wanneer een kindje doorslaapt is echt heel verschillend, ons zoontje is sinds hij 8 maand was pas echt door gaan slapen, van 21.00 tot 05.00 onze dochter daarin tegen slaapt sinds 2 weken van 22.00 tot 04.00 en soms tot 05.30, dus dat gaat nu al de goede kant op,
Mijn dochter sliep met 3 weken van 23:00u tot ongeveer 7:00u. Zo nu en dan heeft ze een periode gehad waarin ze weer wakker werd 's nachts, dus dan kreeg ze weer een voeding. Met 12 weken sliep ze ongeveer van 19:00u tot 7:00u. Natuurlijk erg fijn voor ons, maar ik heb absoluut niet de illusie dat wij ook maar een klein beetje hebben meegeholpen. Denk dat je het je kindje maar zo fijn mogelijk kan maken en dan komt het moment, dat je wakker schrikt tegen de ochtend, vanzelf wel.
Mijn zoon is gaan doorslapen (23:30 - 8:00) met 6,5 week en met 15 weken van 20:00 tot 8:00. En mijn dochter is gaan doorslapen (00:00 - 8:00) met 7,2 weken. Vanaf 18 weken slaapt zij ook van 20:00 tot 8:00. Kick is altijd goed blijven slapen (nu 26 maanden) en zij is slaapt ook nogal altijd prima (nu 5 maanden) Ook overdag wordt er goed geslapen (en in een gelijk schema zodat mama ook nog even rust / tijd voor zichzelf heeft) Ik hanteer wel een routine. Ik geloof erg in voldoende eten overdag en gestructureerd slapen. Hier (en in mijn omgeving) heeft dat altijd tot fijne resultaten geleid. Ik denk wel dat het bij je kindje moet passen.
Dacht het ook wel even te kunnen bijsturen, maar helaas Ze slaapt 8 uur achter elkaar vanaf 19 uur (tot een uur of 3/4). Nu dacht ik een lange nacht te kunnen maken door haar om 23.30 nog wakker te maken voor een fles maar dat gaat mooi niet op want dan gaat ze niet doorslapen en komt ze alweer na 5 uurtjes. Haha...sluit me dus aan bij vorige berichten....valt niet te sturen (sommige kindjes doen het trouwens wel prima op schema). Laat haar nu maar weer lekker slapen vanaf 19 uur!
Hier wordt de kleine ook nog 1x wakker voor een voeding in de nacht. In de eerste weken sliep hij van 22:00 tot 3:00. Daarna een periode gehad dat hij vaak wakker werd 's nachts (hij had toen ook erg veel last van zijn tandjes dus ik denk dat het ook daarmee te maken had). Toen ging hij dus om 21:00 slapen en werd om 23:30, 2u, 4u,6u wakker. Sinds een paar weken heb ik een iets ander slaapritueeltje waar ik mij altijd aan houd. Zijn laatste voeding wordt altijd in zijn kamertje gegeven met alleen een schemerlampje aan. Ik zing zachtjes elke avond hetzelfde liedje en alleen 's avonds doe ik hem zijn slaapzakje aan. Sindsdien gaat het weer stukken beter. Hij slaapt altijd om 19:30 en wordt om 3u wakker (drinkt 5minuutjes en slaapt meteen weer terug) en dan om 7:00 a 7:30u weer.
Hallo, Het ene kindje slaapt eerder door dan het andere kindje. Wij hadden echt enorme mazzel met onze meiden. Onze oudste sliep in de kraamweek al door, nu was zij wel 9 pond bij de geboorte. Ze sliep na 4 dagen al door van 22.00 tot 6.00 en dan moest ik haar ook nog wakker maken. Onze jongste sliep na 2 weken de nachten door, zij was 8 pond bij de geboorte. Ik vind het advies van de kraamhulp ook onzin. Als je een kindje overdag minder laat slapen, hoeft echt niet te betekenen dat ze 's nachts niet wakker worden. Als een kindje 's nachts wakker wordt, heeft hij/zij honger en het is echt niet omdat hij/zij teveel geslapen heeft. Dat is later wanneer ze ouder zijn pas aan de orde. Hey, lekker genieten van je kleine en het doorslapen komt vanzelf wel! Liefs Elly.
