Kan iemand mij een tip geven. Onze zoon is ruim 6,5-7 KG en 13 weken oud. Hij drinkt 5 voedingen op een dag. 08:00 200ML 12:00 200ML 16:00 200ML 20:00 200ML 00:00 200ML Om 08:00 moeten we hem vaak wakker maken. Heden ochtend sliep hij zelfs tot 09:30uur. We willen graag naar 4 voedingen van 200ML + 7 [210ML] Zodat we de laatste voeding van 00:00 kunnen wegstrepen. CB zegt dat we nog even moeten wachten, maar doet het prima, slurpt alle flessen leeg! [soms alleen de fles van 08:00 niet, 30ML over] Dank voor de tips!
Waarom wil je persé ophogen als je een fles laat staan? Dat hoeft niet. Kijk gewoon wanneer hij komt. Nachtvoeding is normaal. Dat jij er vanaf wilt is begrijpelijk maar een kindje heeft meestal nog behoefte aan een nachtvoeding. Daar doe jij niets aan en zal je toch echt even moeten aanpassen. Of waarom niet gewoon meer flessen en dan per fles iets minder? Je kindje is nog maar 3 maanden! Dan meteen al 4x240 ml er in "gieten" is echt niet prettig lijkt mij.
Bedenk ook dat als je de flessen nu al zo groot geeft (want het is echt een plens) je zo aan de max zit dat je geen kant meer op kan. Waarom geen.5 flesjes?
het lijkt me nog wat vroeg, kans dat hij snachts dan gaat komen. Maar van mensen m me heen die de laatste voeding eraf halen hoor ik dat ze dan gewoon 20:00/21:00 uur de laatste geven en dan volgende ochtend. Je zou het een keer kunnen proberen, maar wat ik zeg het is nog wat vroeg. Hier ook 5 flessen, maar minder cc. en al eerder op de avond. 06.30 10.30 14.30 17.30 22:00 Soms laat ze er minder tijd tussen, maar komt altijd wel op 5 flessen uit. Laatste is droomvoeding, maar soms vraagt ze er zelf om om 21:00 uur, ook dan slaapt ze hele nacht door. Zou dan wat eerder beginnen overdag, kom je savonds ook eerder uit. Lijkt me ook handiger met werk, of ben je thuis? Dat je voeding doet voor je weggaat.
Ons dochtertje is nu 14 weekjes, zal 5,2/5,3 kg wegen en zit nu ook op 4 voedingen sinds een paar dagen. Eerder was het 08.00 - 12.00 - 15.30 - 19.30 - 23.00 ongeveer... Maar ze sliep gewoon door tot 9.30 de laatste dagen smorgens. Nu ben ik haar eigen ritme een paar dagen aan het volgen en iets meer per fles aangeboden (met 5 flessen dronk ze 150+5). Nu bied ik 180+6 aan (neem aan dat jij dat ook bedoeld met 200?? 200+7 is toch niks? dan is het 210+7) en voor de nacht 210+7. Ze krijgt nu; 8.00 - 12.30 - 17.00 - 21.00 en dat gaat prima. Ze slaapt er geen minuut minder om. Heb ook gemerkt in mijn omgeving (en het CB) dat veel mensen het supervroeg vinden en alles, maar mijn dysmature zoontje mocht met dezelfde leeftijd óók gewoon naar 4 flessen van het CB en dat is ook vlekkenloos verlopen. Zekerheid heb je nooit, maar zou het gewoon proberen. En dan smorgens om 8.00 uur wakker maken, zodat de dag altijd op een vast tijdstip begint en dan 4,5/5 uur ertussen proberen. Merk hier dat ze smorgens 5 uur ertussen gemakkelijk aankan, dus dan is het de ene voeding 5 uur ertussen, andere keer 4 uur. Volg je kindje gewoon eens een paar dagen? Even tijden noteren en dan kun je aan de hand daarvan een schemaatje voor jezelf maken. Niet te druk maken over wat anderen vinden en wat wel en allemaal niet mag... Er zijn moeders die met 1,5 jaar nog 2 nachtvoedingen geven, dat vind ik dan bijvoorbeeld weer 'niet normaal' Zo ieder zijn eigen. Heel veel succes ermee. Laat je wel nog weten hoe het is gegaan?
Zou trouwens gewoon 180+6 aanhouden en evt voor de nacht 210+7?? Hier een kindje dat heel goed aangeeft als het genoeg is, maar dat doen ze natuurlijk niet allemaal
Hier al vanaf 10 wkn op 4 voedingen van 180+6. Hier gewoon gekeken wanneer hij kwam. Hij sliep vanaf t begin al super in de nacht. Nu krijgt hij 8/12/4/8 en moet m sochtends voor de fles nog wekken. Ik zou geen 240 geven das wel erg veel
Nou dan zullen jullie het niet eens zijn met ons schema maar wij geven nu vier flessen. Eerste en laatste van 210/7 de andere twee 180/6. Dit omdat mevrouwtje erg veel slaapt. Wakker maken had geen zin want na een paar slokken viel ze gewoon weer in slaap. En dronk ze niks meer. Ik deed luiers verschonen, voetjed kietelen, boertjes tussendoor maar ze sliep. Nu met dit nieuwe ritmr gaat alles super. Drinkt dr flessen goed en slaapt lekker door snachts van 19.00 tot 09.00. Ze is heel tevreden en kan nu na een voeding ook lekker spelen om vervolgens een paar uurtjes te tukken overdag. En ik ben blij omdat zij blij is. Dus kijk goed naar je kindje en volg je hart. Ook dit kostte mij moeite ivm de leeftijd maar hier heeft het goed uitgepakt.