Gaf jij hem 's nachts gewoon een volle fles? Of minder.. En hoe kwam je er achter dat hij nog langer kon slapen vanaf half 8 's avonds? En heb je de laatste fles ineens laten vallen of ben je die langzaam naar voren gaan schuiven? Esmee krijgt nu tussen 22.30 en 23.00 uur haar laatste fles en ik moet haar om 8 uur wakker maken van het cb, ik heb het idee dat ze wel langer kan slapen maar het lijkt me nog wat vroeg. Ik ben al lang blij dat ze nu al zo goed slaapt. Na de fles van 8 uur slaapt ze zo door tot 11 uur. Ze is nu bijna 6 weken. Ze heeft nu 9 nachten doorgeslapen waarvan 2 nachten niet door een poepluier.
Maar met Wout deed je het toch al voor de 2e maand? Ik weet het ook niet. Ik denk dat ik toch nog maar even zo doorga, dat ik zeker weet dat Esmee 's nachts goed door blijft slapen. Want ik moet zeggen dat ik altijd behoorlijk zenuwachtig ben en 's nachts vaak wakker wordt, dan denk ik van alsjeblieft nog 3 uurtjes, nog 2 uurtjes.... Ook niet erg prettig voor mij haha. Terwijl ik het helemaal geen ramp vind als ze 's nachts een keer de fles wil, als ze daarna maar doorslaapt.
Ik doe meestal wat ik denk dat goed is. wij hebben een vast avond ritueel. eerst gingen wij om half 10 naar boven en dan onder de douche, flesje en naar bed. op een gegeven moment moesten wij hem wakker gaan maken om half 10. Dit hebben we dus niet gedaan. Ik dacht dan kom hij maar vannacht, maar hij sliep door . Ik schrok me rot s'morgens, ik ben gelijk gaan kijken. phu alles was goed. Volgens onze cb is het niet erg om zolang te slapen,als hij honger heb dan komt hij vanzelf.
O ja hij viel daarna elke dag om 8 uur in slaap, dus toen zijn wij het avond ritueel om 7 begonnen. En dat gaat nu nog goed
Jelina slaapt sinds een week niet meer door. Eerst kreeg ze om 23.00 de laatse fles en dan sliep ze tot 7 a 8 uur. Maar nu wordt ze rond 3a4 uur wakker. Ik heb haar al meerdere malen haar speentje gegeven, maar ze wil echt haar flesje. Als ik haar het flesje dan geef drinkt ze max 60cc. meer wil ze niet. ze slaapt daarna wer tot 08.00-08.30. Op zich heb ik niks te klagen, maar voorheen sliep ze wel door. Is dit een fase? 's avonds om 19.00 uur begint ze te huilen tot 23.00uur, ik krijg haar dan ook niet stil. Heeft iemand daar misschien tips voor? xxx vera
De kraamzorg zei dat het kindje savonds wel eens meer honger kan hebben. Misschien als je savonds iets meer in de fles doe, of heeft ze genoeg aan haar laatste fles?
9 van de 10x drinkt ze haar flesje niet leeg. ik geef haar 150 maar ze drinkt over het algemeen 120. als ze haar 150cc opheeft biedt ik haar og 30cc aan, maar die hoeft ze meestal niet meer.
Ik heb hiervoor (op pagina 1) gezegd dat Estelle nog steeds niet doorslaapt ( Ze is 4 maanden) Maar vannacht heeft ze dus wel doorgeslapen! Ik geef haar nog steeds borstvoeding en gisteravond voelde ik me te ziek en te moe om haar te voeden dus hebben we haar een flesje gegeven. Heeft ze gewoon tot 9 uur doorgeslapen! Aan de ene kant ben ik blij dat ik een keertje de hele nacht heb door kunnen slapen maar aan de andere kant voel ik me er rot over omdat ik blijkbaar niet genoeg voeding voor haar heb om er een hele nacht op te kunnen doen gr, Manouk
Je hoef je toch niet rot te voelen over iets wat de natuur regeld. Er zijn genoeg vrouwen die al veel eerder bij moeten voeden. Dus wees juist trots op jezelf dat je het zolang vol heb kunnen houden.
inderdaad, petje af hoor dat je nog borstvoeding geeft! Er zijn heel veel vrouwen die BV geven en de laatste voeding 's avonds aanvullen met FV hoor, kun je wel lekker doorslapen!
