spruw

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door keina, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    ik ben gisteren bij mijn huisarts geweest voor spruw.
    mijn zoontje van 2,5 week had witte vlekjes op zijn tong.
    en drinkt heel onrustig. bij aanleggen neemt hij twee teugen en begint dan te huilen, en zichzelf te knijpen en te overstrekken.

mijn huisarts heeft mij nystatine mee gedaan. 4 x daags in het mondje van mijn zoon doen, voor de voeding, en dan aanleggen zodat mijn tepel ook gelijk behandelt word. heb er een klein spuitje bij gekregen.

nu slikt mijn zoontje dat spul heel snel door dus vraag me af of het wel werkt, en of het mijn tepel wel bereikt.
    kan ik dat spul ook gewoon op tepels smeren of heeft dat geen zin?

want sinds vandaag zijn ze vurig, rood en warm mijn tepels, en krijg dus wat meer klachten. en de borstvoeding word zo alleen maar een drama. en dat is niet de bedoeling.

ook als mijn zoontje begint te drinken dan hoor je het klokken en laat hij los omdat hij zich bijna verslikt, en loopt het melk zijn mondhoekjes uit, heeft dat ook mee te maken. of is dat wat anders? hij heeft ook heel vaak de hik na het voeden.
    gaat het hem te snel? kan ik daar wat aan doen?

als vast bedankt!
    liefs
    keina

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Je kunt je tepels behandelen met huidcreme tegen schimmelinfectie. Die is vrij verkrijgbaar bij de apotheek of drogist.

Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je een grote productie hebt. Misschien helpt het als je de eerste melk uit de borst even afkolft en daarna de baby aan de borst legt.Dan is de melkstroom wat minder krachtig en gaat het vaak beter.

succes
    Linda

Deel Deze Pagina