doorslapen of toch niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama aes, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    nog een vraagje anne slaapt sommige nachten helemaal door van 8 uur tot een uur of 6 7 Maar er zijn ook veel nachten dat ze snachts midden in de nacht nog voeding wil hebben drinkt dan de hele fles leeg en heeft dit echt nodig een speentje oid helpt echt niet.
    Weten jullie hoe dit komt dat dit zo wisselend kan zijn.Het ligt er niet aan of ze die dag veel of weinig geslapen heeft dit maakt niks uit

2. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Daar kan ik je helaas niet mee helpen. Hugo heeft precies hetzelfde. Denk dat het vanzelf overgaat. De ene nacht slaapt ie tot 6 of 7 uur en de volgende nacht meldt ie zich weer om 4 uur. Ik geniet van de langere nachten en de rest komt vast wel.

3. Niet meer actief

Zit ze niet in een sprongetje?
    Las in Oei, ik groei dat ze dan ook weer vaker kunnen komen om te eten..

4. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    ik denk het niet ze slaapt nu zo 3 weken 2 keer per week door de rest niet.

5. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Stijn heeft precies hetzelfde, slaapt van 19.00 tot 5.00 ,maar ook wel eens tot 3.00.....ze zij denk ik nog aan het 'zoeken'.

xxx

6. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    En hij krijgt dan geen flesje of BV meer rond 11 uur?

7. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Komt vanzelf wel goed. Het kan allerlei oorzaken hebben dat ze nog niet doorslapen. Met zo'n kleintje is dat nog niet echt te verklaren.

8. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    De kleine uk van mij slaapt nog niet door 's nachts. Merk wel dat hij steeds minder gaat drinken. Meestal is de laatste voeding om ongeveer 22:30u en dan tussen 02:00 - 03:00u meldt hij zich weer.
    Maar ik denk dat je ook nog niet echt mag verwachten dat een babay van 1 maand al doorslaapt al zou ik dat niet erg vinden voor me zelf. Al is het maar 1x in de week :D :p

Greetz Ingrid

9. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Dat zou hier inderdaad ook al wel mogen! Maar ze zijn nog zo klein nu. Ik had vannacht een primeur! Silvester lag om half 8 op zijn bedje en heeft doorgeslapen tot 2 uur! Ik zat wel in dubio hoor, want we hadden hem op zijn eigen kamertje gelegd in zijn bedje ('s nachts slaapt hij in een wieg op onze kamer ivm het geven van borstvoeding) en ik wist niet zo goed of ik hem nou wakker moest maken en voeden en op onze kamer moest leggen of dat ik hem in zijn eigen bedje moest door laten slapen. Ik ben heel erg blij dat ik die laatste keuze heb gemaakt, want hij heeft voor de allerleerste keer 6 en een half uur achter elkaar door geslapen (met 8 uur tussen de voedingen in).

Veel liefs van een super trotse moeder!

10. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Mazzelaar... De kleine Lucas die slaapt nog niet meer dan een uurtje of 4 en half a 5 achter elkaar. Maar het is een begin toch?
    Veel suc6 ;)

Greetz Ingrid

11. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    **Big Smile**

12. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Nee, hij krijgt om 19.00 de laatste fles! Hij sliep vannacht van 19.00 tot 7.00, als ik hem om 23 uur een fles geef ( niet dat die dat wil...) is ie helemaal uit z'n ritme en komt ie juist om de vier uur..... ben wel blij zo.....

xxx

13. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Van 19.00 tot 7?
    Jezus, wat een mazzel heb je!
    Hier is het een beetje verschillend.
    Hugo krijgt nog een flesje tussen 23.00 en 24.00 soms komt hij rond 4 uur (maar dat kan dus ook zijn omdat hij vieze luier heeft of z'n speentje wil) heel af en toe slaapt hij tot 6.00 uur.
    Dit zou eigenlijk elke dag wel mogen...