ik heb bij daymian alleen de eerste week de wekker gezet voor de nachtvoeding omdat het toen zo warm was. toen het wat koeler werd heb ik hem zelf laten komen en dat was vaak rond een uur of 3 en daarna weer rond 6uur. na ongeveer 2maanden sliep hij het eerste deel van de nacht wat langer en na zn nachtvoeding weer 3uurtjes. echt doorslapen (zonder nachtvoeding en zonder dat ik eruit hoef voor de speen) doet ie sinds afgelopen weekend. met de nachtvoeding zijn we na ongeveer 2maanden gestopt omdat we toen overdag wat meer gaven en hij snachts dus niet wakker werd van honger. ik zou overdag gewoon de voeding aanbieden en snachts als extra zien. dit was het advies wat wij van het cb kregen. als je kindje overdag lekker slaapt tussen de voedingen zou ik hem lekker laten slapen en wakker maken voor de volgende voeding. liefs doris
Onze dochter siep door toen ze 3 weken was. Vanaf de 2de week zijn we begonnen met een dag en nacht ritme. Overdag lieten we haar gewoon slapen als ze moe was. Maar 2 uur voor de laatste fles (22.00 uur) hielden we haar wakker. Een half uur voor de voeding ging ze in een warm badje met de slaap zacht van zwitsal. Na het badje kreeg ze in onze slaapkamer (wiegje stond bij ons) de fles. We deden zo min mogelijk lichten aan zodat ze zo min mogelijk prikkels kreeg. Na een weekje volhouden sliep ze de nacht door tot 6 uur 's morgens. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij elk kindje zo werk hoor!
Irem is 6 maanden en heeft nog nooit 1 nacht doorgeslapen, ze slaapt heel goed maar ze komt gewoon voor een voeding 3 keer per nacht, het ligt echt heel erg aan het kindje denk ik.
tegenwoordig is zijn laatste voeding rond 21/22u...vervolgens slaapt maximaal om 23uur...tot 5 ...daarna weer tot 10... eerst kwam hij standaard rond 3 ...maar heeft t steeds v erder verschoven...330u 400u....430u...nu dus 5 uur soms 530u
Mijn dochter slaapt door, maar haar definitie van een nacht is anders dan dat van mij . Haar nacht begint om 19.00 's avonds en dan slaapt ze zeker 7-8 uur achter elkaar. Helaas is het dan midden in de nacht als ze wakker wordt en komt ze vervolgens om de twee uur voor een voeding. Het verschuiven van de nachtslaap lukt niet en ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd. Ooit zal dit vast veranderen.
Wat een aparte raad van de kraamzorg.... Op zich niet dat je in het begin de gaten moet houden ivm bloedsuiker dat de baby niet te lang achter elkaar zonder voeding is. Maar die kleintjes slapen juist 's nachts beter als ze overdag goed slapen, dat zou ze moeten weten. En dan is het aan de ouders of aan de baby om te bepalen wat het beste werkt: een vast schema met vaste tijden of voeden op verzoek. Anyway, Mini sliep door met een week of 6. Wij voedden ook op verzoek. Toen ze wat ouder was maakten we haar wel wakker voor de fles van rond 23 uur omdat ik toch erg gesteld was (ben ) op mijn nachtrust en ze niet meer zelf kwam om die tijd en nog wel die fles nodig had...
Hier sliep hij door met 10 weken en het werd steeds later dat hij zijn voeding wilden (laaste fles 23.00 uur t/m 02.00, 03.00 04.00 05.00 en toen eindelijk 06.00 uur ). En ik sluit me aan bij de rest het maakt echt niet uit het komt als het honger heeft. Wij gaan ons nu voorbereiden op de tweede die straks komt met de nachtvoeding. Wat we wel hebben geleerd met de eerste is dat we vanaf het begin de laaste fles gaan geven om 23.00 uur ookal heeft hij 2 geleden gedronken. Dit puur voor ons zelf, zodat we daarna zelf lekker naar bed toe kunnen. Maarja beter 1 keer per nacht er uit om een fles te geven dan een baby die de hele nacht huilt..
Hier krijgt ze tussen 8 en 9 de laatste fles.... en slaapt door tot half 8 ( tenminste de laatste dagen )
Mijn zoontje is nu 1 maand oud en krijgt rond 21.30/22.00 zijn ''laatste voeding'' en komt de ene keer om 02.00/03.00 al en de andere keer om 05.00 pas.... Heeft al 2 of 3 keer 8 uur tussen de voedingen gelaten s'nachts!
Andy krijgt rond 23:00u z'n laatste voeding. Dan geeft mijn man rond 03:00u zijn voeding, en ik rond 07:00u. Hij laat er zelf al vanaf dag 1 4 uur tussen. soms zelfs 5. Overdag komt hij vaker.
hier nog een onregelmatige bende in het voedingsschema, vannacht wel van 23 tot 03.15 geslapen en dat vonden wij al heel wat! en daarna van 4.30 tot 7.30, dat is al stukken beter als de afgelopen nachten, hij kwam hiervoor om de 2 a 3 uur en bleef soms een hele voeding wakker tussendoor. echt erg vermoeiend na een zware bevalling. En borstvoeding kun je helaas niet aan je man uitbesteden.