Doorslapen voeding of leeftijd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stephanie87, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het ligt denk ik niet aan de voeding. Onze oudste kreeg op die leefijd moedermelk en die sliep ook niet door. Bij hem was het uitendelijk wel gewenning. Dus wat Marlijn zegt kan wel waar zijn, alleen zou ik eerst al het andere willen uitsluiten.
    Wij hebben toen hij ruim een jaar was heel veel moeite moeten doen om hem 's nachts te laten slapen. We zijn dus wel van plan om bij onze tweede zoon wat eerder echt kritisch te gaan kijken naar zijn slaappatroon, als hij net als zijn grote broer 's nachts vaak wakker wordt. Vanaf een maand of negen denken wij nu dat we daarna gaan kijken, als hij dan vaker dan 1x per nacht (huilend) wakker wordt.

2. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje ben jij zo snel op je teentjes getrapt? Ik zeg alleen wat ik denk. Dat baseer ik op de ervaring met mijn eigen kind, dus dat is mijn referentiekader. Kan best zijn dat mijn 2e kindje, die ik hopelijk ooit mag krijgen, heel anders is en dat ik dan een andere mening vorm. Maar als ik nu naar mijn kind kijk, dan zie ik idd dat ze 's nachts geen voeding meer nodig heeft. Het cb zegt trouwens ook dat kindjes op deze leeftijd geen honger meer hoeven te hebben 's nachts, als ze overdag voldoende binnenkrijgen. Nou kunnen we een discussie voeren over het cb, maar dat is erg off topic.
    Ik snap best dat alle kindjes anders zijn, maar ik geloof ook dat veel kindjes gewend zijn geraakt aan een stukje troost 's nachts dmv de borst. Of dat ze elke nacht bij papa en mama in bed mogen, ik denk dat je een kind daaraan kan wennen. Hoef je niet met me eens te zijn!

3. 2jees

2jees Niet meer actief

precies, dat eerste wat je zegt (eigen ervaring) is iets anders dan het tweede: CB zegt dat ze geen honger hoeven te hebben als ze overdag genoeg eten. daar geloven veel moeders blindelings in en bij sommigen is het zo maar bij anderen weer niet dus. Mijn dochter eet als een dijkwerker maar blijft twee keer voor een fles (amandelmelk) komen. Misschien juist omdat ze veel eet veel nodig...

4. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    #24 DoubleD, 28 jan 2014
    Laatst bewerkt: 28 jan 2014
    Dit!!!! Mijn zoontje ging pas doorslapen toen ik de fles terugbracht naar 150 ipv 180! Gisteren geprobeert hem weer te verhogen en meneer werd om half 3 ipv 7.30.
    De verklaring die jij geeft klinkt mij ook heel logisch eigenlijk, terwijl ik het mij maar af bleef vragen.

Edit; als ik het zelf niet had ondervonden had ik zo langs je bericht gelezen, zonder daar aandacht aan te geven. Hier ondervonden toen hij een nacht is opgenomen, slecht at en prompt doorsliep. Thuis de flessen klein gehouden en ging heerlijk slapen. Het kan dus wel aan voeding( overvoeden) liggen, ook al drinken ze het met gemak op.

5. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zal dan idd zo zijn, ik zeg ook niet dat het onmogelijk of belachelijk is. Maar nogmaals, ik baseer het op eigen ervaring. Mijn dochter is altijd al erg lang en flink geweest, en daardoor ook altijd veel gegeten...ze had altijd meer nodig dan volgens de boekjes, we zaten een tijd over de max flesvoeding, gingen al op tijd bijvoeding geven, maar toch werd ze 's nachts niet wakker. En dan klinkt het voor mij heel logisch als het cb zegt dat kindjes geen honger hoeven te hebben 's nachts als ze overdag voldoende eten.

Los van honger, want dat zal echt kunnen, geloof ik wel serieus dat je kindjes kan aanwennen dat ze 's nachts drinken, of alleen bij ouders in bed willen slapen.

Maar goed, TO ik hoop dat je kindje snel gaat doorslapen!

6. 2jees

2jees Niet meer actief

dat is juist een moeilijk punt, niemand zal dit willen. Maar wanneer stop je dan met voeden in de nacht bij een kind die daar niet uit zich zelf mee stopt? En als je kind maandenlang de halve nacht huilt en in je eigen bed niet (ervaring) dan weet je ook wat je doet..

