laten doorslapen of wakker maken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by diana hoogeveen, Jun 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. diana hoogeveen

diana hoogeveen Actief lid

Aug 7, 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    hallo meiden

luca krijgt altijd tussen negen en tien zijn (laatste fles of borst) het is maar net hoe de dag verloopt
    nu slaapt hij na zijn laatste fles altijd tot half 6 of 6 uur door
    nu is mijn vraag zouden jullie hem laten slapen of wakker maken om 12 of een uur voor nog een voeding
    hij is nu 6 weken oud

alvast bedankt liefs diaan

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou hem nog wel voor zijn laatste voeding wakker maken. Ik denk dat als je die voeding overslaat hij midden in de nacht zou komen. Volgen het CB hier mag er ook zeker niet meer dan 8 uur tussen een voeding zitten in de avond/nacht op deze leeftijd.

3. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    lekker laten door slapen! dan slaapt hij 8 uur dat is prima hoor, noa mocht van de kraamhulp en verloskundige met een week al 8 uur lang door slapen. aangezien luca 6 weken is moet dat makkelijk kunnen.

4. diana hoogeveen

diana hoogeveen Actief lid

Aug 7, 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    ja ik bel het cb wel want hij komt s;nacht echt niet hij slaapt zooooo lekker dat ik het zo zielig vind om hem wakker te maken en als hij om 10 uur zijn laatste fles krijgt moet ik hem om 2 uur s'nachts wakker maken en als hij om 9 uur zijn fles krijgt om 1 uur maar ik ga het cb bellen zometeen liefs diaan

5. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja kun je doen dan weet je het zeker! maar volgens mij kan het echt geen kwaad noa slaapt vanaf 5 weken al 8 uur op een nacht en soms 9 uur.

6. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    lekker laten slapen!
    luca word vanzelf wel wakker als ie honger heeft. ;)

7. Niet meer actief

lekker laten slapen

8. Inderdaad, lekker laten slapen.
    Esmée slaapt van 8 tot 6. Dat deed ze al toen ze net een maand oud was. Die behoefte heeft ze en haar voedingen krijgt ze overdag prima binnen.

9. Female

Female Niet meer actief

ik zou hem ook zéker niet wakker maken. Heb ik ook vanaf dag 1 al niet gedaan.

10. En meid...als ze honger hebben melden ze zich best wel :)
    Daar slaapt niemand doorheen :):)

11. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    idd lekke rlaten slapen als hij honger heeft wordt hij vanzelf wakker.
    ryan is ook zon slaapkop hij sliep met 3 dagen al door kraamhulp zei ook lekker laten slapen hij komt vanzelf wel

12. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Zoals andere al zeggen; Lekker laten doorslapen.
    Hij komt vanzelf wel als hij honger heeft.
    Deden wij met Lieve al op advies van de kraamhulp van laat haar maar gewoon komen wanneer ze komt in de avond en nacht.
    Als ze doorslaapt is dat geen probleem.
    Als ze honger hebben komen ze echt vanzelf
    Dan gaan de sirene's aan :)

13. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    mijn zoontje sliep ook veel en ik dacht ook de late voeding te laten vallen. ging goed, maar op het bureau gaven ze aan dat die het toch wel nodig had, zijn gewicht boog af naar beneden. dus liever wel wakker maken adviseerden ze mij. dit was met 3 maanden, en met 4 maanden zeiden ze ook dat hij nog wel 5 en zelfs 6 voedingen mocht, tussen 10 en 11 de laatste.
    het is een advies wat ze geven, gebaseerd op je kindje en zijn behoefte, groeipatroon en leeftijd. ieder kind is natuurlijk verschillend, en ik denk dat het altijd beter is om advies te vragen dan naar anderen te kijken. je kan anders ook langs het weegspreekuur gaan en daar advies vragen aan de aanwezige wijkverpleegkundige.

wij geven sind een paar weken de laatste voeding rond 9 uur savonds. ik vind het ook wel gezellig zo samen voeden

14. renata

renata Actief lid

Dec 21, 2006
    148
    0
    0
    laten slapen hoor....
    als hijgenoeg aankomt en goed eet is t prima!

Share This Page