Ons meisje krijgt momenteel 5 * 150/5, nu merk ik sinds gisteren dat ze bij sommige flessen nog wilt drinken. Mag ik 4 * 180/6 gaan aanbieden en de laatste fles nog op 150*5 houden. Dat is nl de fles voor de nacht en omdat we haar wakker moeten maken drinkt ze die al met moeite leeg dus vandaar.
Je kunt het inderdaad gewoon proberen hoor! Liam ging met 2 maand naar 5x 180/6 en wat hij dronk dronk hij,, als het maar meer was dan de 150/5,, Succes!! Liefsz
Volgens mij moet je dan gewoon 5 keer 180 gaan geven.. Ik mocht de 150 steeds een beetje ophogen en op een gegevende moment vervalt de nachtfles van zelf en dan zit je op 4 flessen. Anders ff CB bellen.
Ze heeft geen nachtfles meer al heel lang niet meer gelukkig. Ze heeft overdag nog 5 flesjes. En toch merk ik dat ze soms nog wilt eten dus ik ga het gewoon proberen en kijken hoe ze het erop doet.
Volgens mij mag je 5 keer 180/6 aanbieden. Mijn zoon krijgt dat nu al, maar hij is dan nu al 5380 gram. Hij was ook zwaar bij de geboorte vandaar hij zo snel op 5 voedingen zit. Ik merkte het vorige week ook al aan hem dat hij behoefte had aan meer en had toen eerst het bezoek bij het consultatiebureau afgewacht en ook vond ik zelf dat hij anders te snel achter elkaar opgehoogd werd met hoeveelheden. Vanaf maandag geef ik hem nu dus in plaats van 6x 150/5... 5x 180/6 en ben nu een paar dagen verder en merk dat hij nu tevreden is en ook langer door kan slapen overdag. Ik kwam een beetje in de knoei met die 6 voedingen omdat hij 's nachts al doorslaapt. Ik hoop voor je dat het je gaat lukken.
Kijk eens naar het gewicht: 150ml per kilo lichaamsgewicht is een aardige richtlijn. Maar 5 x 180 is meestal prima hoor. Hou lekker je 5 flessen overdag aan. Als ze ietsjes ouder is kun je de laatste fles laten vervallen of afbouwen. Zo kom je snel op een aardig ritme tussen 7:00 en 19:00 Met 10 weken zaten wij op 5 x 180 8:00 11:30 15:00 19:00 23:00 (en deze ging er met 14 weken af, verder geen verschuivingen gedaan). Na een paar weken zijn de eerste en laatst fles gaan ophogen naar 210 en weer wat later ging er wat rijstebloem in de laatste fles.
Ze heeft vandaag zeggen en schrijven 1 fles van 180 gedronken hihi, dus blijkbaar heeft ze er minder behoefte dan ze deed lijken. Anders blijft ze maar op haar 150 staan, ze groeit als kool dus ze komt niks tekort blijkbaar. Misschien dat de overstap van 150 naar 180 te snel is. Ik was al eens aan het denken om dan 165 met 5,5 schepje te geven.
150 ml water met 5 schepjes is al 165 ml!! Ik ben nu ook aan het ophogen naar 180 ( met schepjes erbij is dat 195).. Mijn zoontje dronk steeds 150 (165) en vandaag kreeg hij 170.. Het is maar 5 ml maar je moet het rustig opbouwen.. Ik maak dan gewoon een grote fles en schenk eruit wat ik nodig heb zodat je het ook niet hoef weg te gooien... Je moet geen 165 water met 5.5 schepjes doen hoor want 150 ml met de schepjes erbij is al 165 ml.. Liefs