Beste mevrouw, Wij hebben een dochter van 7 weken. Het is een gezond meisje dat borstvoeding krijgt. Wij vragen ons echter af of zijn niet te vaak komt. Het aantal ligt namelijk rond de 8 a 10 keer per dag. Mijn productie is denk kk wel goed op gang. Als ik kolf dan kolf ik toch al snel 120 - 140 wanneer ik beide borsten 10 minuten kolf. Wanneer onze dochter aan de borst drinkt dan is dit voor ongeveer 10 a 15 minuten. De keren dat wij haar de fles hebben aangeboden drinkt ze maximaal 100cc. Ook s nachts komt ze nog vaak wel 2 keer. Haar laatste voeding krijgt ze meestal tussen 23.00 en 00.00. Ik hoop dat u ons met deze gegeven van advies kunt voorzien. Op deze manier is het namelijk voor mij erg intensief en wil juist zo graag borstvoeding blijven geven. Het streven is in ieder geval een half jaar. Alvast heel vriendelijk bedankt! Vriendelijke groet
Hallo, 8-12 keer valt binnen het normale bereik van het aantal voedingen wat jonge kindjes drinken. Dit kan zelfs blijven tot de kindjes een aantal maanden oud zijn. Op basis van wat je schrijft denk ik dat het heel goed gaat. Volg je kindje inderdaad en kijk vooral naar hoe ze reageert. Groeit ze goed? Nachtvoedingen horen er echt bij en zeker het eerste jaar. Mogelijk dat ze straks naar 1 nachtvoeding gaat. Het kan ook zijn dat ze dit nog even aanhoudt. Zorg in ieder geval dat je snel weer kunt inslapen! Door haar dicht bij je te houden merk je eerder dat ze wakker gaat worden en kun je al aanleggen zonder dat ze helemaal wakker en in een drukke staat verkeerd. Verschonen is niet altijd nodig bij iedere voeding 's nachts. Kijk hoe je daar mee om kunt gaan. Verder op tijd je rust pakken, ook overdag een keer gaan zitten ipv doorrennen (waar mogelijk natuurlijk) en zorg voor gezonde voeding en voedzame snacks of tussendoortjes! Veel succes en geniet van dit meisje wat groeit op jouw melk!