kolf sterliseren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door peekaboo, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames
    hoop dat iemand hier een antwoord heeft op men vraag , heb namelijk alles graag op voorhand geweten en gepland :D

goed het gaat als volgt , de bv bij men meid was een hel !! ging niet meer na 2 dagen , jammer genoeg toen geen kolf ter beschikking dus overgegeaan op kv , nu wil ik dolgraag bv gaan geven maar helaas is de angst voor herhaling heeeel groot . aan de melkproductie lag het niet . dus nu heb ik van men dinnetje een handkolf gekregen van avent (nieuw) . ik wil deze kolf meenemen naar het ziekenhuis (blijf er zoeizo 3 dagen) voor moest het weer in het honderd lopen . nu mijn vraag moet ik de kolf sterliseren vlak voor gebruik ? of kan ik die bijvoorbeeld sterliseren als de weeen beginnen ? en dan met het afdekdopje in reistas meenemen en direct gebruiken indien nodig ? of in het ziekenhuis nog eens sterliseren ?

hoop dat het duidelijk is en hoop op reacties :D

2. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Denk dat je er beter een kan huren als je een kolf nodig blijkt te hebben!

3. peekaboo

ik heb al een kolf hoor 2 zelf een handkolf en een electrische kolf

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Als je in het ziekenhuis ligt, zou ik een kolf van daar gebruiken. Zo'n dubbele elektrische om je productie op gang te brengen. Die zijn veel effectiever. Ziekenhuis staat er om bekend dat je niet altijd zo vaak mag kolven als je wilt (probeer in elk geval 8x per dag te kolven als je kleine niet drinkt), dan kun je voor tussendoor je eigen kolf nog gebruiken.
    Aan het einde van je zwangerschap steriliseren is prima hoor!
    Ik doe het hier ook rond 37 weken, ligt alles schoon klaar.

5. peekaboo

nou dat is het hem net vorige bevalling was der geen kolf in het ziekenhuis !!! daarom dat ik dus voorzien wil zijn :D

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Huh? Das raar! Meende dat toch alle ziekenhuizen professionele kolven hebben.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Eens met Red88, vooral dat laatste ook, daar verbaas ik me best over, geen kolf aanwezig :O!

8. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Als het mogelijk is zou ik een kolf van het ziekenhuis gebruiken, omdat die gewoon veel beter zijn om de productie opgang te brengen. Misschien kan je even naar het ziekenhuis bellen en informeren wat hun beleid is rond kolven. Hebben ze een kolf?, Mag je ook 's nachts kolven? etc.
    Sowieso gewoon je eigen kolf meenemen dan heb je altijd wat achter de hand. Wel super trouwens dat je ondanks de negatieve ervaring van vorige keer met borstvoeding nu toch weer zo gemotiveerd bent!

9. peekaboo

ja ze hadden geen kolf , zelfs geen tepelhoedjes ,
    ben nu wel in een ander ziekenhuis maar durf het gewoon niet aan derop te vertrouwen , ga het volgende keer wel eens vragen maar zoiezo heb ik liever wat achter de hand ! wil dolgraag zelf voeden maar als het niet lukt wel kunnen kolven en zelf voor de moedermelk zorgen

Deel Deze Pagina