Doorslapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door babs1980, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs1980

    babs1980 Actief lid

    2 nov 2006
    378
    0
    0
    Ik heb even een vraagje. Kevin is nu bijna 10 weken(bijna 6 kg.) en krijgt 5 flesjes van 180+6 scheppen (7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur, 23 uur) Meestal komt hij 's nachts rond 5 uur ook nog en hij krijgt dan een flesje van 120+4 scheppen, waarna hij dan slaapt tot ongeveer 7 uur.

    De laatste week is hij echter weer steerds eerder wakker 's nachts, vannacht was het 3 uur.
    Ik weet niet zo goed wat ik nu het beste kan doen qua hoeveelheid voeding enz.
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou niet zomaar de voeding gaan ophogen. Want hij krijgt al zo'n 200cc per fles. Heeft hij om 05.00 echt honger? Ze wennen erg snel aan zo'n extra flesje. Het beste kan je dit weer gaan afbouwen. Het kan ook heel goed een fase zijn dat hij weer iets minder slaapt. Blijft het zo dan is voeding voor hongerige baby's misschien wat voor Kevin.

    Ilja
     
  3. babs1980

    babs1980 Actief lid

    2 nov 2006
    378
    0
    0
    ja hij heeft om 5 uur echt honger, probeer altijd eerst zijn speentje maar daar trapt hij niet in. hij heeft eigenlijk al niet genoeg aan die 120 cc, maar uiteindelijk valt hij dan toch in slaap.
    Ik was ook niet van plan om hem meer te geven, want dit is al meer als genoeg volgens mij.
    De voeding voor hongerige babies heb ik inderdaad geprobeerd, maar dan komt hij zeker om 3 uur ipv 5 uur, heel raar maar waar.
    ik dacht misschien dat ik aan de tijden iets kan veranderen, omdat we hem voor de voeding van 23 uur vwijwel altijd wakker moeten maken.
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dan zou ik zeggen volg je gevoel en probeer het één en ander uit.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina