Hallo! Ik ben benieuwd of er iemand is die ook een hele grote baby heeft gekregen. Gewoon omdat ik benieuwd ben en ook om tips uit te wisselen. Onze zoon was bij zijn geboorte 60 cm en woog 5460 gram. Hij past al bijna niet meer in badje en in zijn reiswieg. Nu vind ik het bv handig om te weten of ik al zo'n zitje voor in bad kan gebruiken en wanneer ik de kinderwagen kan ombouwen. Ik heb wel het idee dat hij snel zijn hoofdje zelfstandig omhoog kan houden, want vanaf zijn geboorte probeert hij dat al en houdt het dan best lang vol. Want nu durf ik nog niet zoveel uit te proberen omdat hij best kwetsbaar is. En de moeders die een groot kind hebben; wat vinden jullie van alle opmerkingen?! Want ik lees regelmatig dat moeders het niet leuk vinden dat iedereen maar blijft zeggen hoe groot hij is. Mijn vriend vindt dat ook niet zo leuk maar mij maakt het niet zoveel uit. Ben er eigenlijk wel trots op dat ik hem zelf op de wereld heb gezet!!
hij is inderdaad groot. ik zou zelf gewoon hem in het bad houden of eventueel in de tummy tub. je heb van die zitjes waar ze in kunnen liggen mischien is dat wat? en de kinderwagen bak dat is ellendig. als je de buggy inzet helemaal plat kunt doen zou je kunnen kijken voor een baby nestje die heb je ook universeel. en anders helemaal plat en dan met de voetenzak erin? ik noem maar wat hoor.
Ja, zo'n zitje stelde de kraamhulp al voor maar ik weet niet of ze daar echt al wat sterker voor moeten zijn. Vind het nog een beetje eng nu zijn hoofd nog zo slapjes is! Een babynestje ken ik niet. Heb het net even opgezocht maar lees dat een nestje kleiner is dan een bak.... Bedankt in ieder geval voor je reactie!
pff was het geen zware bevalling? Het badzitje zijn wij ook al vrij snel gaan gebruiken, kan vanaf dag 1.. De buggyinzet zit er hier ook al op, deze kan helemaal plat gelukkig..
Er is een heel topic over grote baby's: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/187077-wie-meer-grote-baby.html In dat topic staat ook een lijstje (link staat op de een na laatste pagina, geloof ik). Als je daarin kijkt zie je dat jouw zoontje samen met een ander meisje toch wel een stuk groter is dan de meesten in dat topic. Mijn dochter was bij de geboorte ook behoorlijk groot, maar toch weer een stukje kleiner dan jouw zoontje. Ik vond zo'n zitje in het bad niets, wij zijn met haar gaan douchen en in het grote bad gegaan, vond ik veel fijner. Als je buggyinzet plat kan, kun je hem vrij snel ombouwen. Als hij niet plat kan, dan zou ik op zoek gaan naar een andere die wel plat kan. Of naar een kinderwagen met een grote bak (zoals Bugaboo, volgens mij). Babynestjes schijnen inderdaad nogal klein te zijn. De opmerkingen leg ik naast me neer: J. is nou eenmaal groter dan gemiddeld.
@Sandraske: Bevalling viel mee, ik ben heel goed begeleid. Ben wel veel bloed verloren, dus daar moet ik nog van bijkomen! Bedankt voor je reactie! @NiekeKris: Ik ga gelijk kijken, dankjewel! Ik weet niet of onze buggyinzet plat kan. Zal het 'ns nakijken.
Wow, wat groot! Wat betreft het badje en de wandelwagen: wat gek dat dat niet past. Mijn zoontje is nu van vergelijkbare grootte (wat groter zelfs) en past er gewoon nog makkelijk in hoor Heb je een kleine wandelwagen? Wat betreft het badje: je moet je zoontje wat schuiner houden. Ik heb de oudste gebadderd zolang hij niet kon zitten (tot 7 maanden) en toen was hij inmiddels zo'n 73cm. Alleen het hoofdje zit dan niet (deels) onder water.
Het past nog wel maar ik ben bang dat het niet meer gaat passen voordat hij al in de buggy kan. Maar misschien groeit hij niet zo snel. Het badje kan ook nog wel even maar met 73 cm past hij er denk ik echt niet meer in!
Je hebt van die ligzitjes, met een steunstuk voor tussen de beentjes: daar liggen ze dan tegenaan, hangen daar wat op vast en dat is echt ideaal! Heb ik hier toen gekocht omdat Thirza bang was in badje, maar gaf me ook de handen vrij, en dat was wel fijn, want ook Thirza was ee flinkerd, (wel niet zo flink als die van jou, maar 4,3 kilo vond ik toch ook al wel groot ). Thirza lag daar met een week of 2-3 al in en vond badje toen weer heerlijk!
Mijn zoontje was 5460 en 57cm. Ik ben snel met em gaan douchen dan houd ik em even vast daarna word het te zwaar en zet ik em in een zitje,vind ie heerlijk(al past ie er bijna niet meer in hihi).Ik heb een maxi cosi mura,tegenover veel kinderwagens vrij grote bak,met 4mnd naar de stoel die helemaal plat kan.Heb er nog even over nagedacht een ouderwetse kinderwagen erbij te kopen omdat die zo'n grote bak hebben maar zo ging 't ook prima! De opmerkingen dat ie zo groot is boeien me niet we hebben een heerlijk gezond beertje en ik ben er trots op!!!
