Doorslapen vanaf .....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mijn kind(eren) sliep door binnen....

1. Binnen 3 maanden

2. Binnen 6 maanden

3. Binnen 9 maanden

4. Binnen 12 maanden

5. Binnen 15 maanden

6. Binnen 18 maanden

7. Langer dan 18 maanden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Doorslapen betekent voor mij dat ik of mijn man ons bed niet uit hoeven (we laten niet huilen). Alleen bij hoge ziekte-uitzondering dus. Bij ons is dat van 23.00 tot 07.30.

Mijn ene tweelingzoontje sliep al voor 10 weken door. Mijn andere zoontje was wel erg van de nachtvoedingen. Tot en met 9 maanden kreeg hij één à twee keer per nacht nog BV. Daarna wilde hij niet meer aan de borst drinken, maar wel uit een fles (gekolfde BV of KV) of gewoon aandacht en geborgenheid. Dit verminderde sterk na 14 maanden, en toen we rond de 19 maanden op vakantie gingen, realiseerde ik me de maand erna dat we die maand er niet één keer meer waren uit geweest voor hem.

Ik heb dus voor één binnen 3 maanden ingevuld, en voor mijn andere (inderdaad meer zorgen) kindje 18 maanden.

Mijn zoontjes hebben tot en met 14 maanden BV, KV en gekolvde BV gekregen. Ik had niet voldoende BV voor twee.

2. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Vanaf 6,5 week sliep ze van 12 tot 7 (zo uit mn hoofd) en dat heeft ze volgehouden tot 3 maanden. Toen was het over en werd ze om 5 uur wakker. Gebroken nachten wisselden elkaar af met doorslaapnachten. Vanaf 7/8 maanden had ze voldoende aan haar (bij)voeding overdag om de nachten door te slapen en sinds 9 maanden slaapt ze klokje rond. Dus ik heb gekozen voor 'binnen 9 maanden'. Natuurlijk blijven de incidentele nachten nog wel dat we er 's nachts uitmoeten maar dat is meer uitzondering dan regel gelukkig

3. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    Mijn zoontje slaap vanaf ongeveer 8 weken door 20.00 tot 7 8 uur

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Met 16 maanden ging ze voor het eerst doorslapen.

Maar nu nog wordt nog rond 5 uur sochtends wakker...

5. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Hier sliep onze zoon vanaf 2 maand bijna de klok rond, en sindsdien is hij 's nachts ook nooit meer eruit geweest (behalve 1 keer toen hij ziek was).

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Met een week of 6: van 23 uur tot half 7.
    Met een week of 12: van 21.30 tot half 7
    Met een maand of 7-8: van 20 uur tot 8 uur.

Met natuurlijk wel eens een ochtendje vroeg wakker, door tandjes of iets dergelijks.

Nu met 14 maanden: van 19 uur tot 7.30 ongeveer ( soms om 7 uur als ik hem een melk flesje geef in bed dat hij weer verder slaapt tot 10 uur.)

7. misa

misa Niet meer actief

Ik ben heel benieuwd wat ik voor de tweede kan aankruisen... ;)

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij moesten wekker zetten voor de kraamzorg want Mw. sliep de 3e dag al door! Toen ook gestopt met de nachtvoeding (alleen op verzoek, waren er niet veel). Nu nog een dame die geregeld tot een uur of tien slaapt. Heerlijk!!! Overigens was ik volgens mijn moeder precies hetzelfde, dus was voorbereid.

9. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Mijn beiden kindjes sliepen met 3 weken van 11 tot 7 en met een week of 8 de klok rond...

M'n jongste sliep met 3 dagen al van 11 tot 5.. Maar dat vond ik eigenlijk niet zo fijn.. Ookal deed hij het goed!

10. misa

misa Niet meer actief

Misschien kan ik dan eindelijk mee doen met mijn eigen topic...! Mijn jongste heeft nu een aantal nachten erg goed geslapen! Wisselend de fles tussen 18:00/21:00 en dan slapen tot 4:30/7:00. Dus het gaat de goede kant op!!

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Uhm, de oudste sliep vrij vlot door, met een maand of drie. De jongste nog niet, tenminste, tot nu toe misschien vier nachten gehad van 23.00 tot 6.00 uur (en de laatste keer is al heel lang geleden). Zit de laatste tijd zelfs vaak weer op twee nachtvoedingen.

12. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

De 1e met 7 weken en de 2e met 9 weken.

Dochter kreeg toen rond 23:00 de laatste voeding en bij onze zoon was dat rond 21:00. Ze werden (en worden) allebei dan tussen 7:00 en 7:30 wakker.

13. fleur1980

fleur1980 Actief lid

15 jan 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    euhhhh.... ben wel heel verwend als ik sommige vehalen hier lees.... hij sliep al door na een week, als we de wekker niet hadden gezet, had de kraamhulp zelfs aan de gesloten deur gestaan. Van 12 tot 8. hij kreeg bv, maar was wel bij de geboorte al 8 pond, dus dat scheelt zeker, denk ik.

14. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Onze zoon slaapt sinds deze week van 22.30 tot 06.30 .. Hij komt alleen snachts nog af en toe als hij zn speentje kwijt is en half wakker wordt..

Dus met 7 weken dan :)

15. misa

misa Niet meer actief

Ik doe weer niet mee.. Ook weer vaak toch snachts een flesje... :)

16. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Dochter met 2 weken van 22 - 6
    Zoon met 7 weken van 22 - 6

Beide op borstvoeding
    En beide vanaf een maand of 3 klokje rond :)

Heb laatst een onderzoek gelezen dat er ook sprake is van een erfelijkheidskwestie. Dat als jij zelf een goede slaper bent en nooit wakker wordt, je kinderen ook minder vaak wakker worden (mits er geen gezondheidskwesties zijn)

en als jij het zelf heel gewoon vindt om er 's nachts uit te gaan om te plassen, water te drinken of gewoon even wakker te worden., je kinderen ook minder goed slapen.

Wij slapen alle 4 als mollen. We zien ons kussen en slapen :)

17. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ach, mamalief! Herkenbaar hoor! Sterkte!

18. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Binnen 2 maanden en nu nog steeds :)

19. Leah

Leah Lid

25 nov 2012
    15
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Overijssel
    Mijn oudste dochter sliep na haar eerste vaccinatie opeens door. (dat was rond 8 weken?) Van ongeveer 11.00 uur tot 7.00 uur. Ze heeft het doorslapen tot 7.00 uur consequent volgehouden tot nu. Ze is ruim 2 jaar en 3 maand. Mijn jongste slaapt nu pas sinds 4 weken door...en ze is net 1! Wat een verschil. Hoopte met de eerste vaccinatie ook op een doorslaper, maar waarschijnlijk was het toen toeval en een beetje geluk? Ik vond de gebroken nachten echt verschrikkelijk!!!, maar nu ben ik ze eigenlijk zo goed als weer vergeten. Ze slaapt nu van ongeveer 19.00 uur tot 6.30 uur en dat is prima.

20. Leliana

Leliana Niet meer actief

De oudste 2 met 8 weken (doorslapen van 23h tot 8h)
    De jongste met 6 weken (ook van 23h tot 8h)

Deel Deze Pagina