Ons zoontje is nu een maand en slaapt 's nachts ook nog niet door. Wij hebben van cb nu het advies gekregen om de in de nachtfles minder voeding te doen. Dus in plaats van 120 cc met 4 scheppen geven we 120+3 en dit moeten we dan afbouwen naar 120+2 etc. We zijn hier net een paar dagen mee bezig, dus of het werkt weet ik niet. Maar het idee erachter is dat de fles 's nachts niet zo lekker meer is en dus niet meer de moeite waard om voor wakker te worden. Ben benieuwd of het werkt...
Sorry hoor, maar ik vind het belachelijk om een kindje van 3 maanden te laten huilen en helemaal s nachts. Mijn dochter huilt regelmatig en is onrustig en ik sta idd bij de 1e kik bij haar. Overdag dan als ze ergens anders ligt, s nachts ligt ze al naast me. Maar dat wil niet zeggen dat ze gelijk altijd eten krijgt. Ze wil hier ook geen voeding als ze geen honger heeft. Hier is het vaak even een speentje geven, over haar hoofdje aaien, etc. Zo hoeft ze nl niet te huilen en als ze wel huilt troost ik haar. Ik neem haar dan in elk geval bij me. Ik kan niet altijd het huilen oplossen maar ze hoeft in elk geval niet alleen te huilen. Wie bepaald of een kindje s nachts wel of geen honger kan hebben? Mijn oudste sliep eerst snel door maar vanaf 6 maanden niet meer en heeft lang nachtvoedingen gehad waar ze zelf mee is gestopt. Maar nog vraagt ze vaak s nachts om drinken, gewoon water en gaat ook niet eerder weer slapen dan dat ze drinken heeft gehad. Natuurlijk is er verschil in huilen maar kindjes hoeven toch niet alleen te huilen? Oudste jengelde na een paar maanden vaak even voor het slapen gaan. Die viel ook alleen maar in slaap in bed op een gegeven moment maar dat noem ik geen huilen. Zodra ze ging huilen stond ik naast haar bedje en als ze nu s nachts huilt, komt papa of mama ook.
Goh, wat ben ik blij met mij cb! Ik ben toch echt wel benieuwd hoor, naar jouw functie. Als pedagogisch medewerkster kregen wij al op het hart gedrukt een kindje niet te laten huilen. Vergroot de kans op wiegendood en stress. Maar ook dat flesje, ik heb inderdaad liever een meisje wat gewoon lekker door slaapt met een flesje dan een kindje wat het na een paar nachtjes opgeeft, want tja, papa of mama komt toch niet. Maar goed ts, inderdaad, dat geloof ik wel hoor, dat het zo heerlijk is en je dat altijd wilt. En ik denk echt, accepteer het en maak het jezelf zo makkelijk mogelijk.
mijn moeder riep hetzelfde 5 jaar geleden toen ik beviel van mijn eerste kind: met 8 pond kunnen ze om de 4 uur komen en de nachtvoeding missen. ik heb het aan de kant geschoven en vond het een uitspraak van 30jr terug...grappig dat ik hem hier terug lees tja, het klinkt geweldig maar de praktijk wijst natuurlijk iets anders uit. hoe zit het nl met de baby's die rond de 8 pond zijn bij de geboorte? moeten die dan maar direct om de 4 u en de nacht het bekijken? toch denk ik wel dat het op een gegeven moment gewenning wordt...maar soms ontkom je er niet. Mijn middelste was zo onrustig, had eczeem over zijn hele lijfje en werd vaak 's nachts wakker. Dat koste hem ook energie...hij sliep wel verder met een flesje; als vermoeide ouder kies je dan toch vaak voor het flesje. bij mijn oudste heb ik het ook geprobeerd hoor; de nachtvoedingen te rekken met een speentje; je hebt jezelf er alleen zo mee als het na 3 of 4 nachten niet blijkt te werken.... maar t is altijd het proberen waard.... maar mijn dochtertje wil geen speen meer sinds een weekje....dus hoe ik dat moet gaan aanpakken??? hahaha... ze krijgt BV, redelijk op verzoek (zit minimaal 2,5 u tussen) en ze heeft eeen paar nachten 6 uur er tussen gelaten en nu vanacht kwam ze om 02:00 u en weer om 05:30 u...tja, wordt ik ook niet heel blij van maar t hoort erbij. wilde ik ook nog erbij zeggen: dat doorslapen eigenlijk betekent dat er 6 uur tussen een voeding zit.....dat wij liever 8 uur hebben is een ander verhaal voor de TS: ik denk dat je er vanuit moet gaan dat je kleintje nog komt in de nacht voor zolang je verlof duurt (10-12 weken leeftijd). Alles eerder is meegenomen, alles later is eigenlijk wel een beetje balen maar doe je dus niet zoveel aan.... ik duim met je mee, duim je dan ook voor mij?
