Hoi mama's, Mijn dochtertje is bijna 3 maanden maar doorslapen ho maar. Eerder werd ze altijd 1 keer per nacht wakker tussen 3 en 4 uur maar sinds dat ze haar 1e inenting heeft gehad slaapt ze zo onregelmatig. Nu wordt ze maar liefst 5 of 6 keer per nacht wakker en dat begint ongeveer een 1 tot 1,5 uur na de laatste voeding om 23 uur. heeft iemand de gouden tip om haar te leren door te slapen, want wij zijn oververmoeid want we werken allebei! Help!
helaas, geen gouden tip... Hier ook nog niet doorslapen..gelukkig komt hij 1x per nacht, maar als hij zijn inentingen heeft gehad is hij wel 2 daagjes (en dus ook nachtjes ) van slag..misschien bij jullie ook het geval en is het maar tijdelijk? Wat ik wel doe is laatste fles wat verzwaren, daarmee slaapt hij wel wat langer dan normaal (5 uur gemiddeld)... Als iemand een gouden tip heeft: kom maar op! hahaha, ik ben er wel aan toe om een nachtje door te slapen....
Jullie kindjes zijn nog zo klein! Negen maanden lang zijn ze door jullie in slaap gewiegd en nu moeten ze het alleen doen? Niet zo raar dus dat ze nog niet doorslapen. Die van mij ook nog niet en die is al heel wat maandjes ouder dan jullie kindjes. Het beste is er aan toe te geven en geen extra middelen aan de voeding toe te voegen. Bijvoeden doe je namelijk het beste pas na zes maanden. Dan pas zijn de darmpjes rijp. Sterkte!
de inentingen zijn al een tijdje geleden (8 okt.) en de laatste fles wat ze krijgt is 240 cc (Friso Forte met Nutriton) maar ik snap niet waarom ze zo vaak wakker wordt 's nachts help help help
Zo zit volle verstand te lezen over haar laatste fles.. 240 cc dat krijg ik er hier nog niet in hoor. Met geluk gaat er 180 cc water maak ik aan en dan scheppen er in en vaak krijgt ze dat niet op als laatste fles. Gelukkig slaapt ze wel door tot 7 en soms 7:30. Hoop voor je dat er snel verandering in komt
ze krijgt 4 flessen per dag en idd de laatste ietje meer en ze drinkt het graag op...maar doorslapen ho maar
240cc! Wow! Zou het niet kunnen zijn dat het maagje gewoon te vol is en dat dat een vervelend gevoel geeft? Je moet het maagje niet oprekken, hoor!
Ik zit nog op 5... en het verschild zo wat ze op drinkt.. om 7 uur is het vaak 120 tot 140 11:00 ..170 ongeveer 14:30 ..180 met geluk 18:30.. 170 tot 180 22:30... 120 tot 140...soms maar 30 hangt er echt van af. Maar zie dat ze wat zwaarder is dan Caitlyn. Misschien heeft het daar mee te maken. Sommige hebben er meer tijd voor nodig om door te kunnen slapen. straks met 4 maand kan je iets door de fles doen hopen dat ze dan door gaat slapen. Wel lastig met je werk idd.. scheelt ik heb geen werk meer...
net gebeld met het CB maar van hun moet ik 's nachts gewoon 6 keer het bed uit om haar na 10 minuten huilen een speentje erin te doen en gerust te stellen en dan weer alleen te laten. Huilt ze dan weer, dan weer het hele riedeltje doen....en dat gewoon dan 6 keer per nacht? Ik moet de volgende dag wel weer werken... is dit nou een goede oplossing? (lijkt mij toch niet)
Koop het boek : lekker slapen zonder huilen van E.Pantley. Een absolute aanrader,werkt briljant! Ze legt uit hoe babys slapen en hoe schadelijk is om je baby te laten huilen en hoe verschikkelijk eenzaam en ellendig hij zich dan voelt. Een heel simpel plan met heel goede en handige tips om je kindje lekker en langer te laten slapen. Het werkte bij mij al op dag 1, bij sommige wat langer maar succes gegarandeerd!
hier nog steeds af en toe s nachts wakker, hoort erbij! Maar 240cc vind ik wel heeeel veel hoor! Die van mij drinkt nog geen eens 180cc en die is al 9 maand (als hij de borst niet krijgt). Wat gebeurt er als je minder geeft?
Een kindje slaapt pas door wanneer hij/zij daar aan toe is.. Ik zie dat je kindje nog geen 3 maanden is.. en al op 4 voedingen zit.. ook is de laatste fles wel erg veel.. Het lijkt mij niet goed dat zo'n klein kindje zulke hoeveelheden voeding binnen krijgt... Als je de flessen opdeelt dus zeg maar 5 wat kleinere flessen dan krijgt je kindje wat vaker voeding, daalt de bloedsuikerspiegel niet zo snel.. en hebben ze langer een verzadigt gevoel. EN het kan best zijn dat je kindje door de grote hoeveelheid voeding last heeft van zijn maagje en darmen.. ik vind het een heftige maaltijd.. krijgt onze dochter niet weg hoor.
ik heb Quinten toen hij 3 maand was nutrix gegeven en vanaf toen sliep hij door ook inwikkelen in een vliesdekentje werkte goed
mijn zoontje krijgt 3x 240 en 1 x 270 anders blijft hij maar komen krijgr zelfs voeding voor hongerige baby's met nutriton maar hij is gewoon erg hongerig hij is nu ook 73 cm en weegt meer dan 8kg het cb vond dat hij weinig kreeg
Wij hebben dat een tijdje terug ook gehad, toen bleek dus dat hij gewoon honger had. We zijn toen overgestapt op voeding voor hongerige babies, en daarna geen last meer. Gaat zelf zo goed dat we de fles van 23.00 uur niet meer geven. Hij krijgt nu 4 flessen van 210cc + 7 scheppen voedsel. Dit in overleg met het CB. Nu kwam hij laatst weer s'nachts en toen bleek hij het te koud te hebben. Nieuwe deken gekocht zo'n duo deken en het probleem is weer helemaal opgelost, en slaapt hij weer heerlijk. Overdaag slaapt de kleine bijna niet. Misschien is dat je probleem dat je kindje overdag veel slaapt.
wat bij mij geholpen heeft is de fles te vervroegen naar half 10 ik merkte dat als ik hem wakker maakte om 11uur dat hij snachts kwam en toen ik hem om half 10 gaf sliep hij wel door!
Rihanna krijgt al voeding voor hongerige babies...dus die vlieger gaat helaas niet op Rihanna slaapt alleen 's morgens erg veel en 's middags niet zoveel maar als ze moe wordt, wordt ze heel erg vervelend en jengelig, dan kan ik haar toch niet wakker gaan houden...
ik moet eerlijk zeggen dat Rihanna om 7 uur naar bed gaat en soms moet ik haar om 22 uur wakker maken en soms wordt ze uit haarzelf wakker dus ik denk niet dat dat hier gaat werken
ik mocht hier van het CB absoluut geen Nutrix geven want tja ze was nog maar 3 maanden oud.... nou minimaal 6 keer per nacht eruit is lekker als je overdag moet werken