Verhuizen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gooischemama, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Wij zijn bezig met woningruil en het gaat definitief door maar.......
    ik heb geen flauw idee hoe mijn dochter hier op gaat reageren.
    Iemand dit meegemaakt met haar kind op 3 jarige lft???
    We nemen haar al mee naar het andere huis en vertellen ook dat we hier binnenkort gaan wonen en welke slaapkamer zij wil enz......
    Maar ze vind het niet zo heel leuk dat bijna ALLE spullen hier of al weg zijn of ingepakt staan

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij zitten ook midden in een verhuizing. Wij hebben het huis van mijn schoonouders gekocht. Nog meer verwarring, want opa en oma wonen ineens ergens anders en wij gaan in het huis van opa en oma wonen!

We proberen onze meid er zoveel mogelijk bij te betrekken. Inderdaad steeds opnieuw uitleggen dat we daar gaan wonen, dat het ons nieuwe huis wordt. Dat ze een nieuw kamertje krijgt, vertellen hoe dat eruit komt te zien, haar meenemen daar naar toe als je er bezig bent, haar laten helpen met inpakken en uitpakken, enz.

Ik denk dat je het al heel goed doet door haar erbij te betrekken. Tuurlijk is het vreemd als alles ingepakt is en het huis leeg is, daar ontkom je niet aan. Maar dat is voor jezelf toch ook al vreemd? Dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

Succes met de verhuizing!

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze oudste was net 3 toen we dit huis kochten. We hebben hem vaak meegenomen naar het huis, samen zijn speelgoed ingepakt in het oude huis en steeds wat speelgoed van hem meegenomen naar het nieuwe huis zodat hij daar kon gaan spelen. Samen behang gekocht en hem in zijn kamertje laten spelen als ik ana het verven of behangen was. Hij heeft het allemaal goed opgepakt en het heeft geen problemen gegeven.

4. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Waren jullie kids niet ontzettend druk??

Me dochter lijkt soms net een wervelwind
    snap dat zij ook de spanningen aanvoeltmaar er is geen land te bezeilen met dr

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wij zijn vorig jaar om deze tijd verhuisd, maar ik heb er nooit veel aandacht aan besteed. Ze ging wel gewoon mee naar het nieuwe huis en dan vertelde ik ook, dat we straks hier gingen wonen, maar volgens mij landde dat niet echt. Ze heeft het nooit een probleem gevonden en vond alles best. Ze is ook gelijk op zolder gaan slapen in haar nieuwe grote kamer.

6. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Hier een meisje wat erg slecht tegen verandering kan.
    Ze was 3,5 toen we gingen verhuizen naar een andere plaats.
    We hebben haar er veel bij betrokken en haar zelf spulletjes en kleuren voor haar kamertje laten uitkiezen. Ze wilde hem zelf weer gewoon roze.
    Ze was rond de inpakken/verhuistijd ENORM druk en vervelend..
    we zijn dan ook na het schilderwerk zo snel mogelijk over gegaan.
    En gek genoeg ging dat heel goed.
    Ik denk dat als je zelf rustig met alles omgaat dat het kind het ook wat makkelijker vind. Als je zelf gaat stressen dan merken ze dat.

7. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Ja het is voor ons zeker een stresvolle periode opa is net een paar dagen uit het ziekenhuis na 2 operatie's haar tante gaat per aanstaande maandag verhuizen en wij per 1 maart de woningruil
    We zijn eigenlijk elke dag wel bezig om iets of schoon te maken of leeg te ruimen noem maar op

Ze weet wel al welke kamer zij wil en ook welke kleur die moet worden we nemen haar ook mee als we nieuwe spulletjes gaan halen voor het "nieuwe huis" en dan mag zij ook spulletjes kiezen voor haar nieuwe kamertje

Ik hoop dat ze ook weer wat rustiger gaat worden zodra we helemaal over zijn pfff

8. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Heel veel met haar praten over de verhuizing. Elke dag er weer even over hebben en vooral aan haar terug vragen zodat je doorkrijgt of ze het ook echt begrijpt, want jij kan het voor jouw idee wel heel goed vertelt hebben, het komt niet altijd zo aan.

Mijn collega wist mij nl te vertellen dat zij toen ze gingen verhuizen dacht dat ze alles goed had doorgenomen met haar kindje. Toen hij toch heel verdrietig en uit zn hum bleek vroeg ze hem dus uiteindelijk wat er was (was iets ouder kindje). En toen bleek dat het kindje dacht dat ze in het andere huis, met alle spullen die in dat huis stonden gingen wonen. Die begreep dus niet dat ze al hun eigen spullen mee gingen nemen.

9. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Das idd een hele goede tip ja:D

Hun hebben een puppy en me dochter zegt dan ook als we het over het nieuwe huis hebben
    ja en dan komt het hondje bij mij slapen en gaat het hondje met mij spelen
    (zodra we daar zijn schijt ze 7 kleuren voor dat hondje maarja:p)

Deel Deze Pagina