Omrollen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shaantje, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ons meisje heeft vandaag voor het eerst omgerold van buik naar rug!! En dat met nog geen 7 weken. Ben zo trots!! Ook probeert ze dit van rug naar buik, alleen gaat dat haar nog niet af :D.

Wanneer deden jullie kleintjes dit? Lees overal dat dit extreem vroeg is...

2. Koon

Koon Niet meer actief

Wow echt vroeg ja. Was het echt bewust of ging het per ongeluk?

Wij hebben niet zo'n snelle Jelle. Met 5 maanden van rug naar buik en met 10 maanden van buik naar rug.
    Hij rent inmiddels door het huis, dus het is helemaal goed gekomen haha.

3. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    De eerste keer per ongeluk, maar inmiddels de andere 3 keren echt bewust :D. Je ziet dat ze weet dat als ze haar beentje tilt ze dan "omkiept" en dan kan doorrollen. Dit doet ze nu heel de tijd, want op haar buik vind ze dat ze niet genoeg kan zien ;).

Op haar rug weet ze dat ze op haar beentje moet steunen om te kunnen rollen, maar hier is te nog niet sterk genoeg voor. Al probeert ze wel elke keer, benieuwd wanneer dit haar ook lukt :).

Ze is trouwens vroeg met alles. Ze kon op 2 weken haar hoofdje in buiklig al eventjes tillen en met 4 weken kan ze het al heel de tijd omhoog houden. Als het zo verder gaat dan loopt ze voor we het weten haha ;).

4. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wow, rappe dame! :D

Hier gaat het beentje af en toe al wel omhoog en ze draait dan iets omhoog/opzij, maar tot daadwerkelijk draaien komt het nog niet (als ze het van haar moeder moet hebben, duurt het nog heeeel lang, want ik was ontzettend laat met alles, liever lui dan moe ;)).

5. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Inderdaad, moet ook altijd lachen als ze vastberaden is om om te rollen :D. Als het dan is een keertje niet zo vlot gaat dan kan ze echt boos worden. Véél geduld heeft ze niet, zou niet weten van wie ze dat heeft ;)

6. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Dochter was 5 weken, ook van buik naar rug, dacht gaat vast per ongeluk, maar ze deed het meerdere keren, meteen gefilmd anders zou niemand het geloven.:p ze bleef dit een paar weken doen en ineens vond ze het op haar buik veel leuker en rolde ze bijna niet meer. Van rug naar buik uiteindelijk 'pas' vanaf 5,5 maand. Vanaf 2 maanden draaide ze steeds naar haar zij.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vaak is dit alleen een reflex.
    Onze dochter deed het ook heel vroeg om er vervolgens met 4 maanden mee te stoppen en tot 10 maanden niets meer te doen haha

8. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Hier met 7 weken van buik naar rug en met 3,5 maand van rug naar buik... Gaat sindsdien rollend het huis door, letterlijk :) Was volgens het CB idd heel vroeg. Is nu druk bezig om te gaan kruipen, maar dat lukt nog niet echt :D
    Hij is trouwens met veel dingen vroeg hoor, kon de eerste week zijn hoofd al omhoog houden en lachen (en nee, niet alleen als reflex) en heeft ook al sinds 4,5 maand 2 tandjes.... Haast, denk ik :D

9. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik lees nu pas van buik naar rug, zat in gedachten andersom te denken... :)

Ook dat doet ze nog niet, maar ik leg haar ook bijna nooit op haar buik, ze gilt moord en brand.

10. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    Hier vanavond van buik naar rug. Ze is nu 11 weken.

11. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.528
    1.074
    113
    Ons zoontje deed dat ook, maar toen we dit trots tegen de fysio vertelden lachte ze en zei dat het evenwicht verliezen was. Ze zoeken dat wel bewust op, maar van gecoördineerd omrollen was dan nog geen sprake. Ons zoontje draaide van rug richting buik door overstrekken en rug hol maken. De gecontroleerde manier is benen in de lucht en vanuit de heupen dan opzij en naar de zij rollen. En van buik naar rug door heel ver opzij te kijken en dat zijn hoofd aan 1 kant hing dat hij omviel naar zijn rug. Daarna zagen we inderdaad wel wat ze bedoelde en dat het inderdaad meer op evenwicht verliezen leek. ;) We waren natuurlijk toch nog steeds wel trots hoor :D

12. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier met 10 weken. Het cb lachte ons uit want het kon nog niet en was een reflex. nou ik weet zeker dat dat niet zo was.
    dus heb ze lekker laten lullen,

13. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    CB gelooft nooit iets wat niet volgens de boekjes is, dat is tenminste hier de ervaring, niet met verpleegkundige maar met de arts. Weet nog dat wij er waren en dat ze vroegen wat ze allemaal al kon en wij zeiden dus rollen, beide kanten op. Nee dat kon niet was veel te vroeg. Ik dacht ook laat maar lullen. Even later moest dochter op tafel liggen voor onderzoek, en floep ze draait zich meteen op, alsof ze wou laten zien dat ze het wel kon. :D dat gezicht van die arts, ze zei ook ze kan het echt al, ja dat zeiden we al, moest van binnen heel hard lachen:D

14. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Zeker vroeg!

Hier erg laat. Met een maand of 7 van buik naar rug en met 9 maanden van rug naar buik. Maar ze was/is laat met alles. Nu met 15 maanden begint ze te lopen.

15. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier paar keer (volgens mij bewust want toen ze het door had deed ze het achter elkaar) van buik naar rug. 1 arm omhoog en dan rest van lichaam erachteraan. Blijkbaar dus vroeg? Ach, ik probeer maar niet teveel in termijnen te denken, het is gewoon haar tempo.

16. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier nog steeds niet, luie donder. ;)

17. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ach komt wel! Lekker haar eigen tempo laten bepalen :D.

Onze meid heeft er inmiddels haar sport van gemaakt ;). Buikliggen is niet meer goed genoeg :p.

18. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier deed ze het ook met 3 maanden van buik naar rug. En nu lukt het niet meer en is ze gefrustreerd als ze van rug naar buik is gerold (lukt sinds een paar weekjes) en niet meer terug naar buik kan.
    Denk dat het haar toen met 3 maanden per ongeluk lukte.

19. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Wow! Mijn zoontje is nu 7.5 week en vandaag rolde hij naar zijn zij, en een paar keer achter elkaar! Dat vond ik al fantastisch!

20. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Hier is hij aan het oefenen, soms lukt het maar meestal niet haha. Gelukkig sta ik er altijd met mijn neus bovenop om hem aan te moedigen (en te helpen voordat hij boos wordt hahaha)

Deel Deze Pagina