Doorslapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by aardbei1707, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van 2 kids

mama van 2 kids Actief lid

Apr 18, 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze dochter slaapt nu sinds een week door. dat wil zeggen dat ze zn 7 uur achter een stuk door slaapt.
    wij waren ook erg verwend met onze oudste die sliep met 8 weken door en met 10 weken sliep ze de klok rond. en nu is ze nog steeds een heerlijke uitslaper. slaap wel eens tot half 10.
    maar bij de jongste hebben we vorige week even een week lang doorgezet s`nachts. dus als ze wakker werd hebben we schone luier aangegeven en speen gegeven en meer niet. als ze weer wakker werd speen in gegeven en weer weg gegaan. dit een week volgehouden is wel even zwaar want je bent dan echt die laatste 2 a 3 uur aan het rekken en om de 10 min uit bed. maar opeens hebben ze het door en slapen ze door.
    wij hebben in iedergeval hier profijt van gehad. en ze slaapt nu
    heerlijk door.

dit was mijn eerste bericht.... wat is hier verkeerd aan....

Staat hier dat ik mijn kind ALLEEN huilen.
    dat ze haar papa en mama NIET ZIET
    enz enz

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Daarin staat inderdaad niet dat je je kind laat huilen.

Maar! Als je baby geen genoegen neemt met het speentje, en je er elke 10 minuten heen moet, heeft het dus wél honger. Dat geef je zelf ook aan aangezien je zegt dat je de laatste 2/3 uur aan het rekken bent. Dat is dus heel wat anders dan wat je later zegt in de trant van: "een kindje van 3 maanden kan geen honger hebben 's nachts, het is gewoon gewenning"...

Het klopt gewoon allemaal niet helemaal en daar komt bij dat 90% van de moeders hun baby niet laten huilen bij honger en ook niet zolang gaan rekken.

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    #83 Mango26, Aug 29, 2012
    Last edited: Aug 29, 2012
    Edit: *laat ook maar, zinloos...*

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Denk dat het meer hierom gaat:

en

en

Ik begrijp wel dat je zegt dat je het alleen over de voedingen hebt hoor.. Maar hier staat toch echt wat anders!

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Idd, wat Vlinderbloem aanhaalt. Hier sta ik dus wel bij iedere kik naast haar bed en krijgt ze in geval van honger gewoon een nachtvoeding. Ben benieuwd wat dat gaat worden als ze straks vier is ;)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lees vooral even je posts die je daarna deed en die hierboven deels ook worden aangehaald.
    My goodness, heb je nou gewoon zo'n enorme plaat voor je kop, of ben je gewoon hartstikke dom?
    :(

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    :$ Tja als je dit niet ziet, wat valt er dan uit te leggen? Je baby is 2 maanden :(...

8. mama van 2 kids

mama van 2 kids Actief lid

Apr 18, 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    meiden ik ben dom denk ik...hahah

een ding mijn jongste dochter slaapt sinds 2 dagen de klok rond !!! en nee ik heb niet haar ook nog eens om 23.00 laten huilen als jullie dat nog denken ook.

ik ben super gelukkig met me meiden en ben blij dat ze zo makkelijk
    zijn

Groetjes

9. Eevie

Eevie Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    2,491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dan krijgt je kind dus in die laatste 2/3 uur door dat t beter geen honger kan hebben en als t dat wel heeft, vooral stil moet zijn en moet slapen. Zo komt dit op mij over, als iemand t heeft over tijd voor een voeding rekken. Heb jij nooit dat je om 6 uur ofzo wakker wordt en honger hebt? Ik wel hoor!
    Mijn dochter is ook 2 maanden en krijgt gewoon n nachtvoeding als ze die nodig heeft. En ZEVEN voedingen per dag. De tut is voor dr zuigbehoefte en niet als troost omdat ze huilt omdat ze perse door zou moeten slapen. Dan had ik geen kind moeten willen. Slaapt ze door, top! Slaapt ze niet door? Top!

