Doorslapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Moon77, 13 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Hoi hoi,

Ik heb een vraagje over mijn dochtertje van inmiddels 4 maanden. Ze sliep zo rond de 10 weken al door. Dolbij waren we natuurlijk...ook verwend door onze oudste die met 8 weekjes oud al doorsliep :). Maarrrr....sinds begin januari is het eigenlijk gedaan. Ze kwam ineens weer voor een vroege voeding....meestal rond 5u/5.30u. Ik gaf meestal rond 22.15/22.30u (soms wat later) nog een voeding.
    Nu komt ze zelfs nog vaker of vroeger ongeacht of ze 's avonds rond 20u of 23u voor het laatst gehad heeft.
    Vannacht was het zelfs om 2u en 5.45u weer voeden. Ze wordt wakker en begint te kletsen en uiteindelijk wordt het wat zeurderig. Als ik met mijn hand langs haar gezicht ga, hapt ze en als ik haar aanleg is ze ook gretig.

Drinkt een borstgevoed kindje altijd bij aanleggen, of moet er dan toch sprake van honger zijn? Ik weet niet meer wat ik moet doen....krijgt ze niet genoeg voeding? Hoeveel voedingen moet ik overdag ongeveer aanhouden? En hoeveel uur max er tussen? In principe wil ik niet op verzoek voeden (bij oudste ook volgens schema) maar deze gup laat het niet echt toe. Hoe laat ongeveer de laatste voeding? En hoe weet ik of ik genoeg melk en/of voedingsstoffen heb?
    Daarnaast is het zeldzaam dat ze na de voeding rond etenstijd en die daarna gewoon slaapt (dus van voeding tot voeding). Overdag slapen is over het algemeen geen probleem.

Ook zou ik wel eens een flesje willen geven (of iig mijn vriend of dochter) zodat ik ff vrij ben wat anders te doen. Maar ze zuigt niet aan de fles. Maakt niet uit of er gekolfde melk of kv in zit. Toen ze 6 weken was al eens begonnen en toen deed ze het wel. Hoe krijg ik haar zover dat ze uit de fles drinkt?
    Ik ben op het moment erg moe en ben de gebroken nachten wel weer ff zat :(.

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Moon

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Lastig, zo'n kindje wat alleen maar mama wil ;)
    Op zich lees ik niets ongewoons voor een borstgevoed kindje met deze leeftijd. Er kunnen meer oorzaken zijn dat ze weer in de nacht komt: ontwikkeling, koude winternachten, ontwikkeling waarbij ze overdag minder tijd heeft om te drinken (de wereld om haar heen is interessanter) en dus in de nacht inhalen, of dat mama weer aan het werk gaat of de dagen er anders uitzien. Dan ook wordt 's nachts ingehaald.

Wanneer kindjes geen interesse in voeding hebben, zullen ze misschien wel aanhappen maar niet doordrinken. Ik zou gewoon voeden.

Ik geef je een link met tips om fles te introduceren. Sommige kindjes accepteren het wel na verloop van tijd.
    https://docs.google.com/document/d/1JQmW-GdmVAiKfq3Nx64cAdGSBCZfLBZxOZDBqCFqB9M/edit

Veel succes!

Deel Deze Pagina