Hallo allemaal! Aangezien mijn zoontje mijn eerste kindje is en ik geen idee heb wat normaal is wil ik jullie ervaringen graag horen. Mijn zoontje was Dysmatuur bij de geboorte. Hij woog 2275gr en was 41 cm. Hij heeft twee weken lang 8 voedingen gehad, waarbij hij ook bijgevoed werd. Dit hield in dat hij eerst de borst kreeg en daarna nog een flesje. Nu, 9 weken later weegt hij 4880gr en krijgt hij 7 voedingen. (7.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00 elke keer 150cc) Helaas geen borstvoeding meer, want de productie liep zo erg terug, dat ik bijna niets meer had. Dus alle voedingen zijn nu kunstvoeding. Nu hebben we vannacht geprobeerd hem door te laten slapen. Niet omdat ik het vervelend vind snachts op te moeten staan, maar ik moet hem om 3.00 echt wakker maken. Hij is dan wat suffig en moet echt ff opstarten. Dus ik dacht: misschien heeft ie dan nog echt geen honger. En ik vroeg me af hoe laat hij zelf wakker zou worden wanneer we hem zichzelf zou laten melden. Nu we hij om 4.15 wakker. Een uur en een kwartier later dan anders. Nu vraag ik me af wat ik moet doen. Ben ik te vroeg met het door laten slapen? Moeten we hem dan maar weer om 3.00 wakker maken en over een aantal weken weer een poging doen? Of deze nieuwe tijd aanhouden? Hoe oud waren jullie baby's toen ze voor het eerst doorsliepen? Groetjes!
Ik zou 'm de fles geven wanneer hij zelf wakker wordt en er om vraagt, dan heb je kans dat hij er op een dag ineens niet om vraagt 's nachts (en dan vergroot je de flessen overdag wat zodat hij nog steeds genoeg binnenkrijgt). Hier slaapt ze sinds 1 week door, dus sinds ze ruim 11 maanden is, daarvoor kwam ze de meeste nachten nog 2 tot 4 keer voor een voeding.
Ik heb geen dysmatuur kindje, maar je kindje is goed op gewicht en zou dus best mogen doorslapen...ik zou hem dan idd niet wakker maken om 0300 en dan kijken tot hoe laat hij t redt zonder fles, en daar dan evt je schema op aanpassen. Ond dochtertje is7 weken, iets zwaarder dan jour kindje en heeft ook al paar x doorgeslapen s nachts, ze krijgt bv op verzoek, wel zorg ik ervoor dat er overdag 3 A4 uur tussen de voedingen zit.... Succes!
Je hoeft je kindje niet meer wakker te maken voor een voeding met die leeftijd en dat gewicht. Ik zou hem ook zelf wakker laten worden en dan zul je zien dat het waarschijnlijk steeds later wordt tot hij tot 7:00 doorslaapt.
Ik zou 'm niet meer wakker maken en gewoon zelf laten komen. Qua gewicht is de algemene richtlijn dat ze per pond lichaamsgewicht een uur achter elkaar mogen slapen 's nachts, dus vanaf 6 kilo het klokje rond. Dat is uiteraard een richtlijn, dus ook met een lager gewicht mag dat wel, (maar dan moet je kind het zelf gaan doen en ga je dat niet afdwingen), en het betekent niet dat een kind met dit gewicht dus door gaat slapen. Met 9 weken al doorslapen is vroeg, de meeste kids gaan pas later doorslapen. Dus je moet er nog niet op gaan rekenen dat hij het gaat doen Zorgen dat hij overdag voldoende eet en niet teveel en niet te weinig slaapt, zijn factoren die 's nachts doorslapen positief zullen beinvloeden.
ons zoontje weegt 3650gr en krijgt zijn laatste flesje om 12u en hij meld zich rond 4u 4u30 ongeveer in het ziekenhuis zeiden ze dat hij mag doorslapen tot 6uur dus je hoeft je kindje echt niet wakker te maken, hij zal zich wel melden. zet voor de zekerheid een wekker voor het geval dat hij te lang doorslaapt, ik zet mn wekker op om half 6 voor het geval ons menneke doorslaapt
Inderdaad gewoon lekker laten slapen hoor! Mijn zoontje van 10w. woog 2370 bij geboorte en lieten al bij 3 weken door slapen.. en hij komt nogsteeds voor 1 voeding s nachts... Wij zitten inmiddels aan de 5 of 6 bv p.d. AHij groeit goed dus lekker zelf laten komen!
