doorslapen........ja graag!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kimmm, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    dames wiens bv baby sliep er door met 2,5 maand? ik probeer reza zover te krijgen maar die heeft er echt nog geen zin in

meestal gaat hij rond half 8 naar bed. soms word hij nog wakker al ik naar bed ga (hij ligt tijdelijk bij ons in bed) en dan voed ik hem dus nog rond 12 uur in bed. daarna komt hij vaak tussen 3 en 5 uur. als het vroeg is soms nog een keer om 6 uur en daarna word hij meestal rond half 8 wakker en is dan een uurtje op.

het maakt weinig uit of hij wel of niet rond 12 uur die laatste voeding krijgt, hij gaat er zeker niet langer van slapen. sterker nog ik heb het idee dat hij dan juist nog meer uit ritme is en vroeger en vaker komt snachts.

iemand nog een tip?

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

NIet getreurd.. Ook ik heb de gouden tip nog niet gevonden ;( Met 4 mnd sliep mijn dochter een paar weken door, van half 10 tot 5/6 ongeveer. Nu (6,5 maand) is haar nacht nog steeds van half 10 tot 6 maar wel met nog twee voedingen.. Het kan zo verschillend zijn in bepaalde periodes. Volgens mij is er niets aan te doen. Die late voeding maakte bij mij ook niet uit, daarom na half 10 gewoon verzoek. Meestal 1 of 2 uur komt ze en dan om 4 uur en om half 6 wakker.. Vannacht viel het gelukkig mee!! Moed houden!!

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou dat doorslapen loslaten want met 2,5 maand is het eerder uitzonderlijk dat kindjes doorslapen hoor ;). Bij M duurde het 15 maanden voordat ze doorsliep (wel direct klokje rond), hoewel ze daarvoor wel goede periode's had hoor. T heeft nog maar 1x doorgeslapen dus wij maken geloof ik geen doorslapers :D.

Er zijn wel dingen die doorslapen wellicht kunnen bevorderen:
    - overdag veel aanleggen (maar mijn kinderen moesten dat niet)
    - zorgen voor niet te veel prikkels en voorspelbare regelmaat (als je moe bent ga je slapen en als je honger hebt mag je drinken)

Verder overdag lekker met je kleine meeslapen zolang dat (nog) kan ;). Succes!

4. lien123

lien123 Niet meer actief

Ik tankte haar 's avonds helemaal vol, dan was ze bijna elk uur wel aan de borst. Niet bewust gedaan hoor, daar vroeg ze zelf om. Ze was 's avonds zo onrustig, dus gaf ik haar lekker veel de borst. Achteraf las ik dat dat clustervoeden heet.
    Dan ging ze om 22.00 uur slapen en heeft toen een tijdje (vanaf 3 maanden) doorgeslapen tot 7.00 uur. Maar dat was een periode..daarna weer heel vaak 's nachts wakker.
    Dus probeer je er niet teveel op vast te pinnen, het ligt ook aan je kindje. Er zijn er niet veel (zeker met BV) die meteen doorslapen. Probeer het voor jezelf zo comfortabel mogelijk te houden, kindje bij je in de buurt, bij mij hielp liggend voeden in bed heel goed, dan viel ze ook snel weer in slaap. Je kan ook een cosleeper kopen, bedje aan je bed vast (De PrettyMum borstvoedingswinkel biedt alles voor borstvoeding met plezier; borstvoedingskleding, kolven, borstkolven, kolfaccessoires, voedingsbeha, borstvoedingsshirt, voedingskussens, zwangerschapslingerie, positiemode, meegroeibeha, borstvoedings). Oh maar ik lees al dat je je kindje bij je in bed hebt. Schijnt heel goed te zijn hoor, samen slapen.
    Succes ermee, het zijn allemaal fases, die ook weer overgaan! Heb je nu niets aan, weet ik...maar in ieder geval sterkte!

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook 2 nachtvoedingen op dit moment. Ze krijgt om 19u de laatste. Maar nuis ze bijv wakker geworden en krijgt ze straks nog even wat. Maar vermoed dat ze vannacht gewoon weer komt.

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Helaas kun je doorslapen niet echt sturen. Hier een meisje dat met 3 maanden door ging doorslapen tot bijna 5 maanden. Sinds toen slaapt ze af en toe door, maar meer nachten niet als wel, de tijd dat ze komt is ook heel verschillend (dus geen gewoonte) en ze heeft dan ook echt honger/dorst want ze drinkt een goede dan bij mij.

