hoestje en slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mary12, 3 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Onze dochtertje sliep net een week heerlijk door van 7 tot 7, daarvoor regelmatig speentjes geven in de nacht.
    Maar toen kreeg ze twee weken geleden eerst last van haar oogjes (ontsteking) dit ging niet over dus toch een zalfje gehaald en nu heeft ze een hoest en beetje een rochel in de neus lijkt wel, geen snot.
    Ik heb uit op kamer en wat luuf onder voetjes. Alleen nou slapen we de laatste twee weken praktisch niet, ze hoest zich wakker en huilt of blijft beetje mopperen totdat we speen geven. Dit gaat om de kwartier door tot pauze van een aantal uur. Gisteren wakker geweest van 11-14 en van 4 tot 7? Ze is dus wel een beetje hoesterig maar overdag niks te zien behalve mopperen.

Is dit herkenbaar? Wat zouden we kunnen doen want zo erg hoest eigenlijk niet. Het is behoorlijk vermoeiend, gaat haar dit nu uit ritme halen waardoor ze zo zou blijven slapen?

Hoop dat iemand het herkent.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je het bed al wat hoger gezet? Dat helpt vaak wel.

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    een handdoek oprollen en onder het matrasje leggen bij haar hoofdeind. Anders wilt tussikind ook wel helpen tegen kriebelhoest. Hoe oud is je meisje?

4. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    bed is al verhoogd vanaf geboorte ze is 6 maanden net.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als ze zichzelf voortdurend wakker hoest, zou ik toch even langs de dokter gaan. Bij hoest ga ik sowieso altijd naar KA, eigenlijk.

6. Lot1909

Lot1909 Actief lid

3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ze bedoeld: het hoofdeind een stukje omhoog. Door daar bv een dik boek onder de pootjes te leggen. Help hier wel.

7. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat bedoel ik ook, ivm met reflux klachten staat bedje al schuin

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Geen last toevallig van doorkomende tandjes? Finley gaat dan namelijk ook altijd hoesten en dan voornamelijk 's nachts.

9. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft gewoon last van de hooikoorts. Dat had hij vorig jaar ook. Heeft je kindje daar geen last van?

10. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    O jee, hoe weet je dat ze last hebben van hooikoorts dan?
    Tandjes kan ik ook niet echt zien of dat het is. Ze heeft niet echt symptomen maar aangezien haar ogen eerst zo ontstoken waren en ze ze een rochel heeft link ik het aan een verkoudheid.
    Wat doe je met een kindje die dan hooikoorts heeft, slaap die dan de hele lente/zomer amper? Tenminste als jezelf zo wakker hoest.

11. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Hooikoorts is ze nog een beetje jong voor toch?

Ik zou met lang hoesten naar de dokter gaan. Misschien is het RS-virus of iets anders. Mijn dochter heeft toen ze 7 maanden was ook flink gehoest. Zij heeft waarschijnlijk kinkhoest gehad, maar dan in milde variant omdat ze was gevaccineerd. In Den Haag was daar van de zomer een kleine epidemie. Kinkhoest kun je alleen achterhalen via bloedtest, maar dat was volgens huisarts niet echt nodig omdat het voor de behandeling niets uitmaakte. In die periode sliep ze ook vrij slecht, omdat ze zich steeds wakker hoeste. Ik denk dat het een week of 8 geduurd heeft, misschien wel langer. Niet dat ik je bang wil maken hoor, waarschijnlijk heeft jouw kindje gewoon een verkoudheid.

Ui, luuf smeren en bedje omhoog is goed.
    Wat hier ook hielp was om na de melk een slokje water te geven. Melk zorgt voor extra slijm en daardoor gaan ze meer hoesten.
    Zorgen dat de lucht in de kamer niet te droog is.
    Een badje voor het slapen gaan. Dat zorgt er voor dat het slijm door de warmte wat oplost en dan kunnen ze beter slapen.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Is het een droge hoest trouwens of meer zo'n rochelhoest alsof er slijm meekomt?

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou zeker naar de dokter gaan met een hoest!

14. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is een hoestje maar s morgens hoor ik hoor ik haar door de neus moeilijker ademen. Wij hebben echt niet zo geweldig arts overal zegt ze gaat vanzelf over twijfel dan ook om er naar toe te gaan.

15. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje slaapt erg gemakkelijk weer in. Hij is ineens enorm aan het niezen en kuchbuien. Het zijn dan ook geen verschrikkelijke hoestbuien.

Ik herken het van vorig jaar en zelf heb ik ook erg veel last van de hooikoorts. Hij heeft er geen last van, hij functioneert prima en is vrolijk. Daarom ga ik ook niet naar de arts.

In jouw situatie zou ik wel naar de huisarts gaan.

16. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hier precies zo, alleen blijft ons meisje gelukkig wel erg vrolijk!

Ze hoest nu al 2 weken! Ben al bij de dokter geweest, maar niks aan te doen! Eventueel stomen in de douche.

Ik heb haar matrasje al hoger gelegd, geef tussikind (zoiets?!), neusspray, ui bij haar bed en een luchtbevochtiger op haar kamer.
    Maar ze blijft maar hoesten. Ook voornamelijk s'nachts. Ze stikt er soms bijna in!

Dan pak ik haar er even uit, even rechtop houden en zachtjes op d'r rug kloppen. Dan weer druppeltjes tegen het hoesten en dan leg ik haar terug.
    Ze wordt hier gelukkig maar max. 2 keer per nacht wakker....

Sterkte!

Deel Deze Pagina