Doorslapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by aardbei1707, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Mamavan2kids, als je dit topic zo doorleest, dan zie je toch dat je helemaal geen medestanders hebt? Gaat er dan niet een belletje bij je rinkelen??

Do1980, ik sluit me helemaal aan bij jouw ONDERBOUWDE mening,
    Gewoon lekker op verzoek voeden, en bij je nemen. Je kunt het maar 1 keer doen, en het is de basis voor de rest van het leven. Het is wetenschappelijk bewezen dat je kinderen onder de zes maanden niet KUNT verwennen!
    Heerlijk he...? :)

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind het ethisch niet te rechtvaardigen zo'n jong kindje te laten huilen omdat ze maar in een schema moet passen. Mijn haren gaan er recht van overeind staan.

Mijn meisje heeft in het begin zeker twee nachtvoedingen (bv) nodig gehad. Ook zijn er nachten geweest dat we tot half 4 bezig waren met kleine slokjes drinken, naast me liggen en terug willen drinken. Eerlijk gezegd is het nooit in me opgekomen te gaan klagen over slaapgebrek (dat is natuurlijk anders als het maanden op die manier gaat). Ik was blij aan de noden van mijn kind tegemoet te kunnen komen.

En echt, als ze zoklein en kwetsbaar zijn, hebben ze je nog zo nodig.... waarom daar niet aan toegeven????

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier tot ruim 6 weken 12 voedingen ofzo per dag gehad en soms wel een uur lang, mede omdat ik niet goed wist wanneer hij echt dronk of wanneer hij sabbelde. Dit heb ik moeten leren, maar toen met 6 weken de verpleegkundige van het CB zei dat ik maar moest gaan rekken omdat hij 3 uur moest kunnen doen met een voeding, konden ze van mij de boom in.

Ja, ik was moe, maar als zo'n kleintje het nodig heeft, dan geef je daar toch aan toe? En pas na zo'n 6/7 weken leerde ik zijn huiltjes kennen en verschilden zijn huiltjes ook pas goed van elkaar. Dus hoezo moet je al eerder kunnen zeggen welk huiltje wat betekent?

Toevallig ging Hugo tegen de 7 weken aan ineens standaard nagenoeg 3 uurtjes ertussen laten en soms nu 4 uur. 's Nachts slaapt hij gemiddeld 7 uur, maar dat is ook gekomen uit zichzelf. Als hij een beetje aan het jengelen is, dan geef ik hem 1x keer zijn speentje. Als hij die niet pakt, dan heeft hij echt honger en dan krijgt hij gewoon, al is het 2x per nacht.

Kindjes zijn geen robots, dus iedereen is weer anders, zo ook met groeicurves, gewichten etc. Lekker rustig aan dus!

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    En hier is overigens iedere dag nog anders. Wel makkelijk met BV, want je kunt er niet teveel van geven. Als hij wil, dan krijgt hij. Wij hebben immers de ene dag ook meer trek/honger dan de andere dag.

5. Sceptica

Sceptica Bekend lid

Aug 9, 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Doorslapen? Tja, die van ons heeft het pas geleerd met 21 maanden (is nu net 2 geworden). :D

Hiervoor kwam hij vrijwel elke nacht 2 tot 4 keer voor een slokje bij mij. Hij slaapt naast me (co-sleeper), moet er dus amper voor wakker worden en ik laat mijn kindje niet huilen, zelfs niet nu hij zo "groot" is. Vraag me trouwens ook wel af wat mama van 2 zo ongezond vindt aan samen slapen???

Eerlijk gezegd heeft het mij ook nooit zo geïnteresseerd of het nu honger, dorst of enkel mamahonger was. Ik word gewoon verdrietig van baby's die maar moeten huilen omdat mams zo graag wil slapen/ een vast schema wilt. :(

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ieder kindje doet het op zijn eigen manier en tempo. Geen enkel kindje is hetzelfde. Thomas slaapt door sinds 3,5 maand ongeveer. Die werd in de nacht wakker (rond 5 uur) en lag te spelen en ik er steeds een fles in doen. Hij huilde dan dus niet en ik dacht laat ik eens niks doen en kijken wat er gebeurd en vervolgens ging meneer weer lief slapen. Vanaf 3,5 maand dus slapen van 19.30 uur tot 6.30 uur en dan nog een fles om 22 uur en dan pas weer om 7 uur. Nu sinds een dikke week is de fles van 22 uur er ook af en slaap meneer echt door. Heb ik niks voor hoeven doen en heeft hij zelf aangegeven doordat hij in de ochtend gewoon erg slecht dronk en om 22 uur niet een erge honger te hebben.

Heel soms als hij wakker word en huilt (niet van de honger) dan ga ik naar hem toe en krijgt hij zijn speentje en leg ik hem even weer lekker neer. Dan gaat hij altijd weer meteen slapen.

Als een kindje ergens aan toe is zal je het vanzelf merken en kunnen aanpassen. Zij bepalen hoe zij het doen en in welk tempo!

7. daniella1986

daniella1986 Actief lid

May 3, 2011
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde! Heb hier volgens sommigen helemaal een gruwelijk verwend meisje..:).. Lig zelfs s avonds naast dr, want ze kan zelf niet goed doorslapen. Ze is nu 13 maanden en krijgt ook s nachts nog borstvoeding! Dus zou ng maar ff niet aan doorslapen denken ;)

Share This Page