doorslapen is idd 6 uur ja daar praat ik ook over. en als het een reden is dat een kindje s`nachts komt ivm eczeem ect snap ik ook. Baby`s die 8 pond zijn bij de geboorte die moeten juist snachts de fles. klinkt misschien raar he uit mijn mond hahah. maar die zitten met hun suikerspiegel. omdat die al best aan het gewicht zitten mogen die niet ineens snachts geen voeding. die moeten langzaam afbouwen en daar bedoel ik mee steeds iets minder elke nacht.
Mijn zoon was 10 pond en kwam tot de 3 maanden netjes om de 3 uur hoor. Ik heb me er aan overgegeven, zoals ik op het forum eens las; verstand op nul, blik op oneindig. Je bent toch wel moe, extra energie om je tegen een nachtbraker te verzetten kun je echt beter gebruiken. Mijn bink is nu 9 maanden en slaapt sinds een paar weken écht door(van 7 tot 7). Tot 2 maanden terug kwam hij zeer regelmatig nog om de 4 uur. Ik ben er zeer relaxt in geweest en ben nu extra dankbaar voor! Maar dat het verschrikkelijk vermoeiend en slopend is, en veel van je vraagt, daar geef ik je helemaal gelijk in. Niks aantrekken van alle mooie doorslaapverhalen om je heen en lekker genieten van jou kindje dat gewoon lekker nog niet doorslaapt, dus die je extra vaak kan knuffelen
Klinklare onzin wat je hier neerzet... Zelfs het consultatiebureau wat je er in je bericht bij haalt zal dit niet adviseren... Ten eerste klopt je voedingsadvies van geen kanten, dus ik weet niet waar je werkt, maar ik zou me toch even beter inlezen / laten bijscholen in de materie voordat je hier iets plaatst wat gewoon onwaar en dus een slecht advies is! Daarnaast, rekken met een speentje op deze leeftijd, onnodig! Huilen, al helemaal van de zotte, lees dit maar eens... http://www.psychologytoday.com/print/81755?page=2 Ts, mijn zoontje heeft tot 7 maanden de fles gekregen 's nachts, van de een op andere dag stopte hij hiermee... Maar doorslapen? Nee, dat doet hij tot op de dag van vandaag niet... Ik moet er zeker 3-4x per nacht uit, soms slaapt hij zo weer, soms duurt het een uur, daarom slaapt hij vaak bij ons in bed, zo hebben we allemaal rust... Ik geef je dit voorbeeld om aan te geven dat het echt heel normaal is dat je kindje nog niet doorslaapt! Geef het wat tijd, ze regelen het zelf, ga mee de behoefte van je kleintje en je krijgt een gelukkiger kind...
