oh oh, wat zielig.. Vannacht is de eerste nacht in ons nieuwbouw huis. onze dreumes van 1 jaar en 9 maanden is staand aan het krijsen in zijn bed terwijl manlief er naast ligt. Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en wisten dus ruim op tijd dat we gingen verhuizen. We hebben Keano meegenomen om alles uit te kiezen voor zijn kamer, we hebben hem al vaak overdag hier mee naar toe genomen (niet laten slapen want hij slaapt niet in een campingbedje en zijn bed stond nog in het oude huis) en alles goed uitgelegd. Helaas is hij een moeilijke slaper. Voor de verhuizing werd hij nog best vaak snachts wakker, maar hij zat nu wel echt in een goede periode waarin hij 2 weken aan een stuk door sliep en dat is voor hem echt goed. Nu is hij kei hard aan het huilen en ik ben zo bang dat we weer in de oververmoeiende cyclus gaan komen van weken misschien wel maanden bij hem zitten tot hij slaapt en ook als hij snachts wakker wordt. iemand met ervaringen om dit zo snel mogelijk op te lossen?
Wat sneu! Gelukkig geen slechte ervaring. Wij zijn 6 maanden geleden verhuisd. De eerste 2 nachten was ons ventje iets onrustig, maar daarna sliep hij weer als een roosje. Over 1,5 maand verhuizen we weer, dus ben benieuwd hoe het nu gaat. Kun je zijn bedje niet tijdelijk op jullie kamer kwijt? Ik ben geen voorstander van een kindje op de kamer omdat ik zelf geen oog dicht doe, maar wellicht is dat voor hem een veiliger gevoel.
Onze knul was tijdens de verhuizing op een paar dagen na 1 jaar dus is de situatie wel iers anders. Hij sliep al niet fantastisch maar hebben zoveel mogelijk alles op dezelfde pkek gezet ( spiegelbeeld) elke nacht alles bekeken en waren de nachten nog onrustig maar geen gigantisch drama ( geloof me die kennen we). Pas toen het in huis rustiger was ging het beter ( al blijft het een knul met wisselende nachten en veel dromen) Succes!!!!
Ach wat akelig! "voelt" het huis voor jullie ook heel anders en nieuw? Slaapt hij bij jullie op de kamer wel goed inderdaad?
Wat naar! Je zou een luchtbed bij hem kunnen leggen en er zelf een paar nachtjes slapen, zodat hij zich niet alleen voelt en dan als dat goed gaat langzaam het samen slapen afbouwen? In dat geval hoeft hij niet eerst aan jullie kamer te wennen en daarna weer aan zijn eigen kamer.
Bekende uitdaging! Hier extra nachtvoeding en vreselijke verlatingsangst. Nu na 2 weken word het iets beter. Maar slaap vaak de nacht met S samen. Ik neem haar bij me in bed. Het gaat steeds iets beter. Laat ze ook op hun kamer kruipen en ontdekken. Een leuke fijne plek om te zijn. Tenminste dat hoop ik haha. Maar de tijd van willen slapen is ook voorbij. Nu moeten ze slapen van mij (als ze moe zijn)
bedankt voor de reacties. Hij heeft die eerste nacht wel van 22.00 uur tot 7.30 uur doorgeslapen. in de nacht wel een paar keer ons horen roepen maar gewoon weer zelf in slaap gevallen. Overdag ben ik er ook bij gebleven en sliep hij na 20 minuten en gister avond wat later op bed gelegd en er bij gebleven en toen sliep hij na 30 minuten. We blijven bij hem tot hij slaapt en dan gaan we zachtjes weg. Ik hoop dat het inderdaad even wennen is en dan weer beter gaat!
Wij zijn ook net afgelopen weekend verhuisd. De eerste twee nachten bleef ons kind bij opa en oma logeren. Op die manier konden wij bijkomen van al het zware klus- en sjouwwerk. De nachten daarop was hij de eerste nacht 3x wakker geworden (uit bed, drinken geven, terug leggen in bed, terug naar je eigen bed), de tweede nacht 2x, nadat ik de derde keer boos riep: SSSTTT EN NOU IS HET STIL, GA SLAPEN. De derde nacht 1x (ik stond expres erg traag op ) en vannacht eindelijk niet meer. Whoeeoeoehoeoeoeoe. De aanhouder wint. Ik weet niet of jullie kindje dat ook heeft; maar hier een keer flink boos roepen dat hij moet gaan slapen doet echt gewoon wonderen Ik ben niet echt boos ofzo, maar ik doe boos en dat maakt indruk op hem. Hij stopt dan gelijk en gaat weer verder slapen met zijn speentje en knuffels. Wij hebben hem vooraf eerst in het oude huis in zijn eigen bed onder een peuterdekbed laten slapen om de slaapzak af te leren. Vervolgens hebben we hem in een campingbedje neergelegd om te wennen bij opa en oma. Daarna verhuisd en hem in zijn eigen bedje te leggen met het peuterdekbed en zo stapje voor stapje laten wennen. Hij heeft overigens ook een nachtlampje zodat hij 's nachts wel kan zien in het donker waar hij is en dat alles goed is. Ging toch eigenlijk best wel vlot *klopt heel hard af*.
Heeft hij het ook op vakantie dat hij moeilijk slaapt? Wij verhuizen vlg weekend. Afgelopen september op vakantie huilde hij wel telkens als we hem in bed legden, overdag en 's avonds, 5min heel hard, en dan sliep hij vervolgens net als anders (19.15-8.30 en overdag 12.15-13.30). Thuis gaat hij eigenlijk altijd meteen slapen. Ik hoop dat het in zijn nieuwe kamer ook goed gaat.