7. kiddie

kiddie Niet meer actief

Nou 19 uur is wel vroeg. Dar reken ikniet tot nachtvoeding!
    Dan hier nog wel 2/3 keer. half 10 op bed en dan s nachts 2 keer tot uur of 6..

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Nee, ik ook niet. Maar ze komt dan wel om 2 en 5 uur ofzo.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mja 2,5 maand is ook nog wel jong he?

Irem is bijna 3 maanden en heeft tot nu toe 1 keer een nachtje doorgeslapen. Maar dat was niet goed, want toen was ze helemaal uitgeput omdat ze overdag niet geslapen had.'

Op dit moment gaat ze tussen 20.00 en 21.00 naar bed. Meestal komt ze dan om 2.00 en om 6.00 en slaapt dan tot een uurtje of 10.00 door. Ik vind dit echt geweldig!! echt genieten. Avonden voor mezelf en 's ochtends ook nog een paar uur voordat ze wakker wordt. Ik ben er zelfs zo aan gewend dat ik soms eerder voor de voeding wakker wordt dan zij 8)

Misschien als ik haar om 24.00 ofzo nog zou voeden dat ze dan tot 7.00 doorslaapt, maar ik laat haar liever in haar eigen ritme en cyclus slapen.

En ik vind die nachtvoeding niet (meer) zo erg. Ik verschoon haar sowieso bij de eerste voeding niet, dus dan is het echt aanleggen drinken en weer slapen, kost niet meer dan een kwartiertje. Plus dat ik bang ben dat mijn productie, die toch al terugloopt, nog minder wordt als de nachtvoeding eruit gaat.

10. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik vond de nachtvoeding ook niet meer zo erg. Maar als je niet vroeg naar bed kunt, half zes een wakkere dochter hebt die een paar uur spelen wil en daartussen nog 2 voedingen.. Nou dan is het wel zwaar. Is mijn ervaring. Maar zoals altijd is het vaak zo weer anders.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje ging na een jaar pas voor de eerste keer doorslapen, dus ik heb die gouden tip niet voor je!
    Voeden voordat ik ging slapen maakte ook niet uit; of hij nou om 19.00 of om 00.00 voeding had gehad, hij kwam altijd wel weer 's nachts.
    Momenteel gaat meneertje rond 20.00 uur na een voeding naar bed en meldt zich dan weer tussen 04.00 en 06.00 uur.
    Zodra mijn kind klokje rond gaat slapen, trakteer ik op taart!:p

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier een kindje dat met 7-8 weken door sliep en nu is het sinds 2 weken ineens weer helemaal voorbij! Helaas. :D
    Achja je kunt er echt niets aan doen, dus je kunt het maar beter accepteren he?
    Mijn dochter krijgt nu tussen 21 en 22 uur de laatste voeding en komt vervolgens tussen 03.30 en 05.30 voor een voeding. Ze heeft ook een week gehad dat ze weer 2 x per nacht kwam maar nu gelukkig weer 1 keer.
    Het kan allemaal zo veranderen...

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Op Borstvoeding.com staat trouwens een mooi artikel over nachtvoeden. Heeft er voor mij gezorgt dat ik het beter kon accepteren weer.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is ze 's morgens vaak wakker rond 6 uur, dat vind ik wel een nadeel. Ik vind dat vervelender dan een nachtvoeding. Vanmorgen was ik zelf ook nog erg moe, toen heb ik haar maar even bij me gelaten. Om 7 uur lag ze weer in haar eigen bedje en toen hebben we beiden nog even tot 9 uur geslapen.

15. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Zoals al gezegd: niet te veel op focussen, want 2.5mnd is nog jong hoor.

Ik vond het vooral fijn dat ze rustig wat dronk en dan zonder problemen weer verder sliep. Daar raak je heel erg aan gewend. Er zijn ook heuse "spook-kindjes" die er snachts een groot feest van maken... daar zit je dan, midden in de nacht, met ukkepuk op de bank! ;)

