doorslapen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by matje, Feb 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. matje

matje Niet meer actief

hey hey

onze kleine man komt toch wel veel voor zijn voeding.
    Mijn vriendin heeft een dochter die drie weken ouder is en zij slaapt al een paar weken door...
    ik heb al geprobeerd om voor het slapen gaan iets meer voeding te geven, en lekker in badje te doen.

Toch slaapt ie nog niet door en komt echt om de 4 uur.
    terwijl ie overdag soms wel wat langer doortrekt.

heeft er iemand tips voor mij?
    Ik begin morgen weer met werken en een beetje meer rust dan 3 of 4 uur zou wel lekker zijn ;)

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Enige tip is GEDULD!
    Je kindje is nog niet eens 3 mnd oud!
    Het ene kindje is er nou eenmaal eerder aan toe als het andere kindje. Doe je niets aan.

Onze dochter heeft er een half jaar over gedaan om te gaan doorslapen. Geeft niets, doe je niets aan.

3. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

May 19, 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Inderdaad, het ene kindje is het andere niet. Pas bij 6 maanden slaapt 80% van de kindjes door. En als jouw mannetje nog behoefte heeft aan nachtvoedingen, dan is dat zo. Het komt vanzelf hoor, ook al is het nu misschien minder prettig omdat je weer moet werken.

4. matje

matje Niet meer actief

ohw ik vind het ook geen ramp...
    Ik vind 's nachts dat geknuffel wel lekker..
    maar omdat ik andere mensen hoor die wel vlot de kinderen hebben doorslapen dacht ik
    ik vraag maar es even

dit is mijn eerste kindje dus alles is nog een beetje wennen he?:D

5. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Je zegt dat ie overdag soms wel wat langer doorslaapt. Ik zou hem als ik jou was wel wakker maken na maximaal 4 uur. Anders komt ie overdag niet aan zijn voeding en dan wil hij dat 's nachts hebben.

En verder: geduld... Het komt echt goed

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    nooit naar de verhalen van anderen luisteren, of kijken naar de kinderen van anderen, want die doen het toch altijd veel beter, zijn toch altijd veel sneller etc etc ;) jouw kindje is de ander niet, en doet alles op zijn of haar eigen manier, zo ook doorslapen.

als de kleine op de dag goed eet en snachts voor een voeding komt moet je in je achterhoofd houden dat het nodig is, anders komen ze niet.
    dat doorslapen komt echt vanzelf wel, ik begrijp je wel, maarre wat er al gezegd is, even geduld nog :)

7. Anna71

Anna71 Actief lid

Jul 31, 2008
    269
    0
    0
    Meid, Senna is bijna 10 maanden oud en krijgt nog steeds een voeding rond middernacht. Dit op aanraden van het CB omdat het een lichtgewicht is en ze deze voeding nog nodig heeft.
    Het lijkt me heerlijk om de nacht door te kunnen slapen, maar het is niet anders. Ik heb me er al lang bij neergelegd en ik ga er vanuit dat het doorslapen op een dag gaat lukken!

Ieder kind is inderdaad anders en je kan niets forceren. Althans, ik vind dat je beter niet iets kan forceren.

Sterkte

8. kemjansen

kemjansen Actief lid

Nov 20, 2008
    162
    0
    0
    ik heb je een pb gestuurd.

gr Karin

9. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Hier zelfs een groot verschil tussen broer en zus. Milan sliep in principe vanaf ongeveer 3 maanden door, maar bleef wel onrustig 's nachts. Ik moest er regelmatig voor hem uit, niet eens voor een fles, maar wel voor geruststelling etc...Misha daarintegen heb ik de eerste 2 weken 's nachts wakker moeten maken voor een (borst)voeding, ik moest echt de wekker zetten. Deed ik dat niet, dan sliep ze rustig van 22.00 tot de volgende ochtend een uurtje of 8..Na 2 weken heb ik dat opgegeven, omdat ik haar echt niet meer wakker kreeg en lukte dat wel, dan kreeg ik er geen druppel melk in :( Dus na 2 weken lekker laten slapen en ik denk dat ik er vanaf die tijd tot nu, zo'n 5x voor haar uitgeweest ben voor het 1 of ander, heeeeel relaxed in vergelijking met haar broer, waar ik soms wel 4x per nacht voor moest heen en weren....

