Doorslapen vanaf .....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mijn kind(eren) sliep door binnen....

1. Binnen 3 maanden

2. Binnen 6 maanden

3. Binnen 9 maanden

4. Binnen 12 maanden

5. Binnen 15 maanden

6. Binnen 18 maanden

7. Langer dan 18 maanden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    De eerste keer dat mijn zoontje door ging slapen was hij een week of 11 oud. Dus binnen 3 mnd. Maar hij kwam toen nog wel eens ooit om een nachtvoeding hoor... Hij ging vanaf wel steeds vaker doorslapen met soms nog een periode dat hij in de nacht kwam. Echt (vrijwel) altijd doorslapen doet hij vanaf een maand of 4/5.

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mijn dochter was 22 maanden toen ze echt begon door te slapen.

3. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

@ Kawaii. Ik zie dat je zoontje net zo oud is als mijn mannetje en ik heb hetzelfde probleem. Mijn manneke wordt ook weer wakker s'nachts. Krijgt ook volop tandjes daar schuif ik het ook maar op... Als je zoontje huilt laat jij hem dan huilen of troost je hem? Mijn man heeft hem afgelopen nacht een fles gegeven van 150 en die dronk hij in 1 teug leeg, echter ben ik bang dat hij daar straks aan went. Volgens m'n man heeft hij het nodig anders vraagt tie er niet om... Tja lastig.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik ben het eigenlijk met je man eens. Misschien een groeispurt, last van de tandjes. Gaat echt wel weer over. En is toch niet erg als hij er aan went? Als mijn dochter wakker wordt 's nachts en ze wil de speen niet, krijgt ze ook een flesje. Die gaat dan gretig op. Daarna gaat ze, of in eigen bed, of bij ons, heerlijk verder slapen. Met 6 maanden een maandje bijna elke nacht weer. Nu heel soms. En wellicht straks weer wel vaker.

5. Racegirl

@ rijtjes ik lees soms zoveel verschillende dingen. Ik lees bijv ook vaak dat baby's van die leeftijd geen nachtfles meer nodig hebben... Hij krijgt hem gewoon hoor want dat is de enige manier waar hij rustig van wordt. Ik ben een beetje huiverig dat hij er straks om blijft vragen. Een vriendin van mij heeft dat gehad bij haar dochter die brak s'nachts de boel af omdat ze een fles wilde, dit heeft ze tot ruim 2 jaar gedaan. M'n vriendin was gebroken. Het was ook een drama om er vanaf te komen maar het is gelukt.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja weetje, ik vraag me altijd af hoe die mensen nou weer kunnen weten wat mijn kindje nodig heeft. Blijkbaar wel, anders zouden ze wel weer zelf gaan slapen? Ik zou ook niet te veel kijken naar die vriendin. Je kan vanzelf misschien, mocht het heel vaak blijven gebeuren, de fles gaan verdunnen en uiteindelijk 's nachts een beetje water geven. Ik drink 's nachts ook bijna altijd wel een paar slokjes water. Gewoon lekker kijken naar je kindje. Hij is nu nog zo klein, echt niet gek dat hij soms nog drinken wil. En als je gewoon hier in mee gaat en de strijd niet aan gaat dan valt dat gebroken zijn best mee toch?

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Met 9 weken. Heerlijk!

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn oudste slipe met 7 maanden door. Mijn jongste slaapt af en toe door, meer niet dan wel. Dus doorslapen moet hier nog komen *gaap*.

9. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    3 weken (ja enorm luxe.... en nog wel een bv baby ;))

10. Racegirl

. Dat klopt het is ook geen ramp, misschien is het ook maar tijdelijk. Hij krijgt ook niet elke nacht een fles, soms is een aai over z'n bol voldoende om hem te troosten. En idd ik heb zelf ook altijd standaard een glas water naast m'n bed staan;)

11. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Na 3 weken van ca. 11 - 7 en na 3 maanden van 7 -7 (en dan na de eerste ochtendfles gelijk weer verder slapen). We zijn verwend, als ik de andere ervaringen zo lees :). Gaf flesvoeding, overigens...

