Doorslapen..... vaak wakker snachts help

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door roze wolk, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

haha

2. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Maar doen zij dit compos mentis of Illotis manibus?

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Whahahah

het wordt steeds spannender! Ik geloof dat ik nog maar even op mijn f5 knopje blijf hangen :p

4. adi

adi Niet meer actief

dat is de grote vraag. Hier geldt volgens mij toch dat contra principia negantem disputari non potest

5. adi

adi Niet meer actief

deze topic is slecht voor me :D, heb al een heel reep chocola op en ga zo een zak chips halen :)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

't is dat het al veel te laat is voor hoe ik me voel vandaag, dus in plaats van m'n latijn even op te poetsen met het woordenboek erbij, ga ik toch maar lekker slapen nu ;)

7. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    blijkbaar houden sommige mensen ervan om De minima magnus scintilla nascitur ignis (te maken)

ps adi als je niet adi als je niet ad lijn bent dan maakt het niet uit..
    lekker chippies....

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hij 's fijn!:D

En dat men er gedegen notie van neme dat het in dezen bij voorbaat zeker niet zo zal wezen dat ieder infant zich nog bevindende in de zoogleeftijd er baat bij zal hebben het vermoeide hoofd neder te vlijen bij klanken welke worden voortgebracht door de menselijke stem of door instrumenten omwille van de schoonheid van dat geluid zelf.

9. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Heb ook vol verbazing zitten lezen, man man, ik zou mijn kleine schatten echt never nooit niet laten huilen...oke ga geen oude koeien (;)) ophalen...

Ons meisje slaapt heel goed gelukkig, maar vrijdagavond kon ze de slaap ook niet vatten en mocht toen lekker bij mij in bed van mij (mijn man had nachtdienst) En inderdaad kreeg ik een big smile kado en leuk gebrabbel. Ze wilde gewoon lekker bij me zijn en heeft vervolgens de hele nacht liggen slapen naast mij. Vanaf zaterdag ligt ze weer lekker in haar eigen bedje en is er niets aan de hand, en slaapt vrolijk nog steeds door. Dus je kan je kindje daardoor ECHT niet verwennen hoor!!

En hoe het met de veiligheid zit? Tijdens de kraamweek werd mij juist geadviseerd om haar bij ons in bed te nemen, omdat ze mij gewoon nodig had en niet zelf durfde te slapen. De vk vertelde dat vaders en moeders daar gewoon een instinct voor hebben en dat je echt niet op je kindje zal gaan liggen (tenzij er drugs of alcohol in het spel is). Feit is dus ook dat je als ouder minder vast slaapt, maar je slaapt wel en altijd beter dan dat je kindje zoveel verdriet heeft.

10. adi

adi Niet meer actief

Ik moest hem even 2x lezen :p, maar nee momenteel niet aan de lijn. Alles wat hier aan 's avonds naar binnen gaat, wordt overdag wel opgebrand met het rennen achter 3 musketiers, dus hoef me daar geen zorgen om te maken :p

11. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    oops 2x je naam....
    hier ook niet hoor maar heb ze niet in huis...

het word laat denk ik.. moet ook geen voetbal kijken en typen gaat niet samen

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, ik dacht even dat het de vrije Latijnse vertaling was! Geen zinnig mens begrijpt dit toch: adi als je niet adi als je niet ad lijn bent

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Appelsientje, ik heb ze in de kraamweek op het aankleedkussen tussen onze hoofdkussens ingelegd. Ik was na de bevalling van de eerste zo oververmoeid dat ik niet eens meer normaal kon praten, dus ik zag me er wel voor aan dat ik gerust op mijn kind in slaap zou vallen. Maar goed, op deze manier kan er weinig gebeuren en als je je ogen open doet, zie je je kindje gelijk.
    Daarna gewoon geleidelijk steeds vaker in het eigen bedje gaan leggen.

14. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Ja is ook helemaal goed gekomen hoor! Ik was voor de bevalling ingeleid en ze was er zelf nog niet helemaal aan toe om helemaal alleen te slapen, tussen ons in (ook op aankleedkussen) ging het prima! Ik liet wel de slaapkamer deur open en dan het licht op de overloop aan, omdat ik het anders te donker vond en haar niet kon zien. Nu slaapt ze goed in haar wiegje, maar er zullen nog genoeg momenten (ziek, sprongen, tanden..) komen dat ze weer tussen ons in ligt. Moet kunnen toch?

15. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    of een voedings kussen rondom de kleine (hoofdje vrij).. wij hebben een vrij grote en dat paste makkelijk...

als hij s'morgens vroeg bij ons komt liggen is het alleen maar dollepret en niet meer slapen..dus geen optie voor snachts :)

16. roze wolk

roze wolk Lid

19 aug 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze huilt niet, ze huilt nooit..... echt.. alleen met de vaccinaties....logisch
    Ze wordt wakker en brabbelt en jengelt een beetje. Het ging een paar dagen goed maar nu sinds 2 nachten wordt ze nog vaker wakker.... en omdat ze nog niet had gepoept ben ik er vannacht steeds heen gegaan....want een poepbroek verschoon ik meteen, als ik dat niet doe gaat ze dus wel huilen, logisch zou ik ook doen. Maar goed, die poepbroek had ze niet maar ze werd wel heel veel wakker, en ik heb steeds haar tutje gegeven.... ik vind het moeilijk niets te doen en ik sta toch al bij haar bedje..... Ik hoop dat ze vandaag overdag alles er uit poept :) en dan vannacht geen tutje steeds geven en wachten tot ze vanzelf in slaap valt? Misschien zijn het wel weer regeldagen ofzo dat ze vaker wakker wordt, ik weet niet.
    Overdag is ze supervrolijk en slaapt en drinkt goed....

Verder, wat een discussie hier over bv zeg en waarom valt iedereen elkaar aan? Iedereen wil het beste voor hun kindje en we weten allemaal dat bv het beste is maar dat lukt niet altijd en dan is kv ook prima, mijn kind heeft 6 wkn bv gehad maar omdat ze onverzadigbaar was, en per voeding 1,5 uur (en snachts 2,5 uur) bezig was, ben ik na 6 wkn gestopt omdat ik er doodongelukkig van werd, en dat voelde die kleine en visaversa. Nu zit ze aan de kv en dat gaat ook goed.
    Het is allemaal een persoonlijke keuze en laat svp iedereeen in zijn waarde.

17. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Aiden doet dat ook vaak maar dan speentje en hij ligt weer te slapen hij word nooit echt wakker maar wat je ertegen doet geen idee ik denk dat ze gewoon heel veel moeten verwerken en dan dromen en daardoor steeds even half wakker worden

18. roze wolk

roze wolk Lid

19 aug 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik vind het ook niet erg om te doen maar, ik slaap zelf niet meer....
    ik sliep voordat ik de kleine had al weinig en kan ook tegen weinig slaap en weet dat het erbij hoort als je kinderen hebt, maar het begint me nu gewoon echt op te breken, en weet niet hoe dit zo te doen is als ik straks weer ga werken.
    ik slaap zo'n 3 uur per nacht....en niet aan 1 stuk.....

ik hoop dat het deze week beter gaat....

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou echt stoppen met bij elke kik naast 'r bedje gaan staan: als ze je nodig heeft, meldt ze zich wel ;), (zoals bijv met een poepluier).
    Blijkbaar heb je de mazzel van een kind dat zichzelf wel vermaakt en zelf weer in slaap valt, dus ik zou zeggen: geniet daarvan en probeer daar zelf wat doorheen te slapen! ;)

20. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hoor je haar dan? Misschien eens een idee om ergens anders te gaan liggen, waar je haar niet hoort en je vriend/man de zorg even op zich laten nemen die nacht. Zoals je het beschrijft, klinkt het namelijk alsof het probleem zich meer bij jou voordoet. Kindjes worden nou eenmaal wakker 's nachts, maar zolang ze niet huilt, is er niks aan de hand mijns inziens. Als ze je echt nodig heeft, dan laat ze dat heus wel merken hoor (net als bij de poepbroek). :)

Deel Deze Pagina