Maar goed ik vind het heel vervelend voor TS, oplossing ligt niet voor de hand denk ik! Zal toch we wat verlatingsangst bij zitten.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    En wat gebeurd er als je naast hem gaat liggen als hij wakker wordt en dan blijven liggen tot hij weer in slaap valt?
    Je zegt dat je hem er niet meer uit wilt halen en hem bij jullie wil nemen. Dus hij moet vertrouwen krijgen in zichzelf om weer in zn eigen bedje in slaap te vallen.

onze dochter wordt ook nog weleens wakker midden in de nacht en ik ben heel makkelijk geweest en haalde haar eruit en nam haar naast me. Nog geen twee tellen later sliepen we weer. Maar ik werd vervolgens 100x per nacht wakker doordat ze draaide en omkeerde en ik als de dood was dat ze ernaast zou vallen. Ik ben toen in haar kamer gaan zitten op een stoel en liet haar bij mij zitten en in slaap vallen maar dan werd ze weer wakker als ik haar in bed legde.

Als ze nu wakker wordt ga ik op een matrasje wat ik onder haar bedje heb liggen, liggen en dan doe ik een hand door de spijlen en aai haad over haar hoofd en neurie ons slaapliedje. In het begin moest het kwartje even vallen en werd ze echt wel even boos dat ik haar niet oppakte maar nu gaat ze "naast" me liggen en valt weer in slaap. Het is de eerste drie dagen (nachten dus) wel even lastig geweest en ik vond het wel zielig maar het was voor alle partijen het beste!

8. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is ook moeilijk! En mensen bij wie een kind doorslaapt hebben makkelijk praten. Als een kind honger heeft moet je gewoon voeden, ik zou haar ook nooit laten huilen bij honger. Maar als het geen honger is, tja...dan zou er medisch iets kunnen zijn, zo niet...dan lijkt het me toch gewenning. En ik begrijp heel goed dat je niet weet hoe daarvan af te komen en dat je gewoon wilt slapen en als je kind bij jou in bed slaapt dat je daar dan ook voor kiest, maar het zal toch een keer moeten stoppen. Tenminste, zo denk ik erover. Als ik vrienden hoor over hun kinderen van 4 en 2,5 die elke nacht bij hun in bed slapen. Dat lijkt me toch verre van ideaal!

Maar dit is bij TO niet aan de orde. Feit blijft wel dat niet doorslapen gewoon erg vervelend is!

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Onze zoon heeft 4maanden gespookt zonder enige reden (geen honger, kou, medisch enz) En de ene nacht was hij 3x wakker andere nachten 6x. En na die 4maanden kon hij heen en terug rollen, tijgeren en kort erna kruipen, gaan zitten en terug, optrekken en lopen langs de meubels en toen hij dat allemaal kon was het niet doorslapen ineens over en sliep hij van 19 tot 7 als voor die spooknachten. Dus gewenning hoeft het zeker niet te zijn.

Onze dochter sliep pas door met 10maanden en was met 6maanden al gestopt met nachtvoedingen en met 7maanden met fles om 19uur. En als ik die een fles aanbood midden in de nacht dan weigerde ze die absoluut. Of ze dronk hem op maar 10minuten later kon ik haar bed verschonen omdat ze dr eigen ondergespuugd had. Zij werd wel elke nacht rond dezelfde tijd wakker. Geen idee waarom maar ik kon mn horloge erop gelijk zetten.

10. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Misschien is mijn referentiekader niet juist, maar ik sluit me ook aan bij Wappie82 hoor. Maar goed, ieder kind is wel anders, dus wellicht gaat de toekomst iets anders uitwijzen.

Maar mijn referentiekader is onze 1e, die gewoon in de nacht kwam met 10 weken (heel normaal natuurlijk) en zijn fles gretig leeg dronk. Ik wist toen ook zeker dat hij nog gewoon honger had in de nacht. Maar vanaf de 1e dag dat ik inbakerde met 11 weken sliep hij ineens door. En was niet uitgehongerd of iets dergelijks bij het wakker worden. Hij werd dus niet wakker van de honger (wat ik in eerste instantie dacht) maar gewoon van zijn eigen onrust.

