Help, slaapritme verschuift richting nacht!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door buts, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    We hebben een klein verschuivingsprobleempje hier.
    Hadden een geweldig ritme, fles om 7, 11, 15, 19 en 23 uur.Sliep van 23 tot 7, dan nog anderhalf uur na die fles van 7 uur, dan klaarwakker.
    sinds de wintertijd/ en 3 maand oud wordt hij om 05 uur wakker daarna weer die anderhalf uur en dan klaarwakker.... zitten nu op flessen om 5, 9, 13, 17 en 21uur
    en heeeeel langzaam verplaatst zich het steeds meer richting de nacht.
    straks zit ik dus om 5 uur met en klaarwakker kind.
    hebben het volgende al geprobeerd, laatste fles later geven, laatste fles voller maken, JBPM erdoor, wakker houden 's avonds, niets helpt!die laatste laten vervallen, maakt ook niets uit, geef hem toch want vind dat ie anders behoorlijk weinig binnenkrijgt... hij weegt ruim 7 kilo, 65cm lang.krijgt 180/6 en drinkt daar niet alles van op.

iemand tips? het ging zo goed... ben helemaal niet moeilijk, honger = eten en gapen =slapen en dat eerste schema had ie zelf geregeld...

snap er niets meer van!

2. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    miksschien kun je toch proberen om de fles van 9uur om 10uur te geven?
    het is inderdaad zo lastig als ze nog zo klein zijn.
    hier was het dus destijds dat ie om 7uur sávonds een fles nam en pas om 3uur s'nachts want als ik hem wekte om 11uur wou hij hem dus absoluut niet.
    toen ie na 4 flessen ging ben ik gaan schuiven en de laatste fles om 8uur gaan geven.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    hahah, heel herkenbaar. Wij hadden ook echt een strak schema helemaal zelf door hem bepaald al sinds dat hij 6 weken was. 7, 11, 15, 19 en 23 uur. Maar sinds een week of 1.5 is het een klein rampje. Hij wordt nu standaard tussen 5 en 6 wakker, het heeft ook denk ik te maken met zijn verkoudheid. Ik hoor hem niezen en wakker is hij. Hij huilt niet, maar ligt te brabbelen. Maar daardoor kan ik niet verder slapen. Ik laat hem gewoon kletsen en voed hem echt pas om 7:00 uur.
    Dus hopelijk is het na zijn verkoudheid over, want vannacht werd ik er echt ontzettend niet blij van. Het komt omdat ik zelf momenteel grieperig ben en kan mijn volledige nachtrust goed gebruiken. Als je je zelf zo k*t voelt valt het niet mee.
    Hopelijk is het een fase!

4. stef82

stef82 Actief lid

6 nov 2006
    298
    0
    0
    wat is jbpm als ik vragen mag? sorry voor deze vraag?

groetjes

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Johannesbroodpitmeel, is te koop als o.a. Nutriton. Het maakt de voeding dikker, goed tegen spugen. En heel soms helpt het met doorslapen, maar daar is het in principe niet voor.

6. stef82

stef82 Actief lid

6 nov 2006
    298
    0
    0
  7. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    vannacht was het 4.45... tel daar die anderhalf uur bij op... zou dus 6.15 klaarwakker zijn...
    ik ben eruit gegaan en heb met licht uit de speen gegeven, moet ie doorgaans niets van weten,nu wel, werd ie om 6.10 wakker! ik blij, want dan zou het dus half 8 worden
    helaas, 6.10 fles erin en terug in bed... klaarwakker.
    mijn idee... fles of geen fles om 4.45 het werd toch 6.15. Klaar met slapen dus...
    snappen jullie het nog?
    Heeft ie dan gewoon genoeg slaap gehad?

en ik had het idee dat ie koud was om 4.45... hij heeft romper met lange mouw, pyamabroek, sokken, inbakerdoek en lakentje met dubbele deken. zijn kamer is 18 graden... maar int nekje von ik he fris voelen, lijfje was lekker warm..

grrrrrr... ik ga er liever 100 keer in de nacht uit, maar wakker om 6 uur en bv. kletsen of spelen?

ik weet het niet meer, behalve dat het echt steeds vroeger wordt

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Oh man, bij ons is het geloof ik weer over. Vannacht hoorde ik hem om 4:00 uur hoesten, toen dacht ik daar gaaaan we weeeeeeeer, maar hij viel weer na 15 min in slaap en we hebben hem 7:30 uur wakker moeten maken.
    Dus hier is het echt een fase geweest en de verkoudheid, denk ik.
    Het kan dus van 1 op andere dag over zijn! Misschien een kleine geruststelling.

9. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

Nou hier nog iemand die last heeft van zijn uurtje geloof ik.....

Hij wordt gewoon 1 keer wakker in de nacht....hij slaapt standaard 6,5 uur na zijn laatste fles en floep...HONGER!
    Het geluk is nu nog wel zo dat hij na die fles doorslaapt tot 8.15 uur.....vannacht werd hij volgens mij ook wakker van de harde wind en regen....half 1 was het al....en daarna heeft hij tot half 8 geslapen dat was dan wel weer lekker...

Maar ik heb ook alles al geprobeerd, hij heeft daarvoor geen last er van gehad werd toen 7 uur wakker na zijn laatste fles sliep ook wel 10 uurtjes....hopelijk is het een FASE!

Deel Deze Pagina