Ik denk dat het hele punt van de discussie niet eens zo zeer meer is wát je zegt, maar hoe. Over dat je het weet vanuit je werk en dat we een keer toe zullen moeten geven dat je gelijk hebt enz. Prima dat het bij jou werkt, maar verkondig het niet als enige waarheid. Het komt nogal denigrerend over. Wie weet wat alle meiden hier voor beroep hebben? Misschien weten ze wel meer dan jij? Uiteindelijk zijn we allemaal mama's en dus "ervaringsdeskundigen". Geen één manier is dé manier.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Nou ja, prima natuurlijk als een kind geen honger heeft 's nachts en klokje robd slaapt, maar zeggen dat een kind onmogelijk honger kan heeben, dat het puur gewenning is en dat moeders er uit gemakzucht een fles 'in steken'... dat val bij mij verkeerd ;)

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

En dat is vooral de conclusie idd: die meiden van jou zijn gemakkelijk en slapen snel door. Dat ligt NIET aan jouw aanpak, dat ligt aan hen.
    Maar dat ZIJ zo snel doorslapen, betekent niet dat als andere kids dat, zonder gezondheidsklachten, niet ook doen, er iets mis is, er sprake is van gewenning, enz enz.
    Het geluk is met de dommen zei mijn vader altijd. Nouja, dat is dan maar weer bewezen :(

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    @ mama van 2 kids

Ik ben blij voor je, echt! Nu kun je lekker van je nachtrust genieten.

Ikzelf heb dat nooit zo belangrijk gevonden, in ieder geval niet zo belangrijk dat ik de honger/dorst/mamahonger whatever van mijn kinderen er voor wilde "rekken" zoals je het zelf zegt.
    Het zou niet in me opkomen om slaap boven de noden van mijn kind te stellen en zoals jij het hier hebt neergezet lijkt het erop alsof jij dat wel doet.
    Ik begrijp dat al die heftige reacties helemaal niet leuk zijn, en ik hoop echt dat wij jou allemaal verkeerd begrijpen en dat je je kindje gewoon WEL geeft wat het nodig heeft.
    Ik stop zelf met deze discussie wat ik trek de gedachte aan een baby'tje van twee maanden die in haar bedje ligt te huilen van de honger echt helemaal niet goed.

13. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36

Ze krijgt het inderdaad door, dat ze dus niks te drinken krijgt (en geeft het op)...
    Als je 3 uur lang iedere 10 minuten uit je bed moet omdat je kindje huilt/ onrustig is, lijkt dat toch verdacht veel op iets meer dan alleen zuigbehoefte (oftewel speen geven).

14. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    :$ Echt niet te geloven, ik word er echt boos over zeg. Ik heb wel een theorie waar JIJ makkelijke kinderen hebt *zucht*.

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Nou zeg ik sta versteld van sommige reacties en sommige handelingen! Als een kindje blijft huilen lijkt het me dat het toch honger heeft en om dan geen fles te geven?? Nou ha ieder zn ding... Zou niet mihn keus zijn..

Hier ook laatst een mannetje die steeds sneller kwam waarvan ik weet: eigenlijk kan je nog wel even zonder en langer dan 2,5 uur.. Dan geef ik ook een speentje of leg hem anders neer, maar als hij dan weer zou komen dan geef ik hem een fles.. Maar dat deed ie niet...

Overigens ben ik best verwend onze dochter sliep bij twee weken al 8 uur..
    En onze zoon van 5 weken, die eerst in een puck a baby lag maar duidelijk aan gaf het niet meer leuk te vinden (door vrij snel weer wakker te worden en huilen) slaapt sinds twee dagen 8 uur achter elkaar (wel op zn buik, zijn er achter gekomen dat het een buikslapertje is, was ie al overdag maar s nachts wil hij dus ook niet meer op de rug :( ) maar stel hij komt vannacht binnen b.v 4 / 5 uur of zelfs eerder dan ga ik niet zeggen: he jij krijgt nog geen fles want je moet 8 uur slapen! Nee dan krijgt ie gewoon een fles..
    Maar zoals ik al zei: wij zijn wel verwend!

16. susy26

susy26 Niet meer actief

Hier is onze man bijna 6 weken en er er zijn vaak nachten bij dat er 5 uur tussen zit en ook 4 uur.. dan krijgt tie een lekker flesje en gaat weer slapen. Hij doet t super en groeit als kool. Hij krijgt momenteel 150cc. en laat hem lekker slapen tot dat hij wakker word en honger heeft, want als ik hem wakker moet maken omdat t aan 'zn ' uren zit ,dat werkt niet.. hij drinkt zn flessen niet leeg, of het komt eruit..kortom, nog geen honger genoeg. Komt vanzelf goed. Vind dat tie het heel goed doet. en 6 weken is natuurlijk nog klein...en dat komt vanzelf wel goed hoor. en laten huilen dat hoeft niet voor mij, je kindje huilt niet voor niks..en oke, jengelen en huilen dat is ook een verschil, maar dat hoor je wel.