Dus TS, ik denk ook gewenning, dus als je wilt dat hij in zijn eigen bed slaapt zou ik dat gewoon proberen. Idd er langs liggen of zitten wachten tot hij in slaap valt.

11. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Savonds een gewone fles zonder iets gegeven en was om 23 uur wakker inplaats van 1 uur hahahah:)
    Maar denk hou even vol en hou hem in bed....
    Maar helaas nu dus weer wakker door buikpijn en na uur zetpil erin gedaan...
    Lastig....
    Vanavond is de flessen omdraaien, broodje er weer even af doen..
    Dan om 17.00 een grote fles geven en dan om 19.00 een 150 fles...
    Vind het lastig te geloven dat je minder moet geven maar proberen waard!

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    +1; volkome mee eens.

13. Stephanie87

Tuurlijk zal het een stukje gewenning zijn, en daar ga ik me ook echt wel op concentreren...
    Maar wat zou je zelf doen als je kind door het bed rolt van de buikpijn. Het uitkrijgt en naar adem hapt van de pijn?
    Laat je hem dan in zijn eigen bed liggen?

Sorry hoor kan er een beetje boos om worden....

14. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee huilen van buikpijn is iets heel anders dan gewenning. Als een baby huilt door pijn dan pak je hem gewoon bij je, logisch. Maar als er medisch niets is, en hij blijft wakker worden en huilen dan kan het wel gewenning zijn

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar daar ging het toch niet om? Je vroeg in je openingspost waarom je kindje nog niet doorslaapt, punt. Als blijkt dat er buikpijn in het spel is (hoe weet je dat overigens?), dan spreken we over een heel andere kwestie. En dan zou ik zeker stoppen met rijstebloem en kleinere flessen geven, dat lijkt me logisch.

16. Stephanie87

Wij lopen al maanden bij de kinderarts ivm de buikpijn ( dit is niet elke nacht, maar daardoor is hij vaker bij ons in bed)

Mijn vraag was of dit herkenbaar is met de leeftijd of dat het eventueel met voeding te maken heeft.
    Want ook als hij geen buikpijn heeft wil hij bij ons in bed.
    Ik vind dan de opmerking "gewenning " gewoon rot omdat het bij ons even een noodsituatie is en daaruit misschien gewenning is gekomen.
    Ik ga vannacht naast hem liggen op zijn kamer als alles goed gaat, in de hoop dat hij zijn eigen kamer gaat vertrouwen en dat hij hopelijk ook met een kleiner flesje beter gaat slapen!

17. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er al meer duidelijk dan over die buikpijn? Als hij dat al maanden heeft...dat is wel heel erg lijkt me! En idd erg vervelend voor alle partijen.
    Kijk, als hij buikpijn heeft en daardoor bij jullie in bed mag (wat ik wel snap) dan gaat hij er ook vanuit dat hij ook bij jullie in bed mag als hij geen buikpijn heeft. Dan is het idd gewenning, omdat jullie er altijd aan toegeven.
    Is het altijd makkelijk te zien aan hem dat hij buikpijn heeft 's nachts? En ik vraag me echt af wat hij heeft. In ieder geval juist geen grote of zware papflessen voor het slapen gaan, lijkt me niet goed voor een baby dat veel buikpijn heeft

18. 2jees

2jees Niet meer actief

Geen gluten=

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat bij mijn dochter goed geholpen heeft om meer op haar gemak te zijn op haar kamer s nachts, was overdag in haar kamer gaan spelen. Want eigenlijk kwam ze er alleen om te slapen, dus was het niet zo gel dat ze s nachts als ze wakker werd bang was. O, en een nachtlampje.

20. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    misschien was het handiger om wat meer uitleg over je situatie te geven. er zijn genoeg die alleen de eerste post lezen en dan een reactie geven.

als je niet duidelijk uitlegt hoe de situatie is kun je daardoor adviezen krijgen die niet aansluiten.

is er nog niks uit de onderzoeken gekomen?? en hoe weet je dat het buikpijn is? heb je er medicijnen voor??

lijkt mij dat er wel iets gevonden moet worden als je kindje al maanden buikpijn heeft en dat het ook verholpen moet worden.

kan het niet zo zijn dat je kindje gefrustreerd is omdat hij nog niet kan lopen ofzo

Deel Deze Pagina