Zeker een joekel, die van mij was 9,5 pond bij de geboorte en was 52 cm, dus wel een stukje kleiner, maar behoorlijk aan de maat. Zo'n ligzitje is inderdaad handig, heb ik ook gebruikt bij beide kindjes.
Mijn zoontje was ook zo lomp (5045 gr en 55 cm). Wij gingen altijd met hem onder de douche, helemaal toen hij niet meer in bad paste. Dat was vrij snel. Als hij zijn benen bewoog, knalde zijn hoofdje tegen de andere kant omhoog. Wij hebben hem zo lang mogelijk in de kinderwagenbak laten liggen, maar na 5mnd lag hij bijna dubbelgevouwen en dat leek me ook niet goed. Gelukkig een wandelwageninzet die helemaal plat kon. Lekker dikke muts op en in de voetenzak ging prima. Wij moesten die heerlijke sneeuwwinter door. Je zult vast nog meer dingen tegen gaan komen. Maxi cosi te klein voordat de kleine oud genoeg is om over te stappen op een vervolgstoel enz. En ik vond het ook heerlijk dat mijn kereltje niet zo breekbaar was. Hij leek ook veel minder kwetsbaar. Dan maar een reusje. Maar heb ook veel leuke reacties gehad hoor! Mijn schoonzusje had wel de hoofdprijs trouwens: ha, deze durf ik tenminste vast te houden
@Rozemarijke: Oh, dat klinkt wel handig ja. Ik ga zo meteen eens goed op zoek naar zo'n zitje. @Gijsje: Dat is toevallig, onze baby's waren precies even zwaar! @Storm: Het scheelt dat als mijn zoon wat groter is, het weer ook wat beter is. Dus hij hoeft niet dik ingepakt te worden. Ik krijg ook veel leuke reacties en als ze hem in het echt zien dan zeggen ze wel dat het nog echt een baby is. Op de foto's lijkt hij namelijk extra groot. Douchen met hem vind ik nog wat eng, vooral omdat we moeten douchen in bad. Maar daar krijg ik vast handigheid in. We hebben hem pas drie keer zelf in bad gedaan dus als we dat een beetje onder de knie hebben, kunnen we misschien samen met hem douchen. Mijn vriend zou samen met hem in bad kunnen. Ik mag dat helaas nog niet i.v.m. mijn hechtingen....
Wij deden (en doen) het douchen ook samen. In eerste instantie ging mijn man met haar onder de douche, omdat ik nog te wiebelig was na de bevalling en inderdaad de hechtingen ed...hij ging dan in bad staan, onder de douche en dan gaf ik J. aan. Na het douchen pakte ik haar weer van hem aan en ging haar vast afdrogen en dan kwam hij er onder uit. Later ging ik ook met haar onder de douche, vaak ging ik er dan onder zitten.
hoii. Onze jongen was bij 36wk 51 cm en 7,5 pond. Hij is fors gegroeid en ziet er "ouder" uit dan zijn 8 maand. Opmerkingen als " zo, das een flinkerd" of " tjonge zeg, das geen baby meer" leg ik fijn naast mij neer. Wij vinden het nog een kleine man waar we lekker om kunnen lachen... Hij is ook snel allerlei baby dingen ontgroeit, wij hebben dat kunnen oplossen met het gebruik van een voedingskussen, zo maak je grote ruimtes kleiner...ook de buggy. Nu past hij niet meer in de draagzak....dus tijd voor zitje op de fiets, hij zit wel maar niet uit zichzelf, ondersteunig gezocht bij de fietsenmaker en met gastendoekjes(kleine handdoek)ruimtes opgevuld waardoor hij nu lekker stevig korte afstandjes in het zitje voorop kan....en hij vind het super leuk!!! Sommigen zullen het afkeuren,,onveilig ect ect maar wat moet je anders met zo'n gezonde grote knul????Je kan toch niet met je kindje alleen maar binnen zitten omdat hij te groot is...Onzin, wij gaan er lekker op uit en hebben maling aan al die zgn "goedbedoelde" opmerkingen van moeders,oma's enz.....ZO...lekker puh!
Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zoon ! Hij heeft het heerlijk gehad bij je. Ik weet niet welke kinderwagen je hebt. Maar ik zou een pasgeboren baby niet in een wandelwagen doen. Ik zou dan eerder kijken voor een grotere wandelwagen. Onze zoon is niet groot maar hij heeft er tot hij 72 cm was ingelegen.
De kinderwagens van tegenwoordig hebben niet zo'n grote reiswieg.Ik heb de maxicosi mura,die heeft een vrij grote bak de meeste zijn kleiner.Als je wandelwagen helemaal plat kan en je pakt de kleine goed in,dat is toch ook prima.Het is ook niet zo dat je even voor een paar tientjes een nieuwe wagen koopt.
Overigens hoeft het niet perse zo te zijn dat wanneer je een grote baby krijgt, deze ook na de geboorte als een speer door blijft groeien hoor. Mijn zoontje was 8.5 pond bij de geboorte, en was toen de grootste van mijn zw-yogaklasje... maar inmiddels groeit hij net iets boven de gemiddelde-lijn en is hij al door diverse kindjes links en rechts ingehaald. Blijkbaar waren de omstandigheden in mijn buik optimaal, maar daarbuiten wat minder ofzo
Hier ging ze tot 7 maanden in de tummytub. Badje paste ook een tijd niet tot ze kon zitten. Met 7 maanden durfde ze niet meer in de tummytub en ze speelt nu zittend in het badje.
Inderdaad, mijn 9,5-ponder was met 1 jaar gewoon helemaal gemiddeld met zijn gewicht en lengte volgens de groeilijnen van het CB.