Mijn tip dus: lekker bij je in bed, even drinken als ukkie wil en weer verder slapen. Hardstikke relaxed, voor beide.
    Doorslapen komt vanzelf wel een keer.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn twee kids zijn beide gaan doorslapen op (bijna) volledige borstvoeding voor dat ze 2 maanden waren. Mijn zoontje is dat altijd blijven doen (wel overgestapt op volledige flesvoeding met 3 maanden) en bij mijn dochtertje zullen we het nog zien maar zij krijgt inmiddelso ook volledige flesvoeding. Met bv kan het ook (heb een zus en 3 vriendinnen waarvan alle kinderen (7 in totaal) doorsliepen van 23:30 - 8:00 op volledige bv. De gouden tip? Zorgen dat ze overdag genoeg drinken maar dit zal zeker niet voor elk kind werken. Als je de nacht als een normaal voedingsmoment ziet, zal je kind dit ook doen.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ik alle verhalen om me heen zo meeneem, is het vooral een kwestie van aanleg ofzo, dat je kind door gaat slapen of dat niet doet. Sommige kids kunnen snel overdag al voldoende voedsel tot zich nemen om de nacht op door te kunnen, anderen niet. Soms heeft dat met gezondheidsklachten te maken, soms is het gewoon niet anders.

Gemiddeld genomen is 2,5 maand erg vroeg om al door te slapen, dus ik zou me er ook niet al te veel op focussen. Je bent blijkbaar niet een van die mazzelkonten die een vroeg doorslapertje heeft gekregen. Hoe meer je daarop focust, hoe meer energie dat kost.

Zorg gewoon dat je kind overdag voldoende slaapt, niet te veel, niet te weinig. En dat je de voedingsmomenten 's nachts zo rustig mogelijk houdt: geen licht, niet teveel knuffelen, maar kort houden en snel weer terug in bedje. Daarmee maak je in ieder geval een herkenbaar onderscheid :)

En wat hierboven al gezegd wordt; je kunt beter een nachtvoeding hebben en tot 7-8 doorkunnen, dan elke ochtend om 6 uur eruit te moeten... :)

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarschijnlijk slaapt je kind allang door.

Een kind dat 5 a 6 uur aan één stuk slaapt ergens in de 24 uur slaapt namelijk al door.

Klokje rond slapen is met 2,5 maand ronduit ongezond. Daar moet je niet naar willen streven (en mensen die beweren dat hun kind dat doet of deed moet je met een flinke korrel zout nemen. Niets vergeten mensen zo snel als het aantal keren dat ze 's nachts hun bed uit moesten lijkt het wel.

Mijn dochter maakte van de geboorte af aan redelijk lange nachten (van 23.30 tot 6.00, dus geen nachtvoeding). Maar daar hield ze met 3 maanden mee op. Niet dat ik iets merkte van het aantal nachtvoedingen, ze lagen gewoon naast me, dus het was omdraaien, aanleggen en verderslapen voor mij.

In de nacht is het prolactinegehalte in je bloed veel hoger. Daarom zijn nachtvoedingen erg goed om je melkproductie op een goed niveau te houden.

19. raspberry

Dat klopt idd, dat veel mensen roepen dat hun kind doorslaapt, en als je dan doorvraagt, blijkt dat ze er nog wel tig keer uit moeten voor een speen enzo...
    Vriendin van mij had dat, hun dochter sliep door. Zij bedoelde daarmee dus dat dochterlief 's nachts geen voeding meer hoefde. Maar 't was pas toen dochter al bijna 2 was, dat ze er ook niet meer 5 keer uit hoefden om de speen terug te geven...
    Maar dat vertelde ze nooit uit zichzelf ;)
    (niet dat dat moet, maar om dus even te illustreren dat het allemaal nogal wat anders kan zijn, dan je op basis van een paar uitspraken zou vewachten).

20. raspberry

Oja, dat wakker maken om 12 uur kan je kind dus idd uit de diepe slaap halen en ervoor zorgen dat ie juist vaker wakker wordt 's nachts, dus ik zou iig zachtjes doen als jullie zelf naar bed gaan ;)

Verder begrijp ik hier dus uit dat ie dus regelmatig slaapt van 19.30 tot 3.00 of zelfs nog langer? Dat is technisch gesproken, zoals Driksmama ook al aangeeft, al doorslapen he? Doorslapen is nl al als ze 6 uur achter elkaar zonder voeding kunnen slapen... Jullie zoontje pakt zelfs al langer! :)
    't Is een beetje jammer dat ie daarvoor de avond en eerste deel van de nacht pakt, maar dat doen er meer, (deed Thirza rond die tijd ook). Stuur je weinig aan, zeker als je al aangeeft dat wakker maken of worden juist zorgt voor meer onrust in de nacht.
    Zelf lekker tegelijk met 'm op bed duiken dus ook, dan kun je dat stuk van de dag je echte uurtjes slaap pakken! :)

Deel Deze Pagina