Groetjes Niki

14. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Stijn is 3 maanden,he? Toen hij 5 weken was, moest ik er denk ik ook om de 3 a 4 uur uit om te voeden..... Hij doet dit nu sinds een week of 2 :) en ben er idd heeeeeeel blij mee. Maar het komt vanzelf als ze wat zwaarder worden!

xxx

15. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Nou, Flappie, helaas bij mij nog niet....En dat terwijl Evi al boven de 7 kilo weegt! :confused:
    Er lijkt wel wat meer ritme in te komen nu, ze wordt meestal rond 23.00 uur wakker en dan weer tussen 3 en 4

16. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Sorrie, maar ik moet dit echt even kwijt! Silvester heeft gisterenavond om 19:00 uur de fles (met bv uiteraard!) van mijn man gekregen omdat ik voor de eerste keer weer een afscheidsetentje van de zaak had. Mijn man heeft hem rond half 9 in zijn eigen bedje te slapen gelegd. En weet je hoelaat die kleine uk een beetje wakker werd?!?!?! Om 03:30 uur........................... Het was niet zo dat hij echt aan het huilen was, maar meer een beetje diep aan het zuchten en kreunen.. hij had een vieze luier. Nu vraag ik me alleen wel af of dit niet te lang is voor mijn kleintje. Tussen het eten zit nu namelijk 8 en een half uur. Om 03:30 uur heeft hij overigens maar een kwartiertje gedronken.

Nog steeds super trots dat hij zo lekker kan slapen en nog meer trots dat dat 's nachts is!

17. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ik heb me nooit zorgen gemaakt als ie eens zo lang lag.... :) Ik denk dat ze zich wel melden als ze honger hebben.......

@Daan, Stijn had gister de laatste fles om 19.00, maar werd vannacht dus wel weer wakker om 1.30 en toen om 7.00. Soms heb ik het geluk dat ie wel doorslaapt, dus het komt toch vanzelf. Ik blijf er in geloven :D En Stijn is ook al boven de 7 kilo,hoor! Ik geef 's nachts dan gewoon 100 cc ipv 180. Even proberen te troosten helpt dus echt niet, hij wil dan gewoon eten. In ieder geval fijn dat er toch wat meer ritme inkomt. De kleine van een kennisje van mij, sliep 'pas' door met 5 maanden en heeft de maanden daarvoor ook echt wat aangerommeld, kwam ze weer om 1.00, 3.00 of doorslapen, maar na die 5 maanden slaapt ze structureel door! En volgens het cb, slapen de meeste baby's vanaf 4 maanden door.

xxx

18. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Nog 1 week dan....haha :)
    Ik geloof ook wel dat het goedkomt hoor. Ik geef Evi geen nachtvoeding meer, meestal kan ik het redelijk goed rekken met haar speentje. Alleen komt ze de ene keer om de 10 minuten en slaapt ze er de andere keer een uur mee door...We wachten weer af.
    Ik laat Evi ook zelf wakker worden hoor, ze heeft alleen een tijdje gehad (toen maakte ik haar nog wakker) dat ik haar om kwart over 12 echt wakker moest maken, en sinds ik heb besloten haar gewoon te laten liggen en te zien wat er gebeurt, wordt ze zelf rond 11 uur wakker... :(

19. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ligt ook aan de bv of fv...

mijn kleintje heeft 1 x 8 uur lang geslapen toen was hij 4 wkn ofzo... maar nu laatste tijd helemaal niet meer... hij gaat om half 7 standard naar bed....
    en komt dan rond 1 uur weer en daarna elke keer om de 4 uur max... ik geef bv...
    dat blijkt sneller verteerbaar dus ik verwacht niet dat hij spoedig al door zou slapen...

20. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Sil krijgt borstvoeding. Mijn man heeft hem weer in bed gelegd, nu was het rond kwart voor 8. Ik ben heel erg benieuwd hoe laat hij wakker wordt vannacht!

Deel Deze Pagina