Waarom kan dat niet??? Ik begrijp echt niet hoe je bij deze wijsheid komt, onderbouw je verhaal eens... En over dat huilen, mag toch hopen dat je dat bij je jongste niet al een paar nachten hebt gedaan, lees dit artikel maar eens: http://www.psychologytoday.com/print/81755?page=2
hoi, mijn dochter is nu 13 maand. slaapt door sinds ze en maand of vier is ofzo. maar dit is nu de derde keer dat ze terug voor een nachtvoeidng komt. meestal is dit een week en dan stopt dat weer. dus gewenning?? weet niet ze stopt ermee. ik geef paar keer de tut helpt dat niet dan geef ik nu een yoghurt en slaapt ze weer. en eerlijk?? ik werk voltijds ik ga snachts echt geen uren om de 10 min opstaan. kan je zeggen na zo een week met snel een yoghurt en weer bed in ben ik moe na een week. dus als ik dan effe paar uur om de 10 min moet opstaan zo tot smorgens. wetende dat ze dus niks meer slaapt en ik dus ook niet en dan voltijds werken??? en trouwens ik kan soms snachts ook niet slapen, ik hebd rinken naast mijn bed staan en ik durf zelf opstaan voor ene koek omdat ik met honger niet slaap en ik ben 30!!!!!!!!!!!!!!!!!! en slaap dus niet aldoor maar dat doorslapen , is hier van zelf gegaan. ik weet nog dat ik die avond dacht ik zet men wekker is niet. ik ging altijd om de twee uur kijken of ze nog leefde. en die nacht heel erge onweer en bliksem en madam sliep door en ik lag daar in mijn bed 2 uur 3 uur 4 uur 6 uur nu ze is een vroege vogel en telkens tussen 5 en 6 uur wakker. ze gaat ook vroeg slapen 19 u maar soms red ze zelfs dat uur niet en is ze stik op. ik volg eig gewoon men meid. en als ze nog wat groter is zet ik drinken en iets te eten naast haar bed. gr
Ik heb dat 4 nachten met de jongste gedaan ja. dat wilt zeggen dat ze 2 uur lang om de 10 a 15 min even huilt. en nu slaapt ze door. en daar bedoel ik mee van 23.00 tot 06.00 s`nachts geen voeding meer bij 150 cc is op advies van cb want teveel voeding kunnen ze weer krampen krijgen. en ik wil jullie over een jaar wel eens horen of je kind dan nog in jullie bed slaapt. ik denk het wel. een kind moet weten dat hij een eigen bed heeft en dan bedoel ik geen baby`s van 3 maanden. even in bed om te troosten geen probleem maar laten slapen bij jullie??? lijkt me niet echt gezond. maar goed ik stop hiermee ik hoop dat jullie eerlijk tegen jullie zelf zijn en toegeven als ik alsnog gelijk heb. maar dat zal nooit gebeuren natuurlijk.
Waarom is dat niet gezond? Misschien niet jou keuze maar dat is wat anders als ongezond. Je kindje is 2 maanden!! Net zo oud ongeveer als die van mij. Die is onrustig en huilt regelmatig maar weten nu de oorzaak en pakken dat aan. Maar geen haar op mn hoofd die eraan denkt dat ik mn kind laat huilen als dat niet nodig is. Arm kind is net op de wereld en begrijpt toch niet waarom het 'not done' is om s nachts voeding te vragen.
als een kind huilt omdat het honger heeft dan hoor je dat aan het huiltje en hoe het kindje doet. en zal het blijven huilen totdat het voeding krijgt.en zal het na 4 dagen ook niet doorslapen. ik zeg ook dat je het paar dagen moet proberen geen weken. mijn kind is niet zielig hoor. ik kan haar overal laten slapen want ze gaat gewoon zonder mijn hulp slapen zonder dat ik erbij moet gaan liggen of in slaap moet wiegen enz enz en ze slaapt lekker door. en nogmaals laten huilen bedoel ik niet mee overstuur krijsen. maar het waren gewoon tips in de eerste reactie en die hebben bij mijn kinderen geholpen. en daar hebben wij ( kids ook) nu profijt van. als wij nu een feestje hebben kan ik ze met een gerust hard ergens laten slapen.
Ja, op zich ben ik het hier ook mee eens, maar dan pas vanaf 1 jaar Baby's onder de 1 laten huilen vind ik niet goed. Slecht voor de hersenen, slecht voor de hechting etc.
Onze oudste sliep ook door met 7 weken, maar daarvoor hoefde ik haar niet te laten huilen. Onze jongste sliep met 10 weken door. Dus ik snap de noodzaak van het laten huilen even niet goed? Het doorslapen kwam hier vanzelf, met de tijd. Of heb ik nu gewoon hele makkelijke kindjes? Datzelfde geldt ook voor het zelf in slaap vallen en het ergens anders slapen. Heb je dat artikel gelezen wat in dit topic is aangehaald? Moet je eens doen denk ik misschien een eye-opener?