Manouk dat is toch super ? Je moet juist ontzettend trots zijn op jezelf. Er zijn maar weinig vrouwen die het zo lang volhouden om borstvoeding te geven. Ik heb het helemaal niet gedaan, maar petje af voor de vrouwen die het wel doen. Je kunt nu wel lekker doorslapen super toch ? Ik zou er heel blij mee zijn, maar bij mij gaat het nog wel ff duren ben ik bang. Terwijl ze vannacht om 5 uur kwam en toen haar tut erin heb gedaan en vervolgens nog lekker een uurtje heeft geslapen heerlijk, maar zal vannacht wel niet meer zo zijn, want dat is op en aan. Ik geef de laatste fles altijd iets meer en zelfs voor hongerige baby's zodat het wat langer in het maagje zit. Ik hoop voor je dat het zo doorzet en dat je dan af kan bouwen om de fles van 23 uur eraf te halen, dat is helemaal een verwennerij zeg ! Dan hebben we gewoon avond en kunnen lekker op tijd naar ons mandje. Pfoe dat is wel heel erg op de zaken vooruit lopen Liefs Natasja
Ze zeggen dat bv korter in de buik blijft en sneller verteerd. Esmee huilt sinds kort ook van 19.00 uur tot 23 uur. Toen ik haar na een half uur huilen gisteren uit bed haalde was ze aan het zoeken en leek hongerig. Terwijl ze haar normale portie heeft gehad. Ook werd ze vanmorgen om 6 uur wakker ipv 8 uur. (wel om 23 uur een fles gehad). Vanavond doe ik in de fles van 19 uur ook maar eens 6 schepjes. Kijken wat ze op kan. Het kunnen toch best de regeldagen zijn (morgen is ze 6 weken). Ik heb namelijk het idee dat ze erg hongerig is.
Vandaag tot 4 uur goed geslapen, nadien niet meer een weer de hele avond wakker. Zijn er meer kinderen die van 19.00 tot 23 uur niet slapen en gaat dit vanzelf over?
Lynn had ook een periode dat ze 's avonds rond die tijden heel veel wakker was. Eigenlijk is dat vanzelf over gegaan. We hebben wel het badje verschoven van 's ochtends naar het begin van de avond. Daarna de fles van 19 uur en slapen. Dit een tijdje zo volgehouden en sindsdien slaapt ze 's avonds. Dit was toen ze ongeveer 8 a 9 weken oud was.
manouk, borstvoeding is lichter verteerbaar..het is dus normaal dat ze met borstvoeding nog komen. Ik doe eslem rond 7 uur in bed..en dan komt ze meestal snachts rond 3 uur en dan slaapt ze tot 7 uur.. maar ze is geen kind van het ritme en het veranderd elke keer..ze heeft in haar hele korte leventjes misschien 3 of 4 keer doorgeslapen maar ik verwacht niet dat ze dat snel zal gaan doen. Het is nog hardstikke normaal dat een kindje van 5 weken snachts nog komt..je kunt haar natuurlijk proberen te sussen met een speentje.maar honger is honger.. En ik ken het gevoel hoor ik zit nog steeds elke nacht o please slaapt door slaap nog een uurtje nog een uurtje hehe.. Over het naast haar blijven.. Ik heb me vanaf het begin zo druk gemaakt om alles dat ik haar nergens aan wou laten wennen etc. Het komt allemaal vanzelf..het is nog maar een kleine baby..als ze graag wilt dat jij bij haar blijft dan blijf je toch nog leker bij haar tot ze in slaapt valt..ik bedoel het enig ewat je hoeft te doen is naast haar zitten..niet dat je zit te wiegen of heen en weer loopt..en geloof me dat komt vanzelf wel goed. Ik heb met eslem alles geprobeerd..eerst sliep ze alleen aan de borst..toen heb ik haar laten huilen..wat echt alles behalve werkte..en nu blijf ik bij haar tot ze slaapt..en ze is er veel rustiger onder en slaapt dan wel gewoon fijn in (nouja over het algemeen dan )