Doorslapen..... vaak wakker snachts help

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door roze wolk, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roze wolk

roze wolk Lid

19 aug 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL

ja ik wordt van elke kik wakker....
    Heb vannacht zelfs met oordopjes geslapen....
    En tegen de tijd dat mijn vriend haar hoort, ben ik al 3x bij dr geweest :)
    Onbewust lig ik er volgens mij op te wachten tot ze wakker wordt, laatst werd ik om 4u wakker omdat zij dan meestal wakker wordt, maar zij sliep en liet zich een uur later pas horen.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Oh, ja, dan is het probleem meer dat jij licht slaapt of een sterke automatische klok hebt ingebouwd om tijden dat ze normaal wakker wordt waarschijnlijk. Denk dat je weinig kan veranderen aan het slaapgedrag van je kindje want dat gaat zo te horen best goed. Hoe laat ga je 's avonds zelf slapen?

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Hoe oud is je dochtertje?

Ik heb dit met mijn zoontje van bijna 4 maand ook heel erg. Als hij bij ons op de kamer ligt niet, maar als hij in zn eigen kamertje ligt, ben ik heel erg bang dat ik hem niet hoor. En op de één of andere, telepatische manier, wordt hij altijd wakker zodra ik aan hem denk.. De mijne begint wel gelijk te huilen, dus dan sta ik ook direct aan zn bed zodra ik zn eerste geluidje hoor. Ben veel te bang dat zijn zus wakker wordt, die daarna heel moeilijk weer gaat slapen.. Maar dit is nog nooit gebeurd, hoe hard hij ook huilde 's nachts..

En toch word ik constant wakker als hij niet bij ons ligt. Nu ligt hij dus nog steeds op onze kamer (geef geen bv meer helaas, en hij hoeft 's nachts al geen flesje meer). Ik zou niet weten hoe ik hier vanaf moet komen.. ;)

4. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ roze wolk..

ik heb dit ook heel erg in het begin gehad.. daarom hebben wij een babyfoon met monitor aangeschaft (het is prijzig) en in het begin kijk je best vaak op de monitor maar dat went na een paar weken...
    als je je kindje dan hoort kijk je ff wat ze doet en dan (moet je het je zelf wel aanleren natuurlijk :) ) en dan gewoon weer proberen te slapen...
    want het is wel zo als je vaak het kamertje binnenkomt merken/voelen ze dat..
    ciaran slaapt heel licht dus die is ook snel wakker als zijn speen op de grond valt is hij meteen erna wakker.. daar kan ik weinig aan doen..
    wel heb ik donkere gordijnen in zijn kamertje opgehangen zodat hij smorgens niet door het licht wakker wordt maar ja wat kan je doen aan de vogels buiten??? niks helaas:)

nu gaat het stukken beter hoor het zijn ook fases waar ze doorheen moeten..

maar ik weet precies hoe je je voelt je bent dood op..kun je wel overdag even slapen of lukt dat niet (bij mij dus niet)
    misschien voor jezelf voor dat je naar bed gaat iets van rustgevende thee of homeopatisch middeltje waar je suffig van wordt maar wel allert genoeg blijft...

maar die babyfoon met monitor heeft bij mij heel goed geholpen.

5. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Maar wat doe je dan elke keer dat je bij haar staat? Haar speentje geven ofzo? Ze is nu nog klein en heeft het nog niet zo door (hoop ik), maar ze zal toch moeten leren zelf weer in slaap te vallen. Als ze toch niet huilt en misschien een beetje jengelt, dan heeft ze echt nog niks nodig hoor. Geen speen, geen doekje en (komt ie hoor...).......ook geen mama. Als ze echt wat nodig heeft, dan merk je dat snel genoeg. Het eerste kind dat dat niet laat merken, moet geloof ik nog geboren worden.

Die oordopjes is al een stap in de goede richting trouwens!

6. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Klinkt misschien heel lomp: maar je komt er pas vanaf als je doorzet. (Wel handig is dat om dat te doen als je niet hoeft te werken...;)). We praten hier steeds over dat baby's steeds meer ergens aan wennen, maar volgens mij is dat bij moeders tien keer zo erg. En afwennen gaat vaak niet zonder slag of stoot. :)

7. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahah ik denk dat je hier zeker gelijk in hebt want dan ben je eindelijk gewend ah slaap patroon dan veranderd het weer..dan komt het afscheidt nemen bij het kdv enz

8. adi

adi Niet meer actief

9. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Ik hoop ook dat het voor je beter word zelf heb ik altijd al slecht geslapen en ook erg ligt dus word al snel wakker.
    Wat wij ik en mijn vriend deden was om de nacht eruit zodat de een altijd een nacht kan doorslapen

10. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh dat ga ik ff proberen want daar wordt hij ook wel eens wakker van dan ligt hij overdwars in zijn bed en dan knalt hij idd met zijn hoofd tegen de spijlen...
    kunnen jouw kindjes de speen ook al vinden in bed en in hun mondje steken?? overdag kan hij het wel hoor maar snachts niet.

11. adi

adi Niet meer actief

Ja dat kunnen ze wel. Alleen gaan ze zich dan onder de dekken uitwerken om die speen te zoeken, hebben het vervolgens koud en melden zich weer zodat ik ze kan gaan instoppen :D. Dus veel heeft dat niet geholpen :)

12. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha hier nog een wurmt zich met slaapzak en al naar boven en draait zich in het rond maar dan wel verbaasd/boos zijn dat hij dan zo ligt of het mijn schuld is ??...
    maar het wordt binnen kort weer dekentjes weer dan zal dat wel minder hopen...

