Hallo, Mijn dochter is net 6 maanden geworden en we zijn nu de voorraad nummer 1 op aan het maken om dan over te stappen op nummer 2. Nu lees ik op een aantal plekken dat ze met opvolgmelk max 700 a 800 cc op een dag mag drinken. Op dit moment drinkt ze meestal nog 4 x 210+7scheppen. Hierdoor komt ze op teveel uit als ze dit met nummer 2 ook blijft drinken. Kan ik dan beter wachten met overstappen of hoef ik me niet zozeer te houden aan dat maximum?? Groeten Kristel
Hallo Kristel, Het klopt dat je dochter maximaal 800 ml opvolgmelk (bijv. 4x 180 + 6 schepjes) per dag mag drinken. Je mag wel iets meer water geven maar per dag maximaal 24 afgestreken maatschepjes melkpoeder gebruiken. Je hoeft niet te wachten met overstappen. De opvolgmelk bevat vergeleken met de zuigelingenvoeding iets meer energie waardoor de voeding iets meer verzadigt. Naast de opvolgmelk gaat vanaf 6 maanden bijvoeding ook deel uitmaken van de dagelijkse voeding. Tussen de 6 en 8 maanden bestaat bijvoeding vooral uit oefenhapjes (bijvoorbeeld groente- of fruithapje, pap, stukje brood) zodat je kindje kan wennen aan andere smaken en structuren. Het maakt niet zoveel uit waarmee je begint. De melkvoedingen blijven het belangrijkste tot je kindje ongeveer 8 maanden oud is. Groeten, Astrid