Onze dochter die slaapt eigenlijk vanaf het begin al goed door. We hebben het wel eerst rustig opgebouwd door iedere nacht 3 kwartier langer te laten slapen als ze niet kwam. Nu krijgt ze de laatste voeding om 00.00 en komt ze uit zichzelf 's ochtends pas weer om 6.00 uur. De laatste dagen wordt ze echter steeds moeilijker wakker voor de voeding van 23.30. De voeding daarvoor krijgt ze om ongeveer 20.30. Dan drinkt ze 135 ml, en valt ze voldaan in slaap. Maar bij de voeding van 23.30 wil ze gewoon heel moeilijk wakker worden. Als ze dan wakker is en drinkt, drinkt ze maar 30-40 ml. Gisteren zelfs maar 10 ml! Meer wil ze gewoon echt niet, het liefste wil ze gewoon blijven slapen. Wat moet ik nu doen, als ze niet komt haar laten slapen tot de volgende ochtend, of toch wakker blijven maken en maar proberen haar wat te laten drinken?
Hoe is jouw dochtertje? Bij ons meisje en nu ook bij ons mannetje hebben wij altijd het 'geluk' dat ze de flesjes om 23.00u gewoon leegdronken, eigenlijk terwijl ze aan het slapen waren. Maar als jouw dochtertje dat niet doet, en ze zou gewoon goed doorslapen tot de volgende ochtend, dan zou je kunnen proberen om overdag een extra flesje te geven of de hoeveelheid per flesje omhoog te doen. Ze moet wel de hoeveelheid melk binnen krijgen die ze nodig heeft. En dan dus lekker laten slapen.
Als je kindje ouder is dan 2 maanden zou ik gewoon proberen hoe het gaat zonder die late voeding......
@mamavanukkie: hehe....precies dezelfde vraag, alleen ontbreekt bij mij het woordje 'oud'. Maar mijn vraag was dus ook hoe oud het meisje is.
Sorry, wel handig om erbij te vermelden. Ze is vandaag precies 1 maand. Ze drinkt (met 23.30 erbij) 6 keer, om de 3,5-4 uur. Ik bied iedere keer 135 ml aan, maar ze drinkt telkens rond de 100 ml. De laatste dagen drinkt ze wel steeds vaker haar flesje op (dus 135 ml) dus krijgt ze ook meer binnen.
@merel69: waarom zou dit pas met 2 maanden kunnen en niet eerder? Is het niet het belangrijkste dat ze op 1 dag wel gewoon de gehele voeding binnenkrijgen?
Als ze nu 6 keer drinkt, zou ze dus goed naar 5 flesjes kunnen en dan dus wel de hoeveelheid per fles ophogen.
ik bied nog steeds 135ml aan. Ze drinkt die steeds beter leeg, maar niet iedere keer. Volgens de 150 ml per kg krijgt ze dan met 5 voedingen 100 ml 'te weinig' binnen. Maar sinds haar geboorte drinkt ze wat minder dan dat ze volgens die berekening zou moeten drinken. Ze heeft wel voldoende poep en plasluiers.
Ik denk wel dat het belangrijk is dat ze de juiste hoeveelheid voeding binnen krijgt en niet minder. Als dit niet lukt met het verhogen van de voeding per flesje, zou ik toch proberen om een extra flesje overdag dan te geven ipv het flesje om 23.00u.
ik heb al vaker geprobeerd om haar wat meer te laten drinken, maar ze wil gewoon niet. Als ik het overdag probeer, drinkt ze maar een beetje en dan gaan de lippen op slot en laat ze duidelijk merken dat ze niet meer wil. Ik heb dit ook al gevraagd aan het cb omdat ze al vanaf het begin wat minder drinkt, maar volgens hen was dit niet erg, omdat ze al wat zwaarder is (was 4475 gr bij geboorte, weegt nu 4810 gr) en ze daardoor een goede 'reserve' heeft, en ze goede poep en plasluiers heeft.
Ik herken het....had ook het zelfde.. Heb de fles van 20:00 toen iets later gegeven en dan lekker na bed met de mededeling ik zie wel hoe laat ze zelf komt. En het ging heel goed. Nu krijgt ze om 20:00 de laatste fles die heb ik dus weer terug gezet en ligt ze om 20:30 in bed en rond 7 uur hoor ik haar weer.. Ik zou het dus gewoon proberen en zien waar je uit komt. Als ze vrolijk is en verder het goed doet... prima... hier drinkt ze ook niet de hoeveelheid op wat ze zeggen bij cb... en daar zeggen ze allemaar wat ziet ze er goed uit... hihihi
ok, dat is dan wel een geruststelling dat ik niet de enige ben. En ik moet wel zeggen dat ik zelf ook geen grote eter ben, hoewel mijn man dat juist weer wel is.. Maar ja, het gaat verder iig heel erg goed met haar
@netmoeder: ik zit met precies hetzelfde euveltje! Jill is net wat ouder dan jouw kindje. Ze krijgt 132cc aangeboden (120cc water plus 4 schepjes is 132cc..) de ene keer drinkt ze hem wel leeg en de andere keer laat ze tussen de 10 en 30 cc staan... deze krijgt zij 6x per dag. Ook wij maken haar om 23 uur wakker voor haar flesje en deze drinkt ze ook nooit leeg! meestal nog geen 100cc. valt daarna wel weer lekker in slaap. Ik vraag mij uberhaupt af of zo'n jong kindje zo lang zonder voeding mag? want dan zou ze slapen van een uurtje of 19/20 tot de volgende ochtend rond 5/6uur.... als.. want ik heb het ook nog niet uitgeprobeerd. morgen ga ik naar het CB en vraag ik het nog eens na daar of het mag en dan eens uitproberen. Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat als je het gaat uitproberen
Wij zijn de fles zou ik vervroegen naar bijvoorbeeld 22 uur. Ze beginnen 's avonds aan een diepe slaap. Je haalt ze dan uit hun diepste slaap, waardoor ze erg moe zijn om te drinken.Wij gaven de fles eerst om 23 uur, maar hebben deze vervroegd naar 22 uur. Hij slaapt zelfs langer op, omdat je ze schijnbaar niet stoort in hun diepe slaap. Gr Karin
die van osn is net 1 maand (vandaag) drinkt ong 110, soms maar 90 en soms 120 a 130, meestal rond de 100. haar laatste fles is om 10 uur, soms wil ze om 12 uur alweer, dan slaapt ze vaak doro tot 6 a 7 uur smorgens(maak haar dan om half 7 wakker door de weeks) maar meestal is het 10 uur flesje en dan om uur of 3 a 4 weer en dan rond half 7 weer smorgens half 7, dan 10 uur, dan 1 uur , dan 4 uur , dan 7 uur , 10 uur, en dan eigenlijk 1 a 2 uur, snachts zit er nog niet echt een heel goed ritme in, de ene keer om 12 uur alweer en dan pas om half 7 weer, en de andere keer pas om 3 a 4 en dan weer om half 7 ze vraagt echt om deze flessen, kan er wel meer in doen maar ze drinkt per keer echt niet meer, kan wel zeggen wil dat ze 140 a 150 gaat drinken maar dat doet ze nu toch niet maar goed ze is echt een ukke puk, ze begint nupas maat 56 te passen, gisteren voor het eerst een pakje maat 50 wat niet meer paste!
@denemarkw: Jill is 2 weken ouder en past ook pas sinds 1 week niet meer maatje 50... en ik ga er ook neit meer indouwen als ze niet wilt dat heeft ook geen zin nee. zolang ze maar genoeg aankomen