Mijne slaapt nu sinds een week door, heerlijk! Maar eerst echt 7 uurtjes nu 5/5,5 dus variiert maar geef ook 210 en hij drinkt m vol leeg dus kan 240 best begrypen hoor. Wat doen jullie erin om iets te verzwaren? Ik soms een extra schepje dan is ie wat meer verzadigd en slapen ze over het algemeen ook langer volgens mij...
hier een tweeling na 3 maanden allebij doorslapen. goude tip zwaar strak slaap ritme dus echt om 8 uur de fles. dan maken we de kamer donker en praten we niet meer. geen woord. dan worden ze al heel rustig. dus tijdens de fles geven donkere stille kamer. snacht geen fles geven en niet meteen opspringen als ze een kik geven maar wacht het 5 min af, ze zijn zo gewend dat als ze huilen dat je meteen komt. niet laten huilen maar kijke het even 5 min aan. meestal vallen ze vanzelf weer in slaap, succes
Misschien heeft je kindje gewoon honger. Met 3 maanden op 4 flessen is best vroeg hoor. Misschien moet je eens proberen om terug te gaan op een schema van 5x 200cc voedingen. Beginnen om 7 uur 's ochtends, dan om de 4 uur een fles en kom je met je laatste fles op 23.00 uur..Het is echt het proberen waard, als je kindje honger heeft komt ze gewoon 's nachts, of je dat nu wilt of niet......Je geeft danwel grote flessen, maar dat wil helemaal niet zeggen dat je kind dat fijn vind. Mss heeft ze gewoon liever een flesje meer met minder inhoud, dan die 4 grote flessen, die best belastend kunnen zijn voor haar maagje... En 5 flessen van 200 is uiteindelijk meer voeding dan 4 flessen van 240. Het scheelt maar 60cc, maar dat kan net dat verschil maken..
Mijn zoontje is nu 3.5 maand en slaapt soms een nacht door en de andere nacht komt hij weer 4x. Als hij dan doorslaapt is het ook gelijk lang, van 19.30 tot half 6 de volgende ochtend. Ik vind dat een kindje wat 3 maandjes is nog best een nachtvoeding mag krijgen. Mijn dochter was 10 maanden dat zij doorsliep. Kinderen vol gaan proppen met extra voeding vind ik zelf niet echt gezond. Ik denk dat je je kindje gewoon de tijd moet geven om door te slapen.
Jeej! Milan heeft de afgelopen 3 nachten doorgeslapen. Daarvoor was het elke nacht nog minimaal 1 x, vaak ook 2 x een voeding. Hij wordt nog wel steeds om 6 uur wakker, maar het is al een hele verbetering. Hij krijgt overigens bv.
Onze Thijmen is nu 6 maanden en heeft nog niet een keer doorgeslapen. Volgens mij gaan ze vanzelf doorslapen wanneer ze daar aan toe zijn. Tot een maand of drie kwam hij 1 keer per nacht. Vanaf toen is het heel onrustig, soms wel 6x per nacht. De laatste week, is hij van 8 voedingen (bv) naar 6 gegaan, dit geeft mij al heel veel rust moet ik zeggen. Hij komt nu 's nachts nog 2x, dus dat is ook al stuk beter. Wij hopen nu wel dat hij dit door gaat zetten en langzaamaan wat langer door gaat slapen 's nachts. Dan komen wij ook weer wat meer aan onze rust toe. Met vijf maanden nog een weekje rijstebloem geprobeerd (we waren toen echt uitgeput), maar hier kreeg hij last van zijn darmpjes van, dus maar weer mee gestopt... Nu wachten we het gewoon af en elke minuut langer 's nachts is meegenomen. Waar ik wel gek van word zijn al die mensen die het maar raar vinden dat hij nog niet doorslaapt, dan krijg je van die opmerkingen: 'is je melk wel goed dan, misschien zit er niet genoeg voedingsstoffen in' WAT EEN ONZIN! Nou goed, binnenkort gaan we overstappen op flesvoeding, gewoon omdat hij een half jaar BV heeft gehad en ik langzamerhand mijn eigen lijf wel weer terug wil. Wie weet helpt dat nog met het slapen, we zien het wel!
De Olwen Wilson methode..... even googlen! Werkt voor veel baby's vanaf 6 maanden (95% succes), maar je kunt het principe al eerder toepassen. Misschien het proberen waard, een lieve vorm van slaaptraining, zonder dat je je baby alleen laat huilen. Bij ons heeft het geweldig geholpen.
Wat mij altijd is bij gebeleven is dat ze me op het hart drukte niet meer schepjes in de fles te doen dan staat aangegeven bij een bepaalde hoeveelheid water! Aangezien dan zijn/haar niertjes ernstig kunnen beschadigen... En dat je niet een kind kunt "dwingen"door te laten slapen, d.m.v. meer eten te geven, dat heeft immers niks met een ritme te maken! Ze zijn nog zo jong, ze hebben 9 maanden geen dag/nacht ritnme gekend....Laat ze zelf er in komen op de juiste manier, maar niet door ze vol te stoppen!