Hey meiden, Ik zat gisteren het blad Jonge Ouders te lezen en tot mijn verbazing stond daar in dat maar 2% van de kinderen in hun eerste levensjaar in één keer s'nachts door slapen.... Ik vind dit zo weinig of ligt dat aan mij ? ... Die kleine van ons slaapt al bijna vanaf het begin wel door s'nachts en word ook gewoon echt niet wakker ( heeft tie van zijn vader ook zo'n slaapkop hihih ) maar als ik hier wel eens op het forum lees dan zie ik vaak genoeg dat veel moeders ook gewoon kleintjes hebben die s'nachts door slapen... Vinden jullie die 2% ook zo weinig of ligt het echt aan mij Liefs Chantal PS: ff Offtopic maar sommige moeders hebben hier van die hele mooi banners met de foto van die kleine enzo erop, waar maken jullie die
het is maar wat je doorslapen noemt, als dat geen voeding meer nodig hebben is, zijn er veel die doorslapen, maar er zijn nog wel zat kinderen die nog een keer komen voor hun speen, een slokje water of wat dan ook. mathijs heeft een tijd echt doorgeslapen, maar zet nu de hele boel op stelten 'snachts.
Denk dat iedereen ze zelf maakt of laat maken door iemand die dit kan. Heb mijn banner ook zelf gemaakt
Nou, ik behoor in elk geval tot de 98% want ons meisje slaapt/sliep pas sinds een halfjaar door en nu begint voor haar de dag nog om 5 uur 's morgens. En ik ben echt wel een ochtendmens, maar de dag begint voor mij op zijn vroegst om 06.00 uur
Mijn zoon slaapt afentoe door... en afentoe dus niet, hij krijgt soms zelfs nog 3 nachtvoedingen.Ik vind dat er tegenwoordig wel erg gepusht wordt om door te slapen. Als ik vragen voorbij zie, komen van moeders met hele kleine kindje met de vraag hoe die moeten gaan doorslapen denk ik er vaak het mijne van. Ik ben van mening dat je dat niet moet pushen maar gewoon op zn beloop moet laten... (tot op een bepaalde hoogte, kan me voorstellen dat er een leeftijd komt waarop het genoeg is)
De oudste sliep door met 5 weken de jongste slaapt pas sinds kort de hele nacht door (ze is 2 jaar). Iedereen wordt's nachts wakker ook jij en ik alleen niet klaar wakker. Een klein kind is vaak niet instaat om zelf weer in slaap te komen en daarom meldt het zich. Persoonlijk ben ik het erg eens met zeeuwsmeisje, ook ik vind dat men veel te veel gebrand is op het snel doorslapen van een baby.
Zat net ff in een ander tijdschrift te lezen en moest meteen aan dit topic denken: " 92% van alle baby's tot 6 maand krijgen nog minimaal 1x bv per nacht" dit is gerekend vanaf de laatste avondvoeding tot de tijd dat mama opstaat (zal een uur of 8 zijn denk ik) Denk dat het grote verschil ligt bij bv baby's en fv baby's. Overigens zijn kvfabricanten grote sponsor van wij jonge ouders dus denk dat er daardoor zo'n groot verschil in zit.
hier onze youri slaapt nu zeker ongeveer 1,5 tot 2 mnd ook goed door hij zit nu rond de klok van 8.00 smorgens en heeft om rond half 11 a 11u savonds de laatste fles,en in t weekend wil t wel eens 8.15 a half9 zijn dus dat is echt relax. en als je hm wakker komt maken omdat ik bijv.moet werken dan kijkt hij echt zo nu al haha. groetjes krulliewullie
ik was laatst op het cb en daar kreeg ik ook de vraag of hij al door sliep? ik zei; nee, hij komt om 5.00 uur al. de verpleegkundige moest lachen en zei dat is door slapen. ik had zat zelf eerder aan 7.00 uur te denken..... dus als iedereen denkt zoals ik denk dan zit je snel op 2% maar wesley slaapt lekker door, vandaag kwam hij pas om 8.30, heerlijk! groetjes susanne
mijn eerste zoontje sliep met twee weken door ik dacht dat ik gewoon door zijn gehuil heen sliep en zette de wekker maar nee meneer sliep heel tevreden tot de volgende dag pas na een paar dagen heb ik die wekker niet meer gezet haha en nu weer hetzelfde met mijn tweede zoontje rond de 9e nacht sliep hij ineens door ik werd 's morgens wakker en dacht weer van oh nee ik heb hem niet gehoord en volgende nacht wekker gezet maar ook hij sliep gewoon lekker door het is mooi meegenomen maar had er ook geen problemen mee om er 's nachts uit te moeten vond het best een speciaal moment zo in de nacht saampies terwijl het overal zo stil is
Wij persoonlijk hebben niet gepusht om hem door te laten slapen snachts hij deed het gewoon uit zichzelf ... Die kleine van ons krijgt om 23.00 zijn laatste flesje ( ong. 170 cc ) en dan slaapt hij door tot 7.00 / 8.00 dus dit is echt ideaal ik kan zo alles lekker op mijn gemak doen. @Natasha30: Ik had precies het zelfde ik werd ook telkens wakker omdat ik maar niet geloofde dat hij door sliep ik was snachts echt klaar wakker en dan zat ik beneden ff wat te drinken omdat ik dacht '' ach die komt zo wel '' maar nee die slaapkop bleef gewoon slapen en dat doet hij nog steeds
Jarissa slaapt ook al een hele tijd door 's nachts. Gewoon uit zichzelf. Heerlijk vind ik. Maar als ze 's nachts nog wat nodig had gehad, was dat ook prima geweest.
Ik ben het er mee eens dat doorslapen niet sterk gepusht moet worden, maar zoals onze dochter tot een halfjaar ELKE NACHT minimaal 5 x kwam, dan is de lol er snel af en zit je echt te springen dat ze gaat doorslapen !
Thyron slaapt sinds kort ook door, we maakten hem steeds wakker voor de laatste fles van 23.45 we hebben hem gewoon laten slapen en ja hoor hij bleef lekker slapen tot 07.00 uur. Nu slaap hij ongeveer van 10.00 tot 07.00!
nou hier een mama dat wel graag wil dat zoonlief eens doorslaapt hier is het nog een voeding rond half 8 en dan leggen we hem in zijn bedje maar meneertje kan niet zelf in slaap vallen (ook niet met de 20-minuten huilen) hij houdt het nu al 2 weken vol om snacht's de hele nacht wakker te zijn probeer er niet teveel aan toe te tegen maar heb afgelopen 2nachten met de duplo gespeeld dus meiden geniet van jullie kindjes als ze doorslapen
mijn dochters waren heerlijke slapers , sliepen dan ook al snel door maar mijn zoon ppffffde eerste 2 en 1/2 jaar werdt hij wel 5 tot 6 keer wakker op een nacht ook was hij smorgens om 5.00 alweer wakker en wilde daarna niet meer slapen ook vanaf 6 mnd wilde hij overdag niet meer slapen dit waren zeer vermoeiende jaren nu is hij 14 en moet ik hem zijn bedje uitr@mmen ps. @Chantal1984 de banners worden met photoshop of psp gemaakt soms door de dames zelf of je mag mij een pbtje sturen met daarin de foto die je graag in je banner wilt hebben dan zal ik eens kijken of ik een mooie banner kan maken voor je ik merk het wel