12. misa

misa Niet meer actief

Wel veel verschillen maar het is wel overuidelijk dat de meerderheid snel doorslaapt.

Hier beide fv gegeven. Doorslapen met 6 weken en de jongste nog niet nu met 5 maanden.

Ik vind het best zwaar deze keer. Hebben jullie dat ook?

13. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Mijn zoontje sliep door vanaf 11 weken. Dit duurde tot het eerste tandje toen hij ongeveer 6 maanden was. Vanaf dat moment weer 1 a 2 keer per nacht wakker.....:(

de afgelopen 4 nachten heeft hij weer doorgeslapen, maar ik durf nog niet te hopen dat dit zo blijft...

14. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Oh ja, ik geef borstvoeding.
    Maar dat heeft naar mijn idee niets met doorslapen te maken. Ik ken in mijn omgeving borstvoedingskindjes die meteen hele nachten doorsliepen (vanaf de eerste week) en fleskindjes die pas met twee jaar doorsliepen.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste sliep door met 6 weken tot 6 maanden. Nu nog af en toe.

Ik vind het nu ook zwaarder worden omdat ze s nachts bezig blijft en gaat clusteren.

16. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Oudste begon door te slapen vanaf een maand of 14.
    De jongste heeft een paar nachten 5-6 uur aan één stuk geslapen, maar wordt tegenwoordig om de anderhalf uur weer wakker en soms nog vaker. Als ik geluk heb om de 2 uur ;)
    edit: ik geef bv en ik geloof dus wel dat het gemiddeld genomen verschil maakt. Ik lees véél vaker over slaap"problemen" bij bv-kindjes.

17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.295
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    @misa, ik heb hetzelfde. Mijn oudste sliep met 7 weken van 22.00 tot 07.00 en met 3 maanden van 19.30 tot 07.00.

De jongste is nu 7,5 maand en is iedere ochtend tussen 05.30 en 06.00 uur wakker. Als ik geluk heb dan slaapt hij wel van 20.00 uur tot 06.00 maar als ik pech heb dan wordt hij tussen 00.00 en 01.00 uur nog een keer wakker. Hij jengelt en brabbelt dan wat voor een 15 minuten en slaapt weer in.

Tussen 4 en 6 maanden heeft hij juist heel goed geslapen van 20.00 tot 07.00 uur maar dat is nu al een week of 6 helemaal over. Hij kwam weer voor een nachtfles 3 weken lang en nu komt hij niet meer voor een fles maar is voor hem de dag tussen 05.30 en 06.00 uur begonnen.

Dus ik vind het ook wel zwaar op dit moment, ik lig 's avonds al voor 22.00 in bed om zo ook maar aan mijn nachtrust toe te komen.

De oudste heeft BV gehad (afgekolft in een fles) en de jongste alleen FV.

18. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Jep, hier hetzelfde. De oudste sliep binnen 3 mnd door (en is nog steeds een fantastische slaper), de jongste heeft af en toe een nacht dat ze doorslaapt (zoals vannacht, joehoeeee :D), maar in 80% van de nachten komt ze nog ergens tussen 2 en 5 voor een voeding..... Best heavy. Gelukkig slaapt ze na de fles wel direct weer verder, dus dat is wel heel fijn! Geen gezeul 's nachts haha.

De oudste kreeg tot 5 mnd deels bv en deels fv. De jongste kreeg in haar 1e maand bv en daar fv. Zegt hier dus niets!

19. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Met 6 weken

20. Bri

Bri Niet meer actief

Oudste sliep door met 13 weken. Eigenlijk al eerder, maar toen werd hij ziek (incl zkh-opname) en was het weer een dag of 10 gedaan met het doorslapen. Heb 'binnen 3 maanden' aangegeven.
    Jongste sliep door na 11 maanden. (en van 2 tot 4 maanden, maar omdat het daarna weer over was heb ik voor haar binnen 12 maanden ingevuld).

Beide overigens BV gegeven.

Met doorslapen bedoel ik dat ze sliepen wanneer ik wilde slapen, dus in elk geval zo tussen 23 en 6 uur.

Deel Deze Pagina