dan moet je het ook niet doen Quinten kreeg met 3 maand ook al groente maar hij is lichaamelijk een maand ouder dan hij is
ik heb nou een paar schepjes extra Nutriton toegevoegd, eens kijken of dat helpt, want dat mocht wel van de ka.... rihanna is 2 weken te laat geboren maar ze was nog te jong voor Nutrix...dan maar eens zo proberen
Mag ik vragen waarom je nog maar 4 voedingen geeft? Waarom probeer je niet 5 of desnoods 6 voedingen en dan wat minder in 1 keer? Ik vind het echt heel veel hoor voor zo'n kleintje
@ Liesje : kijk je wel uit met de nutriton? dat je er niet teveel van geeft want daar kunnen ze weer verstopt van raken en dus fikse buikkrampen krijgen..
Rihanna heeft geen last van de ontlasting...juist meer wat aan de dunnere kant.... maar het helpt allemaal niks, mevrouw wordt gewoon minimaal 1 keer 's nachts wakker
Kortom je bent nog steeds geen stap verder. Moet ff zeggen dat we hier nu ook op vier voedingen zitten hoor. 4x 180 en soms 210 er tussen ( uitzonderingen) Hoop dat je snel een oplossing vind
Hoi, Ik ben toen m'n dochtertje ongeveer een maand oud was naar de dokter geweest omdat ze veel huilde en heel onrustig was. Toen bleek dat ik teveel voeding gaf. Ik ben toen wat gaan minderen, en sinds die tijd ging het steeds beter! Van teveel voeding kunnen ze echt veel last hebben. Ze drinken het vaak wel op, omdat ze nog niet echt door hebben dat het 'teveel' is voor hun buikkie ; aldus de huisarts. Nu is ze bijna 4 maanden, ze krijgt 5x 150 cc en de laatste fles krijgt ze om 22.00u, ze slaapt dan door tot 7.30 / 8.00u s'morgens. Dit doet ze al vanaf 2 maanden. Misschien kun je idd naar 5 voedingen per dag gaan, en dan iets minder per voeding. Het valt altijd te proberen! Suces met het vinden van de gouden tip! Groetjes
minder in de fles heeft helaas geen zin, dan blijft ze huilen omdat ze nog honger heeft. Weethewel....idd we zijn geen stap verder, we moeten ons er gewoon bij neerleggen dat ze gewoon nog niet doorslaapt (helaas voor papa en mama)
hoi kan je net de fles wat kleiner maken en dan gelijk na de fles de speen geven. is ze daar niet mee te foppen. donique wil ook nog wel eens meer drinken als goed is en dan geef ik de fles en als ie op is de speen. dan tut ze even maar uiteindelijk vind ze dat ook wel goed. wink: want inderdaad ze kunnen ook last krijgen van teveel drinken donique komt ook nog 's nachts voor een voeding maar ik denk dat elk kindje zijn eigen tempo heeft dus ik geniet nog maar effies van de tijd met ze'n tweetjes in de nacht hihihihihih
De gouden tip is volgens mij ,dat je kindje doorslaapt wanneer hij/zij eraan toe is. Dit is vast geen antwoord wat je wilt horen ,maar je kunt slapen bij je kindje niet afdwingen. ( er zijn kinderen van 6 maand die nog 's nachts wakker worden) ,jou kindje is amper 3 maand ,dat is zo klein nog. Het is heel vervelend dat je weer moet werken ,maar die dingen horen er gewoon allemaal bij en voor je het weet veranderd het plotsklaps en slaapt jou kindje zo van de 1 op de andere dag lekker door
Ons zoontje is bijna 9 maanden en komt gemiddeld tussen de 2-6 keer per nacht, terwijl ons dochtertje met 3 maanden doorsliep. Wij hebben er ons maar bij neergelegd. Erg zwaar is het wel idd, vooral op werkdagen. Maar anderzijds, het is een heerlijk, vrolijk, druk manneke en dat compenseert enorm t.o.v. de zware nachten. Wat je mss kunt doen is je kleintje af en toe een nachtje laten logeren bij opa/oma/oom/tante, zodat je zelf weer ff kunt bijtanken. Succes ermee.
Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik denk dat je je er gewoon even bij neer moet leggen dat dit een van de ongemakken is die een kleintje met zich meebrengt, ze slapen pas door als ze daar aan toe zijn. wat de reden is dat jouw kleintje geen nutrix mag weet ik natuurlijk niet maar goed behalve dat heb ik geen opties voor je en zul je er minimaal 1x per nacht uit moeten en ach als je kijk naar andere valt het nog wel mee toch? enige tip die ik heb is dat toen wij de kleine op een gegeven moment niet meer wakker maakte savonds ze doorsliep tot de volgende ochtend terwijl toen wij haar nog steevast wakker maakte voor de avondfles van 10 uur half 11 ze wel snachts wakker werd, het leek net of ze dan pas in diepe slaap kwam om goed door te slapen. Dus als je al spreekt van een tip zou ik zeggen laat haar gewoon eens een keer liggen na de laatste fles van 19.00 uur kijken hoe laat ze dan komt, als ze dan op haar gewone tijdstip van snachts komt zou ik die fles van 22 uur laten zitten want qua voeding krijgt ze meer dan genoeg binnen moet ik zeggen. en zou ik die andere flessen verdelen over een paar kleine flesjes.
misschien is dat het proberen waard, maar ik heb me er wel bij neergelegd dat ze gewoon elke nacht nog wakker wordt ach voordat ze 18 is heeft ze het wel door toch?
whahaha, bianca als ik naar mezelf kijk op die leeftijd en hoeveel moeite mijn moeder had om mij mijn bed uit te krijgen
Verwac ht daar geen wonderen van Liesje, want dat helpt echt niet bij elk kindje! Overigens sliep die van ons pas rond de 5,5 mnd door.
ze heeft gisteren voor het eerst doorgeslapen en ik hoop toch stiekum dat het wel helpt om haar een wat verzadigder gevoel te geven want zij is een ontzettende hognerhals!