17. Do1980

Do1980 Actief lid

Mar 4, 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me nog zo goed de beelden van een verschrikkelijke jaren 60 onderzoek (de tijd dat ethiek nog niet bestond) herinneren:

een baby van +/- 8 weken dat men had laten huilen. Het doel van het onderzoek was te zien wat dit als effect had op langere termijn. Deze baby stopte op een gegeven moment gewoon met huilen. Apathisch was de kleine, lege blik, zo treurig......krijg nog de rillingen bij de gedachte aan die beelden. Het baby'tje had geleerd dat huilen niet tot troosten leidde, dus was ze/hij er maar mee gestopt....

Maar goed, dit kwam opeens spontaan in me naar boven op de reactie dat uit laten huilen bij jonge baby's leidt tot lekker doorslapen (lees: lekker slapen voor de ouders). Het kan heel goed dat jouw kinderen lekker doorslapen, mamma van 2, maar of ZIJ er gelukkiger van worden? Nou was mijn voorbeeld van boven wel extreem, ik neem aan dat jouw kinderen niet emotioneel verwaarloosd zijn, maar het was maar om aan te tonen dat het resultaat van onze inspanningen niet altijd zo zichtbaar is en als het wel zichtbaar is niet altijd wenselijk is.

Ik heb nooit flesvoeding gegeven, mijn dochter kreeg borstvoeding tot 13 maanden. Dit heb ik altijd op verzoek gedaan en dat is geleidelijk aan van 8 voedingen per dag overgegaan op 2 voedingen op 1 voeding in de avond (als toetje voor het slapen gaan). Toen stopte ik er opeens mee en mijn dochter taalde er niet meer naar. Het heeft welgeteld 8 maanden geduurd voordat ze doorsliep. Vaak had ze 's nachts troost nodig en die gaf ik haar in de vorm van borstvoeding. Opeens sliep ze spontaan door 's nachts. Dit is mijn ervaring en ik kan op basis van deze ervaring niemand advies geven over wat het best is voor hun kind. Elk kind is anders en ik denk dat de enige goede manier is de manier die zorgt voor tevredenheid bij moeder en kind. Gevoel is de beste raadgever en daar kan geen tekstboek tegenop.

Als arts (ik durf wel mijn functie te noemen) kan ik dat zeggen. Een CB-arts heeft een accreditatie die met een paar dagen cursus te halen is en het grootste deel van de kennis komt van de praktijk vandaan. Van wie halen deze artsen dan hun kennis? Met name van de CB bureaus waar ze werken. Als ik naar mijn eigen CB bureau kijk dan zie ik een CB verpleegkundige uit het jaar NUL die al jaren geen zin heeft in bijscholing. Ik hoor om mij heen 1000 verschillende adviezen van verschillende CB's en dat is ook niet gek aangezien elk kind een andere aanpak behoeft en dus ook advies op maat nodig heeft.

Moraal van het verhaal: kinderen zijn geen robots en kunnen dan ook niet in een protocol gevat worden. Voedingen rekken op jonge leeftijd zijn mi. echt absolute flauwekul en doen totaal geen recht aan de natuurlijke schommelingen bij een pasgeborene die haar ritme nog moet vinden.

18. Eevie

Eevie Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    2,491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zo midden in de nacht met een heel hongerig meisje aan de borst, kan ik hier wel om huilen. Wat zielig voor dat kindje! Ik laat hier niet huilen in haar bed (tenzij het geklaag is). Ik wil niet dat haar bed voor haar een plek wordt wat ze associeert met moeten huilen om niks. Klein ding... En nu dr bed weer in; ze heeft genoeg gehad en slaapt weer. (tijd dat ik wakker ben geweest: 20 minuten)

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Wat een vreselijk onderzoek. Dat sterkt me in mijn overtuiging dat ik goed bezig ben, zon blik wil ik nooit zien bij mijn jongens. Ik weet zelf maar al te goed hoe dat voelt.

20. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,155
    3,036
    113
    Nederland
    heel normaal hoor dat ze nog niet doorslaapt! ik geloof dat het na 3 maand vaak komt, maargoed dat verschilt ook per kindje natuurlijk.

wij zijn wat dat betreft echte bofkonten. ons meisje is nu 7 weken en slaapt al een week door van ongeveer 22.00uur tot 6.00uur en dan moet ik haar nog wakker maken ook:) maargoed, dit is volgens mij dan ook echt een uitzondering.

maar mocht ze snachts onverwachts wel komen dan krijgt ze ook dr flesje! ik laat haar niet huilen en honger lijden wat anderen misschien wel doen...:S
    maar dat moeten ze zelf weten, heb alleen medelij met t kind..

hoe dan ook: dat je dochter nog niet doorslaapt is normaal & komt vanzelf als zij eraan toe is. no worry's!:)

Share This Page