ja hier ben ik het mee eens bij mijn andere 2 kinderen sliep mijn zoon met 2 weken door en mijn dochter met een week of 4 ja en deze dochter slaapt ook al door (hopelijk blijft dit zo hahaha wil geen duivels verzoeken 8)) maar je kan er helaas niks aan doen,het komt gewoon vanzelf en niks forceren want dan lukt het helemaal niet. je zal zien het wordt dan elke x wel een uurtje of zo langer
Misschien nog even een verhelderende opmerking. Hier dus een kind wat papa en mama verwent: slaapt sinds 6,5 week en slaapt eigenlijk altijd heel goed. Gaat zonder problemen naar bed, gaat ook na verplaatsen (bijvoorbeeld na op visite geweest te zijn e.d.) ook gewoon slapen, heeft geen last van doorkomende tanden etc. Doorslapen dus... MAAR ik weet dat hij minimaal één keer (maar waarschijnlijk vaker) 's nachts wel degelijk wakker is. Ik hoor 'm (in de zwangerschap ben ik zelf ook veel wakker op rare tijdstippen) dan een beetje brabbelen en keutelen maar hij gaat dan na een tijdje weer slapen. DAT is volgens mij de bedoeling; dat kinderen leren om zelf weer in slaap te komen. Dus geen voeding, speentje en / of papa of mama nodig hebben. Dat is voor mij doorslapen en dat kan dus prima.
Mijn kleine meid sliep door vanaf 5-6 weken . Toen sliep ze van 22.30 tot 08.00 en nu is ze 4 maand en krijgt ze om 20.00 de laatste fles en slaapt ze tot 0800-0900 de volgende morgen overdag slaapt ze maar gemiddeld 3 uurtjes. heb ik echt gelukt mee zo te lezen. kan mij idd voorstellen dat het begint op te breken elke nacht eruit.
levi sliep vanaf 2 maanden al helemaal door, tis echt een uitslapertje hoor want hij gaat tussen 19 en 19.30 naar bed en wordt 's ochtends pas rond 9-9.30 weer wakker
Eens zijn of niet, zoals ik het beschreven heb is simpelweg hoe het slaappatroon van een baby functioneert, dat zijn feiten geen fictie of verzonnen verhaal. Bovendien praat ik niet over alle babies, ik praat over de meeste babies. Dat jouw baby doorslaapt ( welke definitie je daarvan ook aanhoudt) is voor de meeste babies nu eenmaal niet zo. Ik wil alleen maar aangeven dat als een baby niet doorslaapt met 8 maanden, dit helemaal niet abnormaal is,zoals sommigen doen voorkomen, laat staan een baby van 3 maanden.
Met 11 weken kwam er opeens ritme in: hij sliep van 21 tot 3/4. Een week erna besloot ik eens te kijken of hij wel echt honger had om 3 uur door hem een speentje te geven. Dat ging prima, vanaf toen sliep hij van 21 tot 7. Nu (5,5 maand) gaat hij tussen 19 en 20 naar bed en heeft ie nog wel vanaf 4 uur ongeveer een paar keer z'n speentje nodig. Alleen de laatste 2 weken geef ik weer een nachtvoeding (bv), door zijn verkoudheid wordt hij wakker en is niet op een andere manier te troosten. Hopelijk gaat dat snel over.
Hoeft helemaal niet hoor! Vanaf een kleine 3 maanden heb ik geen avond- en nachtvoedingen meer geven en ik geef nu, na 5,5 maand, nog steeds volledig bv. Mijn bv liep alleen terug op de momenten waarop het niet meer nodig was. Na 2 nachten was mijn lichaam gewend en ontplofte ik niet meer 's ochtends.
hier werd zoonlief altijd wakker om 04.00 uur in de ochtend. nu krijgt de hij laatste fles om 19.00 uur en slaapt gemiddeld tot 05.00/05.30.. inprincipe slaapt hij door... hij slaapt heel wat uurtjes achter elkaar door.. ( we moeten er trouwens snachts wel uit om hem zijn speen te geven.) .alleen zou het zo fijn zijn als hij ( net als vanochtend (voor het eerst !!!) tot half 8 blijft liggen
Mijn zoontje sliep vanaf 1 maand door. Toen hij 4,5 maans was stopte dit en met 7,5 maand is hij weer beterder gaan slapen. Hij slaapt nu meestal door. Merk wel dat er weken zijn dat hij niet doorslaapt en 's nachts even een aai over zijn bol of geruststelling nodig heeft.