Dus niet gaan vergelijken, jou kindje is uniek..Als je kindje de nachtvoeding niet meer nodig heeft, gaat het vanzelf lekker doorslapen. Wat je mss kan proberen om het enigszins te manipuleren, is om overdag echt om de 4 uur te voeden, zodat hij dat langere stukje tussen de voeding wat hij overdag nog weleens wil doen, nu gaat verschuiven naar 's nachts...

10. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Mijn dochtertje is 9 maanden en is pas sinds kort gaan doorslapen. Zoals zovelen al zeggen, het ene kindje is het andere niet, het is trouwens niet natuurlijk dat een kindje bij 2-3 maanden al doorslaapt.

11. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Mijn kleine is nu 11,5 maanden oud en wij kunnen hier sinds drie nachten doorslapen! Hopen dat het zo blijft. Dus maak je geen zorgen, komt allemaal nog wel.

12. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano wordt in mei 2 en slaapt nog niet door ;) zo kan het dus ook gaan.
    moet wel zeggen dat Dano reflux heeft en daardoor dus nog wakker wordt.

maar jouw kindje is nog heel jong. elk kindje doet het op zijn eigen tempo, en uiteraard hoor je alleen de succesverhalen om je heen. iemand met een kindje van bijna 2 die niet doorslaapt schreeuwt het meestal niet van de daken. behalve ik dan ;)

13. Suya

Suya Actief lid

Dec 26, 2008
    235
    0
    0
    Tja, ik denk dat ik één van de weinigen ben die het niet (helemaal) eens is met de uitspraak: 'dat komt vanzelf wel wanneer jouw kindje daar aan toe is...is heel normaal dat een kindje met 3 maanden nog niet doorslaapt'.

Ook in mijn omgeving (en dit zijn echt heeeeeel veel kindjes) slapen de meeste kindjes door als mama weer begint te werken, dus ongeveer met 12 weken. Dit is ook de ervaring op het CB.

Ik ben namelijk van mening dat een kindje ook aan een bepaald ritme kan gaan wennen! En dus in principe wel op een vast tijdstip wakker wordt, maar niet voor voeding, maar meer uit gewoonte. Kijk maar naar jezelf, waarschijnlijk wordt je nu zelf ook al wakker rond de tijdstippen dat jouw kindje zich normaliter meldt voor de voedingen. Dit is het biologisch klokje wat op een gegeven moment dus een gewoonte wordt.

Ik vind het namelijk niet de normaalste zaak van de wereld dat een kindje van bv 5 maanden oud nog voor een nachtvoeding komt.

Let wel: uitzonderingen wegens bepaalde omstandigheden gelden hier natuurlijk wel!

En ik denk dat je als ouders zijnde best een aandeel hierin kunt hebben. Tot op zekere hoogte natuurlijk! Een aantal tips:
    - Je kunt proberen de hoeveelheid voeding overdag te verhogen, zodat hij een meer verzadigd gevoel krijgt waardoor hij wat langer doorslaapt 's nachts.
    - overdag niet langer dan 4u tussen de voedingen houden. Wellicht zelfs niet meer dan 3,5u of 3u (dit betekent wel meer flesjes op een dag, maar wellicht hierdoor wel een meer verzadigd gevoel)
    - 's nachts eerst proberen te troosten (met een speen of op de arm) zodra je hoort dat kindje wakker begint te worden. Wellicht valt kindje weer in slaap.
    - eventueel de laatste voeding verzwaren. Ik heb gehoord dat er wel eens hiervoor johannesbroodpitmeel wordt toegevoegd.
    - en zo zullen er nog wel een aantal tips zijn.

Wellicht het proberen waard?

Share This Page