Doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xprincessx, 31 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Mijn zoontje sliep al snel door s nachts, Hij ging zeker vanaf dat de nacht voedingen niet meer moest, Om half 8 in bed en dan maakten we hem rond 11 uur wakker en kreeg dan nog een flesje en sliep hij makkelijk tot half 7/7 zelfs soms tot half 8. Alleen nu sinds hij 4,5 maanden is ongeveer is meneer steeds rond half 4/4 uur s nachts al wakker. We hebben al van alles geprobeerd een wat grotere fles s avonds(niet de late fles van 11 want die is er af maar die van 7) en ook wel eens rijstebloem geprobeerd maar niks helpt. Het rare is ook dat meneer overdag steeds slaapjes doet van max 1,5 en dan zijn late middag slaapje in een ruk doet. Dus dan slaapt hij echt van 3/half 4 tot 7 uur. En dan moet ik hem zelfs wakker maken en komt hij echt heel slaperig over. Nu maak ik hem rond 6 uur wakker omdat hij dan wat warm eten krijgt maar als nog zo slaperig. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ? Iemand ervaringen en hoe lang dit ongeveer duurde ?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wordt hij om half 4 alleen wakker, of is hij ook echt uren wakker?

Hier is het helaas herkenbaar. Mn 3 jarige slaapt nogsteeds niet door ( nouja, hij word wakker, kruipt tussen in of in het campingbedje naast mn bed en gaat dan verder met 100x draaien pet minuut )

Onze oudste was elke nacht ( tot een maand of 10 ) wakker van 3 uur tot half 7. Was ik vrij, sliepen we na de ochtend voeding weer verder, moest ik werken, was ik daarna gebroken.

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Onze dochter slaapt ook door sinds ze 6 weken is. Rond 4,5 / maanden kwam ze snachts ook weer voor een en soms twee nachtvoedingen. Het is heel normaal voor deze leeftijd, ondanks dat ze al doorslapen. Hier heeft een maandje geduurd en nu slaapt ze de meeste nachten weer door. Soms moet ik er even uit om een speentje geven maar soms wil ze toch nog even wat drinken. Dan geef ik haar 80cc water met 2 schepjes. Als de fles op is huilt ze maar als ik dan meteen de speen geeft sabbelt ze lekker door en gaat ze verder slapen.

Mijn ervaring is dat je het doorslapen op deze leeftijd echt niet af kan dwingen. Het is nog een baby, ze veranderen naar mate ze ouder worden en ze maken ook groeispurtjes en sprongetjes door. Accepteren dat het zo is het beste;)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn kinderen hebben rond die leeftijd een poosje hun ritme verschoven. Dan sliepen ze van een uur of 4 in de middag diep tot de volgende ochtend 4 uur. En werden alleen wakker voor de fles/hapjes waar ik ze echt wakker voor moest maken. Ik ben bij allebei stug doorgegaan met wakker maken. En om 4 uur in de ochtend zo rustig mogelijk, zo weinig mogelijk aandacht. Ik denk dat het bij beide na 3/4 weken langzaam weer beter ging en het ritme weer netjes 7-7 was..

Deel Deze Pagina