doorslapen?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Mick76, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Even een vraagje...ons mannetje is in september met 31 wk en 4 dg geboren. Volgende week is hij 3 maanden maar gecorrigeerd net 3 weken.

Qua drinken zit meneer op een redelijk ritme. 6 flesjes per dag om de 3 a 4 uur.
    De laatste had hij gisteren om 22.30 en vannacht heeft hij doorgeslapen...pas om 07 uur heeft hij weer een fles gehad.

Nu vraag ik me af of dit 'normaal' is. Want af en toe vind ik het wel lastig hoor met wanneer wat nu goed of slecht is met de gecorrigeerde leeftijd en de daadwerkelijke leeftijd.
    Ik heb wel eens gehoord dat kleine baby's nog niet zo lang achter elkaar zonder voeding mogen vanwege het dalen van het suikergehalte.

Nu is ons binkie zo'n 4800 gram inmiddels dus ik vraag me af....wat moet ik hier mee. Mocht hij vannacht weer doorslapen hem toch wakker maken voor de voeding ofzo....of lekker laten slapen en misschien overdag wat extra's per fles?

groetjes!

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik zou hem rond 23 uur zijn laatste flesje geven en dan lekker laten slapen. Als het goed is heeft hij geen echte glucosedips meer, omdat hij al zo lang voeding krijgt... (correct me if I'm wrong).
    Als je het echt niet weet, bel dan gewoon even de kinderarts. Die kan je gerust stellen.

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij houden een uur per pond aan voor hoelang Simone mag doorslapen. Met 4800 gram heeft hij volgens mij genoeg reserve om van half 11 tot 7 door te slapen, maar ik kan me voorstellen dat je het eng vindt.
    Simone is nu ook ongeveer zo zwaar en ik was heel opgelucht toen ze vorige week om 6 uur geluidjes maakte nadat ze om half 11 de vorige avond eindelijk sliep. Ze was volgens mij nog niet helemaal wakker maar ik had mijn tiet er al ingeduwd hoor :)

4. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    ja hoor lekker laten slapen.. 4800 is een mooi gewicht

5. adi

adi Niet meer actief

Met dat gewicht mag die inderdaad slapen van 23.00 tot de ochtend. En dan kijk je 's ochtends wanneer ie zich meldt. Als het ná 7.00uur is, zou ik hem rond 7 uur wel een fles aanbieden.

6. Mick76

Mick76 Actief lid

10 mrt 2010
    172
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties....daar heb ik zeker wat aan!

7. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Suus en Tessa sliepen door toen ze 5 weken waren.Ze zijn geboren met 30 weken.Geloof dat ze met 5 weken zo'n 2100 gram wogen.De eerste keer vonden wij het wel eng,maar we wilden ze ook niet wakker maken.Als ze 's ochtends wakker werden waren ze alert,en zodoende hebben we ze na die ene nacht gewoon door laten slapen.

Deel Deze Pagina