Hallo ! Aangezien ik 4-11 ben uitgerekend en mijn VK pas 9-11 begint met vaccineren tegen de Mex griep bij vrouwen die dat graag willen, zal ik tijdens mijn zwangerschap geen vaccin krijgen. Omdat ik Astma heb zal ik echter wel een oproep ontvangen voor een vaccinatie. Toen ik ons zoontje BV gaf zei mijn HA dat het geen probleem was om het vaccin tegen de seizoensgriep te pakken, want zo kreeg Thijs ook via de voeding de antistoffen binnen die mijn lichaam aanmaakte tegen de griep. Ik heb me toen dus laten vaccineren en Thijs heeft erg geen last van gehad (was helemaal nooit ziek in de periode van BV ) Nu vraag ik me af of dit precies zo geldt voor het vaccin tegen de Mexicaanse griep. Ik wil het alleen als ons ukkie er geen nadelige gevolgen van zal ondervinden. Wat is jouw advies, wel of niet vaccineren ? En zo ja, hoeveel weken na de bevalling zou dan het beste zijn ? Alvast bedankt ! Groetjes, Nikki F
Hallo, Vaccinatie is geen probleem. Volg de richtlijnen voor wat betreft de planning. Maak je geen zorgen over de BV. Die kan gewoon doorgaan als je gevaccineerd bent. Ilse
Hoi Ilse, Dank je wel voor je antwoord. Die richtlijnen wat betreft planning, waar zijn die te vinden ? Alvast bedankt ! Groetjes, Nikki F
Hallo Nikki, Ik heb niet alles gelezen maar ik veracht dat je de meeste voor jou relevante info op deze site kunt vinden. Grieppandemie.nl / Informatie voor... / Zwangere vrouwen Vraag anders je VK even na over de precieze regels over wanneer vaccineren etc. Ilse