Ik geef 6 maanden borstvoeding aan mn zoontje wat tot nu toe eigelijk vlekkeloos ging; ik heb genoeg voeding, kolf 2 keer per dag op mn werk en ondanks het flesweigeren in het begin, gaat dat nu ook goed. Nu kreeg ik gisteren van de opvang te horen dat hij na een fles van 140 cc nog honger had een aangezien ze geen gekolfde melk meer hadden, hebben ze 40 cc nutrilon gegeven, wat ik prima vind. Dat is ook de afspraak; eerst de gekolfte melk en als dat op is nutrilon. Normaal kolf ik 2 keer op mn werk, totaal rond de 250 cc. Gisteren had ik in de middag geen tijd door uitlopende werkzaamheden en rond 16 uur dacht ik, tja nog een uurtje, ik zing het wel uit en heb ik niet meer gekolft. Zoon heeft om half 6 thuis keurig gedronken. Maar vandaag eind vd middag ineens was hij ineens heel pieperig. Ik dacht mss honger dus aangelegd maar hij was erg ongeduldig en hierdoor bleef hij maar elke keer een paar keer zuigen waardoor het toeschietreflex niet kwam omdat hij steeds losliet. Ik herken dit niet van hem maar dacht, dan zal hij geen honger hebben. Maar hij bleef pieperig, nog een keer geprobeerd, lukte nog niet. Man zei volgens mij heeft hij echt honger, dus toch maar flesje gemaakt, hij dronk in 1 keer 180 cc op. Half uurtje later ging hij naar bed en wilde alsnog uit de borst drinken, heeft 1 borst nog goed leeg gedronken. Nu ken ik dit dus echt niet, hij is weleens ongeduldig maar dit nog niet meegemaakt. Wat wel opvallend is, is dat hij sinds een week opeens heel erg intresse heeft in eten, hij krijgt sinds kort fruit, heeft duidelijk behoefte aan meer. Maar het maakt mij wel verdrietig omdat ik echt nog niet wil stoppen met de bv maar het lijkt nu of hij er niet genoeg aan heeft terwijl ik echt nooit een productie probleem heb gehad ( ook niet bij mn oudste) Mijn vraag is dus eigelijk of het normaal is dat ze dit hebben rond 6 maanden, en hoe op te lossen. Hij eet dus wel fruit maar na een paar hapjes hoeft hij niet meer dus qua voeding heeft hij daar niks aan.
Hoi. Er zijn 2 mogelijkheden, of een combi daarvan: 1) Je productie is toch iets terug gelopen door die ene middag. Leg je kleintje regelmatig aan en hij zal het weer op peil brengen. 2) 6 maanden is een punt dat er weer regeldagen komen. Dus vaak kleine beetje willen drinken om je productie op te hogen. Ik denk dat je de pech hebt dat je een combinatie van beide hebt door omstandigheden. Blijf je kleintje voeden op verzoek en geef hieraan toe en probeer weer regelmatig te gaan kolven op je werk. Groetjes Saskia
beste Saskia bedankt voor je antwoord. Nu ben ik gisteren ook nog ziek geworden wat mn productie ook niet ten goede komt maar heb wel 2 keer gekolft en daarbuiten baby aangelegd. Ik blijf het volhouden, alleen wil de kleine ook niet altijd drinken dus dan is het wel lastig.
Hoi Wat een pech, ook nog ziek, dat kan inderdaad ook je productie beïnvloeden. Blijf voeden op verzoek, kolf eventueel extra na de ochtendvoeding, zodat je wat voorraad op kunt bouwen voor de crèche dagen en om je productie te stimuleren. Blijf wel echt 2 keer kolven op je werk. Je zou eventueel tijdelijk 3 keer kunnen kolven op een werkdag, als dat tenminste haalbaar is voor je. succes! mirjam