Kolfhoeveelheid en drink hoeveelheid vraagje..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door sylvia90, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon omdat ik nieuwschierig ben hoe dit nu eigenlijk zit..

Ik lees vaak dat mama's heel veel moeite moeten doen als zij kolven.. Ik echter kolf in 5 min 120 of 150 cc Per borst..

Drinkt mijn zoon dan altijd min 120 cc of meer dus weg aangezien ik altijd ook lees dat een baby veel meer weg drinkt? :(

Heb altijd heel veel voeding gehad, Heel blij mee natuurlijk, al was de stuwing niet te houden in de kraamtijd en hebben ik en mijn kinderen aardig wat te verduren gehad kwa die vele melk..

Maakt dus ook niet uit wanneer ik kolf of hoelaat..
    Ben gewoon nieuwschierig hoe dit dus zit?

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo dat is een hoop in korte tijd.
    ik ben met kolven altijd lang bezig > half uur toch zeker en dan had ik 180cc of meer.
    Maar mijn kleine jongen drinkt ook lang (eerste weken per voeding zeker 45min bezig).
    drinkt jou mannetje dan ook maar kort qua tijd?

3. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Draco drinkt idd erg kort in vergelijking! Hij doet over 1 voeding ongeveer max 10 min meestal tussen de 5 en 10 min.. Alleen de laatste voeding of als hij naar bed gaat smiddags drinkt hij 15min maar eerlijk toegegeven sabbelt hij dan ook meer..

Zit nog steeds op min 5 max 8 voedingen per dag maar verder groeit / plast en poept hij prima dus maak me daar geen zorgen om..

4. Riannev

Riannev Actief lid

19 jan 2013
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zeggen altijd dat je BV niet te veel kan geven; je kindje geeft zelf wel aan wat hij nodig heeft.

Ik kon helaas geen live BV geven dus ben fulltime aan het kolven gegaan. 6 voedingen en 6 keer kolven. Dat was haast niet te doen maar ik kolfde ook gigantisch makkelijk. Ik ben toen in overleg gegaan met een lactatiekundige en ben toen 4x op een dag gaan kolven; 's morgens vroeg, tussen de middag, einde vd dag en vlak voor slapen gaan. Ik kolfde dan zo 250/ 260ml per keer dus van 4x kolven kon ons mannetje 6x drinken en hielden we over voor vriezer/ als hij een keer extra kwam. Helemaal prima!

Helaas begint nu na 3 maand mijn BV iets terug te lopen en kolf ik iets minder maar nog steeds vraagt mijn mannetje niet meer dan ik opbreng (alleen vul ik nu geen vriezer meer) dus op zich nog prima.

5. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat snelle kolven zal dan vast ook komen omdat hij ook snel drinkt.

6. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dan zal het daar idd mee te maken hebben.

En idd bv kan je niet teveel geven gelukkig.. ik voed op verzoek dus zoonlief regelt zelf keurig wat hij binnen krijgt. Dat vind ik toch zo tof aan borstvoeding!

Deel Deze Pagina