doorslapen met banaan.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Popkoorn, 19 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

#1 Popkoorn, 19 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2011
    Hoii,

Mijn zoon is bijna 2, altijd een slechte slaper geweest,
    maar nu de laatste weken zijn we erachter gekomen dat als hij voor het slapen gaan nog een banaan eet dan slaapt hij 1 uur eerder ( 8 uur ipv.9 uur) en 2 uur langer !! ( tot 8 uur ipv 6 uur)
    dit is 3 uur op een nacht.

maar hij eet niet altijd even best zijn avond eten en we zijn bang dat hij zometeen denkt : ach ik krijg toch nog een banaan ik hoef mijn avond eten niet
    ( meestal eet hij zijn avond eten wel.maar ook hij heeft fases dat hij slecht eet)

we hebben ook een ander soort fruit geprobeerd in de avond om te kijken of het echt aan die banaan ligt, maar met bijv een appel slaapt hij gewoon hoe hij normaal ook slaapt, hij slaapt echt alleen langer met een banaan,

nu heb ik gehoord en gelezen dat een banaan een rustgevende fruit is... maar of het echt daaraan kan liggen ? ik weet het niet,

is dit wel goed ? moeten we hier mee ophouden ?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Moeilijk om te zeggen of het alleen aan de banaan ligt. Dit is niet wetenschappelijk onderzocht :). Qua fruit is het goed om te variëren, af te wisselen met andere fruitsoorten.
    Misschien goed om hier geen vaste gewoonte van te maken.

Groetjes Angélique

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hij krijgt zobiezo overdag zijn fruit, dus gevarrieerd fruit eten doet hij wel,

maar net voor het naar bed gaan heeft manlief voor een paar weken geleden hem een banaan gegeven omdat hij zelf ook een banaan at,
    en toen sliep hij dus opeens door, werd niet wakker en sliep ook nog eens 2 uur langer en een uur eerder

daarna op en af geprobeerd met bijv appel, of helemaal niets... en dan slaapt hij weer een uur later en 2 uur minder,

dus alleen wanneer hij die banaan krijgt voor het na bed gaan slaapt hij gemiddeld 3 uur per nacht langer

maar het is dus niet verstandig elke avond (naast zijn fruit van overdag) nog een extra banaan te geven voor het slapen gaan ?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Ik vind het wel een bijzonder verhaal hoor ;) , dat als je een appel probeert dat je kindje dat minder goed doorslaapt! En met banaan wel goed doorslaapt!
    Als je verder overdag goed varieert is het geen probleem, maar let er wel op dat je kindje niet teveel fruit gaat krijgen. Dat is ook weer niet goed (ivm calorieen). Vanaf 6 maanden mogen ze 2 stuks, dit is gelijk aan 200g!!

Groetjes Laura

Deel Deze Pagina