Dit is jouw ervaring! Elk kind is hier weer anders in. Hier slaapt ze sinds dat ze ongeveer 6 weken oud was, zo goed als elke nacht door en nu nog steeds. Vooral met fv doen ze dit vaak eerder en is echt geen probleem. Kwestie van kijken of je kindje het aankan. Zijn gewicht is nu prima iig.
Sinds ik D haar laatste fles rijstebloem geef slaapt ze van 23 tot 6 door. Voorheen kwam ze altijd rond 3 voor n voeding. Nu eet ze overdag ook beter en is ze n stuk meer n vast ritme aan het volgen. Ik weet niet hoe oud hij is, maar D is nu ruim 3 maanden. (En ik hoef geen goedbedoelde adviezen over dat rijstebloem pas vanaf 4 maanden is.Het werkt hier en ons meisje is n stuk vrolijker nu ze zowel snachts als overdag beter slaapt)
bij ons sliepen de kinderen al heel vroeg door, de oudste met 6wk en de jongste met 4wk al van 19uur tot 7uur. moest ze op een gegeven moment wakker maken voor de fles en vielen tijdens de fles al weer terug in slaap, toen was de keus makkelijk. als ze honger hebben komen ze wel! maar goed mijn kindjes waren op tijd geboren goed aan gewicht en lengte, dus misschien moet je even overleggen met cb. je baby moet natuurlijk wel voldoende voeding binnen krijgen. en volgens mij ga ik mijn jongens om de 3 uur de fles..
Ons zoontje is 8 weken en slaapt sinds deze week ook door. Hij krijgt rond 10/11 uur laatste fles en slaapt tot ongeveer 7 uur.
Inderdaad zou ik wel even uitzoeken of premature kindjes ook nu al mogen doorslapen 's nachts! Ik moet er bij zeggen dat bij ons het doorslapen toch echt wel te danken was aan het inbakeren. Ze heeft tot voor kort nog bij ons op de kamer gelegen en was erg aan het maaien altijd met haar armpjes. Ze maakte zichzelf hierdoor vaak wakker, ook midden in de nacht. Het inbakeren was voor ons daarom een uitkomst. De overgang naar een slaapzakje ging heel makkelijk. Op een gegeven moment nemen maaiende armpjes toch wel af. Ik weet niet of jullie (willen) inbakeren maar misschien is dat ook iets voor jullie?
Ik zou het doorslapen op deze leeftijd en dit gewicht zeker niet als doel stellen en allerlei trucjes ervoor uithalen ( niet dat jij dat doet, maar dat soort adviezen krijg je wel automatisch) als je kindje zich om 4.15 meldt, dan geef je dan gewion een fles, deze zal ook beter worden gedronken. daarnaast is het heel handig om je kindje te leren om ook slapend te drinken, zonder wakkermaken. Zul je later alleen profijt van hebben.
Precies, het is een advies. Net zoals alle commentaren hier. Het allerbest is natuurlijk op je kindje en je eigen gevoel afgaan. Als je er dan niet goed uitkomt zou ik het even aankaarten bij het cb/andere pro's.
Qua gewicht mag hij doorslapen. Overdag meld hij zich gewoon voor voeding? Dan zou ik hem om 03.00 niet meer wakker maken (als je een fles om 23.00 uur geeft), en kijken wanneer hij zelf komt. Als hij komt geef je hem gewoon weer een flesje. Verder zou ik inderdaad geen trucks uithalen om hem door te laten slapen. Komt vanzelf als ze eraan toe zijn. De ene doet het "vroeg" en de andere "laat". Maar ja, wat is vroeg en wat is laat om door te slapen
Ik weet niet of truuks nu op mijn (inbakeren) slaat maar dit was bij mijn kind bijna noodzakelijk. Is natuurlijk per kind verschillend! Maar dit moet je bij een forum altijd in acht nemen. Needless to say waarschijnlijk dat je voor het echte advies bij een expert moet zijn en wij enkel 'tips' geven, vaak vanuit eigen ervaring!
Hier had ik vanaf 11 weken zelfs geen voeding van 23:00 meer... Sliep van 20:00-8 Slapende kinderen niet wakker maken
Jeetje, wat voel jij je snel aangesproken zeg! Lijkt mij toch wel logisch dat inbakeren geen doorslaaptruc is, of niet?