Hallo, Mijn zoontje van 9mnd en 1 week weigerd fruit te eten. Ik probeer het wel elke dag en steeds ander fruit. In stukjes, raspen, gemalen, niets wilt hij ervan, na 1 hapje spuugt hij het er lachend weer uit om dan stijf zijn mondje dicht te houden. Als ik een stuk fruit in het vuistje geef, wil hij er wel een paar minuten aan sabbelen om het dan volgens dood leuk op de grond te gooien, dus dat helpt ook niet. Maar deze mama blijft volhouden, ooit zal hij het lekker vinden aangezien we hier thuis gek zijn op fruit. Nu is mijn vraag, kan ik hem anders verse vruchtensappen geven, die in pakken/flessen van de supermarkt (zonder suiker) of mag dat nog niet i.v.m zijn leeftijd? Ik dacht aan pure bosbessen sap, mango, jus d orange etc. En nog een vraag stel dat hij straks rond 12mnd is en minder opvolgmelk drinkt en nog geen fruit wilt hoe moet hij dan aan zijn vitaminen komen? Oh en wat betreft groente daar is hij helemaal gek op, het is nooit genoeg. 8) Hartelijk dank voor uw antwoord, mvg, yach.
Hallo Yach, Je kunt zeker eerst proberen of je zoontje wel vruchtensappen wil drinken. Wanneer dat goed gaat kun je eventueel zelf je vruchtensap maken en het steeds dikker maken zodat het uiteindelijk een soort puree van fruit wordt. Er zijn ook fruitsmoothies op de markt voor kindjes, die zijn ook iets dikker, maar kunnen gewoon met een rietje gedronken worden. Fijn dat je kindje wel groenten eet. Mocht het fruit een problem blijven en je maakt je zorgen over de vitamines , dan kun je ook voor een peutergroeimelk kiezen vanaf de leeftijd van 1 jaar. Groetjes Eveline