Wij hebben nu 2 dagen een feest maar niet heus. Om 19.00 begint het gedonder. Gisteren tot 00.00 uur en de dag daarvoor tot 22.00 uur. Huilen, trekken met de beentjes en maaien. Bijna niet te troosten en als ze stil is dan valt ze even in slaap. Leggen we haar weg begint het gedonder weer. Soms geeft ze aan dat ze aan de borst wil maar soms is ze zo overstuur dan lukt dit niet lukt. Ik las dat krampen om de zelfde tijd komen. Maar dit is toch wel heel erg? We fietsen al met de beentjes, buikje aaien vind ze niets, hangen over de schouder, of je arm. Ze is nog ze klein we vinden het zo zielig. Op de andere momenten is ze zo lief en slaapt ze of kijkt ze even lekker pittig rond. Misschien dat iemand mij kan helpen?
Het is in ieder geval geen aandacht trekken; daar is ze echt veel te jong voor! Kinkt mij als krampjes. Ik zou als ik jou was snel naar t CB gaan en daar tips vragen; zielig hoor als zo'n kleintje overstuur is.
we hebben pas de 30e een afspraak daar staan. Want ze is nog zo jong en tot die tijd moeten we het doen met het kraamburea. Maar deze kwamen alleen met de tip in bad doen als het zover is. Ik heb een goede bv productie zelf dat t spuit. Maar....nu test ik als ik haar er afhaal dat ik eerst het spuitende deel opvang in doekjes en dan weer aanleg. Of dit niet doe. Maar alleen om die tijd heeft ze er dus last van. Ik twijfel of het ook ligt aan deze toeschietreflex.
Duidelijk krampjes. Je kindje is nog niet helemaal klaar he, de darmen moeten zich nog verder ontwikkelen. Dat veroorzaakt kramp. Let je zelf ook goed op wat je eet?
Krampen zijn normaal, het kan 3 maanden duren. Gewoon lekker knuffelen en rondwandelen, je kan er niet veel aan doen helaas.
Je kunt er wel veel aan doen hoor! Hier begonnen met 2 wk de drama's en ik heb het volgende gedaan: eerste deel voeding afkolven als het zo snel toestroomt, zodat ze rustiger kon drinken. Later sowieso eerste deel afkolven, zodat ze enkel dikke melk kreeg: de dunne melk werkt laxerend=krampjes Infacol geven om te helpen boeren, zodat krampjes ook minder werden, (www.infacol.nl) Buikje masseren, beentjes fietsen, warm badje. Later zijn we ook nog naar de osteopaat geweest. Was in verband met kiss-syndroom, maar de krampjes verdwenen toen ook.
Misschien een stomme vraag hoor (maar beter vragen als achterwege laten toch?) Ik las dat je een sterkte tsr hebt, laat je pauline goed boeren na de voeding? Misschien is het ook wat, om haar tijdens de voeding een beetje te laten boeren. Sasha had/heeft dit dus ook heel erg, heb ook een sterke tsr, ik moet haar af en toe echt los halen om dr te laten boeren. (en dan maar zeggen dat het niet kan met borstvoeding? Nou echt wel!)
Oja, dat had ik dus ook: tussendoor even verschonen en boeren, (door verschonen komt de lucht lekker los/omhoog zetten).
pauline laat los en dan leg ik haar wat hoger. Soms boert ze soms niet. Ben benieuwd straks of ze weer haar uurtje heeft. In iedergeval we gaan anders het badje gelijk opzetten als ze weer zo ontzettend huilt. Ik kreeg als tip van de lactatiedeskundige om haar gewoon maar aan te leggen. Zal een regeldag zijn. Ik voel ook rond deze tijd dat me borsten wat minder vol zijn. Denk dus dat ze gelijk heeft.
de krampjes kunnen nog wel even aanhouden. ik heb ook alles gedaan wat mij geadviseerd is... van vrienden tot cb maar niks helpt. Bas is nu ruim 9 weken en nog steeds krampen. heel zielig. maar tussendoor ook lekker speels en vrolijk. gelukkig kunnen ze zich er niks van herinneren. nog even doorbijten en lekker troosten en knuffelen (en bij ons werkt de fopspeen dan, hij zuigt aan dat ding of zijn leven dan vanaf hangt maar hij huilt dan niet meer). sterkte..maar t wordt minder met 12 weken zeggen...
Pink erin!? Werkte bij Nina, niet bij Sofie. Na 2 weken was het ergste voorbij, nu helemaal geen kramp meer.
yes was een regeldag! Denken we of prikkels van de visite van die dagen. Nu nergens last van gehad om die tijd. Blijven duimen. Thanx voor adviezen hooR! Die gebruik ik ook zeker en kijk wat het beste bij haar werkt superrrr!
Hier precies hetzelfde...gisteravond was echt het toppunt...zo krijsen echt niet te troosten...ze was bekaf ( was al sinds 12.00 wakker en onrustig en bijna niet meer geslapen...) viel tussen door in slaap en schrok weer wakker van de kramp...begon weer alles van vooraf aan....ik loop maar met haar rond,dat is het enigste was een beetje kalmeert...zo zielig...tot een uur of 22.00 toen lekker badje en flesje en heeft ze geslapen tot 06.15! Ik geef ook al infacol...vanmiddag naar de osteopaat...ben benieuwd... Succes in ieder geval ermee!
Wat goed dat het gisteravond beter ging met je meisje! Zo zielig altijd. @toet.. ahh wat zielig! Ik hoop dat vanmiddag uitkomst biedt! Laat je het ons weten?
idd krampjes + huiluurtje (wat helaas niet een uurtje duurt)...hier was het de eerste weken ook altijd raak s'avonds...heb heel veel met Rubin rondgelopen...gelukkig is het vanzelf weer overgegaan