Nachtvoeding overgeslagen...nu voeding ophogen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mikki77, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoontje van 6 weken oud heeft vannacht voor het eerst geen nachtvoeding gekregen. Om 4 uur (wanneer hij normaal een flesje krijgt) hoorde ik hem even sputteren, maar daarna is hij weer gaan slapen en pas om 7 uur kwam hij voor de eerste fles.

Ik zat normaal op 6 flessen van 120 cc. Ik zou nu dus zijn voeding de rest van de dag moeten ophogen, zodat hij aan dezelfde totaalhoeveelheid komt. Alleen... het lukt hem eigenlijk niet om meer dan 120 cc per keer te drinken. Over die hoeveelheid doet hij al bijna een half uur, en hij geeft daarna vaak mondjes terug. Als de fles leeg is kan ik aan zijn gedrag echt zien dat hij proppievol zit. Ik heb net 130 cc geprobeerd, maar toen liet hij prompt 20 cc staan :(

Hij weegt nu ca. 4,3 kilo, dus volgens de formule van het consultatiebureau zou hij 4,3 x 150 = 645 cc per dag mogen. Als ik hem vandaag 5 x 120 cc geef, zit hij op 600... te weinig dus. Wat moet ik doen?
    En betekent dit ook dat ik hem 's nachts wakker moet gaan maken als hij niet uit zichzelf komt?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou vannacht nog even kijken wat hij doet. Misschien was het eenmalig..

Als hij niet meer drinkt per flesje, kun je dan proberen om meer flesjes overdag te krijgen? Dus wat minder tijd ertussen?

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja ik denk dat ik dat ga doen... hij zou vandaag nog 300 cc moeten drinken om aan zijn normale hoeveelheid te komen. Die ga ik verdelen over 3 flesjes om 17.00, 20.00 en 23.00. Dan laat ik er 3 uur tussen zitten ipv 4...

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik zou het vannacht ook nog een keer aankijken. Misschien was het eenmalig.

Wat betreft de hoeveelheid, daar zou ik me niet teveel zorgen om maken. Hij zal uiteindelijk vanzelf aangeven dat hij meer in de flessen wil. En hij zit dus maar 45 cc onder wat hij volgens de richtlijnen zou moeten hebben, valt best mee. Als je kindje happy is en goed groeit is het ok. Ook als hij nu wel de nachtvoeding blijft overslaan en een fles minder krijgt.

Ik zou nu niet om de drie uur gaan geven terwijl je al om de vier uur zat. daar went hij gauw aan, hoor! Om de 4 uur is wel zo mooi, ook straks als hij weer minder flessen gaat krijgen.

Trouwens, wat bedoel je met flessen van 120 cc? Is dat 120 cc water met 4 schepjes? Dan heb je nl een fles van 135 cc klaargemaakte voeding en krijgt hij dus 5 x 135cc = 675 cc

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

met 120cc voeding kreeg ons ventje ook om de 3 uur zijn fles. Hij slaapt ook vanaf week 6 door, maar kreeg overdag 6 flessen van 120cc. De laatste rond middennacht en dan smorgens pas weer. Dus als je er 3 uur tussen gaat doen, dan kan hij de nachtvoeding overslaan. Als je wat meer voed, dan merk je ook dat zijn maagje hieraan went en beetje bij beetje meer kan drinken. Dan zit je straks op meer cc en kan je er weer 4 uur tussen laten en laten doorslapen.

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Meen je dat nou? Oh wat stom.. ik dacht altijd dat je van het water in de fles uit moest gaan, niet van de totale hoeveelheid :oops: :oops: :oops: Ik bedoelde inderdaad 120 cc water en 4 schepjes. Dan kreeg hij dus al die tijd al meer dan 120 cc...
    Ik geef pas sinds ruim een week flesvoeding, dus ik moet het ook nog allemaal even uitvogelen :oops:

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

anne ging met 6 week ook snachts door slapen (niet elke nacht nu slaapt ze ook nog niet elke nacht door dus ene keer 6 andere keer 7 voedingen)

maar ze vroeg niet naar meer, sinds 2 dagen drinkt ze bijna de hele tijd 140, maar tot vorige week gewoon 120 en niet eens altijd de fles leeg, die van 10 uur wel en de 1ste smorgens(half 6 a 6 uur) maar voorderest liet ze gerust wat staan

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hihi! Geeft toch niks, alles moet leren toch?

9. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    en hoe is het vannacht gegaan?

10. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Linde ging met 6 weken ook ineens langer slapen, maar kwam ook vanzelf overdag eerder voor haar flessen, het regelt zich blijkbaar dus vanzelf!

Hier nu ook om de 3/3,5 uur en dan bieden we 120/4 aan, maar dat gaat ook lang niet altijd op.
    om 23-24uur krijgt ze 150/5 en die gaat vaak bijna leeg!

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Perfect! Hij heeft om 23.30 de laatste fles gehad, en toen kwam hij om 05.00 weer. En aangezien mama al om 21.30 sliep (papa heeft de laatste fles gedaan), was ze vandaag heerlijk uitgerust ;)
    Ben benieuwd wat deze nacht ons brengt...

12. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    wat fijn dat het zo goed ging :) hopelijk vannacht weer :)

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ps. slaap lekker :)

Deel Deze Pagina