Ik vind het wel knap dat blijkbaar veel babys zo vroeg gaan doorslapen, ik dacht dat zo'n jonge baby helemaal niet zo lang zonder voeding mocht! Ik heb mijn kids nog heel lang 's nachts uitgehaald voor een voeding (rond een uur of 3-4), als ze maar een kik gaven. Pas toen ze echt begonnen te huilen als ik ze uithaalde en bijna niks meer wilden drinken ben ik ermee gestopt. En ik vond het altijd raar dat mensen baby 'wakker maken' om te eten. Ik pakte ze slapend op mijn schoot, flesje erin (of in begin de borst), na een paar slokken keken ze me helemaal happy aan en gingen toen verder slapen, en slapend drinken! Ik zou niet meer weten wanneer dat was, was ook verschillend per kindje. Avondfles van 23.00 is hier ook pas afgegaan toen ze minder dan de helft opdronken. Toen wist ik dat ze die niet meer nodig hadden. (dat was rond 5,5 maanden)
Allebei sliepen ze met 3 maanden door, de een zat toen op bv, de ander op fv, dus wat dat betreft weinig verschil gemerkt. Bij mijn zoontje gaat het alleen met ups en downs, dan slaapt hij weer een tijdje goed en dan is het weer elke nacht feest. Nu zit hij al een maand ofzo in zo'n periode, hij is een tijd ziek geweest en sliep daardoor ook niet goed. Vermoeiend, ik hoop dat hij het snel goed gaat slapen, want ik ben zelf ook niet meer de leukste moeder door gebrek aan slaap.
Hier een meisje dat met 4 weken doorsliep. En dat was natuurlijk niet klokje rond. Maar gewoon 7 uur achter elkaar, waardoor ik er 's nachts niet meer uit hoefde. Sinds dat ze een maand of 4/5 is, slaapt ze klokje rond!
Afdwingen tot door slapen........absoluut niet de bedoeling en heel fout in mijn ogen maar dat snap je zelf ook wel. Jaslene is vandaag 6 maanden en slaapt heel soms een nacht door maar vaak ook niet. Punt is hier nu wel dat ze eigenlijk teveel flessen krijgt als ik er in de nacht 1 geef maar goed honger is honger dus bars maar met de richtlijnen. Nee meid ondanks dat de nachten vervelend zijn en jij best heel moe kan zijn omdat je er uit moet is dit niet iets wat je een baby moet verplichten. Sterker nog er ging hier een tekst in de ronde die aangaf dat kinderen pas vanaf een jaar of 3 ofzo door moeten kunnen slapen.
Ik heb volgens mij nooit van mijn leven klokje rond geslapen (behalve na een nacht stevig doorhalen in student-jaren Ben heel mijn kindertijd 1-2 keer per nacht wakker geworden om water te drinken. En nu nog steeds staat een flesje water langs het bed, en die is 's ochtends meestal leeg. Dus 'moeten' is er niet bij, je kunt het hoogstens 'hopen'.
Oke je heb gelijk dat moeten is een verkeerde uitdrukking. Komt er van als je snel iets tikt omdat je nog andere dingen aan het doen bent. Je heb helemaal gelijk hoor en ik ben het ook met je eens.
Toen ze 6 weken was sliep ze van 23 of 00 tot 7 uur....... De eerste keer kreeg ik bijna een hartverlamming, ik werd om 7 uur wakker en had hier niet gehoord. Snel kijken, en toen werd ze wakker van mij .
Ik begreep jouw zin wel helemaal hoor, was geen kritiek. Ze zouden het dan ook MOETEN KUNNEN, maar of ze het ook doen is een ander verhaal
Onze L. slaapt nog niet helemaal door, maar gaat steeds beter... op dinsdagochtend 5.30uur werd ik wakker van L. Mijn man kwam ook net uit bed en had hem gevraagd of hij rond 3uur nog een voeding gegeven had.. Niet dus.. Heeft dus geslapen van 23.00 tot 5.30uur.. Voor het eerst.. woensdagochtend was het van 21.00 tot 4.30 en vannacht van 21.00 tot 4.00 uur.. Hij bepaalt het ritme, als hij 's nachts wakker word krijgt hij de fles, slaapt hij dan laat ik hem slapen.. We zien wel hoe het gaat lopen nu s nachts... Hij is nu bijna 8 weken..
Die van mij is 18 maanden slaapt nog steeds niet door Werkelijk alles geprobeerd.... we zijn nu al een half jaar bezig met gecontroleerd laten huilen, geen voeding en niet uit bed halen. Zou normaal snel resultaat moeten geven, maar helaas bij ons dus nog steeds erg weinig slaap. En waarom? Geen idee.... enige wat ik zou kunnen bedenken is dat we haar in haar eerste levensjaar te snel uit haalden en toch een flesje gaven. Echt streng zijn we pas na 1 jaar geworden. We balen natuurlijk ontzettend en het maakt ons soms ook erg verdrietig dat we nu al zo lang (laatste deel zwangerschap ook moeizaam slapen) zo weinig slaap krijgen... De enige keer dat we 8 uur achtereen slapen is als ze uit logeren is......En bij oma slaapt ze door. God weet zeg dat we alles al hebben geprobeerd en het maakt je vreselijk machteloos moet ik zeggen en nu ik er zo over schrijf merk ik ook dat het me verdrietig maakt en dat ik erg twijfel aan mezelf als moeder. Zo vaak stel ik mezelf de vraag wat ik toch verkeerd doe. Om me heen zie ik allemaal makkelijke kindjes, die goed slapen en overdag vrolijk zijn )oke, ik weet dat dat ook wat vertekend is...), en bij mij is het weinig slaap en overdag een dreumes die vaak boos is...... ik merk dat ik echt op mijn tenen loop... Gut, het is wel een beetje lang verhaal geworden, maar het lucht wel even op...... Punt van het verhaal is dat je het dus kennelijk niet kan afdwingen hoezeer je je best ook doet