de fles op verzoeken, dus daar vandaan is deze situatie ontstaan. (overigens in thee zit ook totaal geen voedingsstof hoor. Dat is gewoon water met een smaakje!) We bieden hem ook elke ochtend 2 boterhammen aan, maar hij eet er 1 en 1 of 2 stukjes van de 2e en daarna wil hij niet meer. Dit geldt ook voor 's middags. In het verleden at hij veel beter en at hij wel 2 boterhammen 's morgens en 's middags. Maargoed, het probleem lijkt zich inmiddels op te lossen, al weten we nog steeds niet wat er nou was, want we hebben wat kleine aanpassingen gedaan in zijn dagritme, maar daarnaast krijgt hij nu ook weer behandeling tegen eczeem, omdat dat dus ook weer begint op te spelen, dus misschien had hij daar ook wel langer last van dan de zichtbare plekken weer opkomen.