Heb je het artikel gelezen? Ik denk het niet... Prima, moet je zelf weten, ieder heeft zo zijn manier van opvoeden, maar jouw manier is zeker niet mijn manier!!! Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een kindje wat 9 maanden lang in mijn buik heeft geleefd, constant mijn hartslag heeft gehoord en mijn warmte heeft gevoeld te laten huilen, zeker niet op zo jonge leeftijd (terwijl ook ik dit advies kreeg vanuit mijn omgeving)... En ik weet waar ik over praat, want ik heb (bijna 6 maanden lang) een huilbaby gehad, met een (door de geboorte veroorzaakte) gebroken sleutelbeen, reflux en ernstige koemelkallergie... Ik werd er soms gek van, heb menigmaal in mijn kussen geslagen van ellende, voor 1 minuut, maar ging dan door en ik was er voor hem, omdat hij me nodig had en ik niet wilde dat hij af zou stompen en zou stoppen met huilen omdat ik toch niet meer zou komen, terwijl hij misschien wel pijn / honger had of ongemak ervaarde... En als hij over een jaar nog af en toe bij ons in bed zou slapen, wie heeft daar last van? Niemand toch, wij slapen heerlijk, ik geniet van zijn warme lijfje tegen mij aan als hij mij nodig heeft, niks ongezonds aan... Hij begint altijd in zijn eigen bed, maar als hij onrustig wordt komt hij bij me te liggen en wat is er mooier dan je kindje rustig krijgen door jouw aanwezigheid, niks toch? Op zijn 18e wil hij echt niet meer bij me in bed liggen hoor, dan heeft hij een vriendinnetje (of vriendje) die mijn functie overneemt... Ik ben er zeker van dat ik er alles aan gedaan heb om mijn kindje een veilige hechting / basis mee te geven! Ik geloof in mijn manier van opvoeden en kan dit voor mezelf verantwoorden, ook tegenover de buitenwereld, die dit net als jij niet altijd kan begrijpen... Overigens geef je geen antwoord op vragen die aan je gesteld worden, jij zegt dat je dit advies geeft vanuit jouw werkveld, wat doe je dan precies voor werk? Ik ben namelijk zelf (kinder)verpleegkundige en zal jouw advies (voor wat betreft voeding en laten huilen) nooit meegeven aan een andere ouder met een kindje van deze leeftijd... Daarvoor heb ik teveel onderzoeken gelezen en ben ik op de hoogte van de laatste voedingsadviezen... Maar goed, ik stop met het vervuilen van dit topic, want het gaat inmiddels niet meer om de vraag van ts...
Weet je wat ik niet snap.. Dat iedereen tegenwoordig lijt te verwachten dat kinderen robotjes zijn en na een aantal weken doorslapen... Dat een kind van 1.2,3 mAnden (ook ouder nog) oud snachts een fles drinkt is echt niet raar hoor Waarom zou dat raar moeten zijn? Kindjes gaan doorslapen als ze dat ZELF aangeven en niet wanneer mana dat wil.. En dan naar je kind laten huilen omdat jij als ouder zijnde maar even bepaald dat je kind geen honger heeft BELACHELIJK als het kind geen honger zou hebben ood zou t wel blijven slapen of niet En als dit alemaal teveel is en je niet elke keer snacht je bed uit wil en wil dat je kindje Zo snel mogelijk doorslaapt.. Dan had je misschien beter moeten nadenken over het krijgen van een kindje Dit zijn nl dingen die je van te voren voor je er aan begint weet dt je het Moet doen
En @ mama van 2 kids ik weet niet wat voor functie joj heb maar max 5x150? De max is toch echt 30 achepjes en dat is dus 6x150 Dus weet niet waar jij die 'wijsheid' vandaan heb
Hell no! Natuurlijk heb je geen gelijk.. Na 2 maanden al je kindje uren laten huilen terwijl ze misschien wel Honger heeft.. Triest vind ik dat.. Je kindje is net op de wereld man.. Het is een mens geen robot En waar jij al die rare onzin vandaan haalt? Tis me een raadsel