mijn mannetje is 7 weken oud en slaapt vanaf 23:00 uur tot 03:30/04:00 uur maar ik zou graag willen dat hij om ongeveer 6:00 uur kwam. hij krijgt 140cc en is zeer tevreden. moet ik de avondfles dan verhogen zodat hij later komt ?
met 7 weken kan het nog alle kanten op, als hij tevreden is zou ik de fles niet ophogen, grote kans dat het niet werkt. ik begrijp dat het fijn is als hij door gaat slapen maar ieder kindje doet dat op zijn eigen tempo, anders probeer je het een keer maar als hij tevreden is zal hij het misschien niet eens helemaal opdrinken
Eens met mymiracle. Ze doen het pas als ze er aan toe zijn. Met 7 weken kun je nog niets verwachten. Mijn zoontje sliep met 6 weken door, maar dat betekent niet dat hij geen fases in zijn eerste 9 maanden heeft gehad dat hij toch weer om 5 uur wakker werd. Niet voor een voeding weliswaar maar omdat hij gewoon vond dat de dag mocht beginnen. Dus doorslapen betekent geen onderbroken nachten meer, helaas. Het eerste jaar is hun slaappatroon zo wankel als wat. Pas rond 1 jaar ontwikkelen ze een "volwassen" slaappatroon. Als hij tevreden is zou ik de voeding zeker niet verhogen. Hij slaapt pas door als hij 's nachts geen voeding meer nodig heeft (uitzonderingen daar gelaten, want er zijn kindjes die met 8 maanden nog voeding 's nachts krijgen, maar dat is gewenning).
Krijgt hij alle flessen op de dag 140cc en drinkt hij deze op? Zo ja kan je best eens proberen 160cc aan te bieden. Die van ons gaven we rond 7 weken ook bij de laatste fles ietsjes meer en daarmee sliep hij inderdaad door. Proberen kan nooit kwaad toch? En lukt het niet dan is het ook begrijpelijk met zo een kleintje.
Wij hadden juist met onze dochter dat ze eerder wakker werd toen we de flessen gingen ophogen ik ben het met de rest eens, doorslapen doen ze wanneer ze eraan toe zijn. Verder betekent doorslapen idd geen on onderbroken nachten hoewel ik je gevoel wel herken hoor!! Maar helaas. Ondanks dat mijn dochter slaapt van 20.00 tot 7.00 moet ik er vaak tussendoor nog uit, speen die gevallen is, of een nachtmerrie waar ze uit wakker schrikt, verzin het maar. Mijn dochter begon met het overslaan van de nachtvoeding vanaf 6 weken, dit was zo nu en dan. Maar het overslaan, betekende dat ze niet meer om half 3 kwam, maar om 5 of 6 uur 's ochtends, en vaak vond ze dat ze dan ook niet meer hoefde te slapen. Ik zou het hem zelf aan laten geven wanneer hij er aan toe is daar schiet je het meest op, want ik merkte bij mijn dochter alleen maar stress als we met haar flessen gingen knoeien.
Ik vind het nogal wat gevraagd om met 7 weken al door te moeten slapen. Dat komt vanzelf goed! Ze geven het zelf wel aan. Marin slaapt nou meestal door maar soms is ze ook nog wel eens 3 uur. En dan vervolgens 5 a 6uur weer. Ze slaapt steeds vaker door, dus ik zou er maar geen probleem van maken. Je kunt misschien de laatste fles wat ophogen. Maar het kan zo zijn dat dat geen verschil maakt . Niet te druk om maken! Komt straks helemaal goed
Nou heerlijk toch! Zullen straks vast en zeker weer nachten komen dat je kleintje weer eerder komt. Maar het doorslapen word steeds langer en vaker!
Wij waren met 7 weken net over op 1 nachtfles.. Daar waren we al blij mee.. Van 23-7 slapen was pas met 13 weken.. En van 8-7 met 7 maand!!!
Onze meid komt tegenwoordig ook rond een uur of 5:00, beetje jammer alleen dat ze daarna niet meer wil slapen
nou ik ben eigenlijk uit gegaan van mijn dochter en die sliep met 6 weken door ik bedoel dan 's avonds om 10 uur de fles en 's ochtends om 7 uur. maar ja ieder kind is anders en ik ben al blij dat hij nu al bijna een week om half 5 of 5 uur komt. dan heb ik eigenlijk al wel het gevoel dat hij de nacht over is.