@ roze wolk... heb je een klein lichtje in het kamertje toevallig??? somming kindjes houden niet van wakker worden in het donker.. maar ja daarin tegen houden sommige ook weer niet van licht.. pffffff het blijft zoeken.

13. roze wolk

roze wolk Lid

19 aug 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allen bedankt voor de tips, ik zal eens kijken, misschien dat een nachtlampje een oplossing is idd.

14. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    in iedergeval voor jezelf dat je niet ergens tegen aan loopt;)

15. roze wolk

roze wolk Lid

19 aug 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vannacht werd ze om 04.45u wakker, en sliep na halve minuut alweer :D

Vervolgens werd ze om 05.15 weer wakker en na een kwartier jengelen, niet huilen, ging ik kijken (ik kan al niet tegen dat jengelen, snap niet hoe iemand een kind zolang kan horen huilen) en ja hoor, wat ik al dacht, poeperdepoep. Die heb ik dus in haar bedje in het donker verschoond en toen ging ze vrij snel weer slapen.
    Vannacht ging het dus goed...

16. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou dan ging het stukke beter bij jouw als hier.. hopen dat ze het zo gaat volhouden :)

hier gewoon 7x vanaf 7uur tot 7uur ..de wallen onder mijn ogen raken zowat de grond.. en wat er nou aan de hand was????

hij presteerde hetzelfs om met speen te jengelen... (ik kan er ook niet tegen hoor vind het meest irritante geluid wat er is.. heb ik altijd al gevonden hoor maar ja je kan er weinig aandoen dat komt met het kadootje;)

anyway we gokken op een tweede tand die er aan zit te komen of (volgens het oei ik groei boek... een sprong en dan zouden we nu ah eind vd sprong zitten...) ik hoop het ....

eeeuh adi je gaat het niet geloven..... de speen lag gewoon naast zijn bed we hebben vanmorgen nog eens goed gekeken maar onmogelijk om door de spijlen heen te gaan met die hydrofiele luier.... het is een raadsel (ps we hadden er 2 naast elkaar gehangen omdat hij nog al eens draait)

17. roze wolk

roze wolk Lid

19 aug 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is een paar nachten goed gegaan maar alweer 2 nachten drama....
    Nu huilde ze echt een beetje iedere keer dat ze wakker werd, en heb haar steeds haar tute gegeven opdat ze niet erger zou huilen en echt wakker zou worden om vervolgens helemaal niet meer te slapen. Maarja, wat moet ik nu doen? Ze weet gewoon dat ik kom om haar tutje te geven....
    Heb het boeke "lekker slapen zonder huilen" gehaald en ben dat aan het lezen. Nu is dat eigenlik niet echt van toepassing bij ons omdat ze wel goed slaapt alleen dus tss 4 en 7 steeds haar tut nodig heeft, maar is zoizo wel en interessant boekje. Maar hierin staat dus wel ons "probleempje" nl het tute gewenning en hoe je dat kan afleren. Denk dat ik dat de komende week ga proberen.....

heb ik nog 1 vraage, wie van jullie gebruikt in de laatste fles rijstebloem en zoja hoeveel?
    ik was nl op advies van het cb rijstebloem gaan geven met 12 weken. Ze krijgt 2 schepjes maar dit heeft dus wbt doorslapen geen enkel resultaat opgeleverd.
    Ze is nu morgen 15 weken..... mag ik meer proberen? Heb woensdag weer afspraak op cb dus zal het daar ook nog vragen, maar hoor het graag van de moeders zelf.....

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als ze niet wakker wordt van de honger, dan heeft rijstmeel waarschijnlijk geen zin (raar advies trouwens van het CB, doorslapen is echt niet noodzaak/normaal voor zulke kleintjes en dat de CB's adviseren om voor de absolute minimumleeftijd van 4 maanden te gaan bijvoeden vind ik echt heel gek - tenzij er medische redenen voor zijn natuurlijk).

Verder hebben kindjes vaak periodes waarin ze minder goed slapen (bij mn dochter duurde dat bijna 15 maanden :D), laten jengelen zou ik wel doen, eventjes laten huilen ook, laten brullen niet. Speen kun je inderdaad gaan ontwennen, maar wellicht wordt ze dan toch nog wakker en wil ze jouw nabijheid?

Succes!

19. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat het doorslapen nu redelijk, soms een keer een kik in de nacht, daar word ik dan wel wakker van maar ok...ze slaapt dan wel door. Vanmorgen was het echter 3.45 en ze wou niet meer slapen...:(
    voor het eerst hebben we haar laten huilen, je kon horen dat ze boos was, maar wat denk je...tot 7.45 geslapen!! voor het eerst in dr leven....:$

droppi

20. roze wolk

roze wolk Lid

19 aug 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook voorzichtig met de rijstebloem, maar ja vroeger kregen kinderen met een paar weken al bijvoeding, zelfs fruit. Nu tegenwoordig weten ze natuurlijk meer en wordt het eigenlijk pas vanaf 4 mnd aangeraden, maar een beetje rijstebloem kan echt geen kwaad. mijn oom is arts en beide kinderen vanaf 8 weken aan de rijstebloem.
    Maar goed, bij ons dus helaas geen resultaat...

Deel Deze Pagina