Doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lian19, 21 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lian19

lian19 Actief lid

24 aug 2015
    260
    27
    28
    Hoi allemaal,

Ik merk aan mijzelf dat ik het erg frustrerend vind dat mijn dochtertje nog niet doorslaat ondanks ze nog maar 8 weken oud is... op Facebook zie ik bijvoorbeeld allemaal berichten voorbij komen van vrienden die zeggen hoe trots ze zijn dat hun kindje doorslaapt etc terwijl dat we rond dezelfde tijd zijn bevallen...
    Ik weet dat een kind van 8 weken absoluut nog niet door hoeft te slapen! Maar het frustreerd en de nachten breken mij op... meer mensen die dit zo hebben ervaren? En vanaf wanneer sliep jullie kind door?

2. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Ja. Ik vond het heel frustrerend. En ik zal je gelijk uit de droom helpen: ik kwam erachter dat uiteindelijk veel meer kids NIET dan WEL doorsliepen. Of ze sliepen door en bij de beroemde 4 maanden ineens niet meer.
    Ik was moe, huilbaby etc. Alles geprobeerd. Maar het werd beter toen ik mezelf niet meer frustreerde en gewoon meeging met de flow. Het eerste jaar is gewoon bikkelen. En hoppa toen ik het niet verwachtte sliep hij van de een ip de andere nacht door en sindsdien is er zelden nog een nacht dat hij wakker wordt.

Oh ja bij een baby is 5 uur al doorslapen. En ik kan je ook vertellen dat al slaapt je baby door dat er dan weer iets anders is. Komt ie om 5 uur elke dag ofzo. En dat veranderd steeds. Denk je een fase gehad te hebben of een ritme gevonden en poef! gooien ze het weer om.

Mijn tip! Loslaten! Slapen wanneer je slapen kan. Wisselen met je partner. Maak het je comfortabel. En echt het gaat voorbij!

Hier sliep hij bij 8 maanden door. (Bij 3 maanden heeft hij 3 weken doorgeslapen en daarna stopte hij er weer mee 😂)

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hah, mijn dochter met 11 maand. Min of meer. Nu op 3,5 jaar wordt ze nóg vaak wakker.

Acht weken is nog zo klein.... Echt doodnormaal dat ze nu nog voeding nodig heeft hoor. Bovendien: die kindjes van vrienden kunnen elk moment opeens weer níet doorslapen. Zo gaat dat nu eenmaal met kinderen.

4. lian19

lian19 Actief lid

24 aug 2015
    260
    27
    28
    Ja ik wil er ook niks aan doen hoor! Ze heeft de voeding blijkbaar snachts gewoon nodig want met de speen weer geven red ze het niet.. maar vind het zo vervelend als mensen vragen; en slaapt ze al door? Nee ze slaapt door... o, hoe vaak komt ze dan? 11 uur, 3 uur, 6 uur, 8 uur... en daarop word dan vaak gereageerd met; o, mijn kinderen sliepen altijd al binnen een maand door... bah, wrijf het er maar in... maar ik doe wat het beste is voor mijn dochtertje en ga niks forceren!

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik heb vier kinderen,

De oudste sliep door bij 18 maanden, met 18 maand werd toen onze tweede geboren .... Door kno problemen sliep zij door bij 3 jaar,
    3 maand later toen zij 3 jaar en 3 maanden werd hun zusje geboren
    Zij is nu 2 jaar en 8 maand en slaapt nog niet door zij is minimaal 2 keer per nacht wakker ook zij heeft kno problemen
    Onze vierde werd geboren toen zij net geen 2 was, hij is nu 8 maanden en slaapt ook nog niet door.

Ach wij hebben gewoon geen doorslapers, de oudste twee zijn nu wel echt grote slaapkoppen dus als de andere twee dat ook zijn over een paar jaar kunnen we mooi allemaal uitslapen in het weekend en in de vakanties haha

6. lian19

lian19 Actief lid

24 aug 2015
    260
    27
    28
    Jeetje hippo89, heb je geen slaapgebrek? Haha. Jij bent waarschijnlijk niet meer anders gewend dan de gebroken nachten.... denk niet dat ik dan na de eerste 2 überhaupt nog aan kinderen zou durven te beginnen, merk dat ik het nu al gewoon erg zwaar vind! Slaap je dan ook nog overdag bij? Of is dat er gewoon echt niet meer bij met 4 kinderen? Haha

7. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

He bah wat vervelend dat mensen daar zo over opscheppen.
    Je kunt tegen hen zeggen dat het leuk is dat hun kindjes doorslapen, maar dat dat geen garantie is dat ze dat blijven doen.

Of je zegt: Oke, maar mijn kindje is gewoon heel erg knap.;):p

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Mijn oudste sliep na 6 weken door (19.00 tot 7.00) om vervolgens na 6 maanden bijna elke nacht wakker te worden. Nu met 2,5 jaar gaat het een stuk beter, maar er ziiten nog steeds periodes tussen dat we er elke nacht uit kunnen. Vroeg doorslapen zegt dus niks...
    De jongste is 3 maanden en slaapt nog niet door (19.00 tot 4.00 en dan na de fles tot 7.00 uur). Tuurlijk heb ik het liefst dat hij doorslaapt, maar ik heb niet meer de illusie dat je dat een garantie geeft op een ongestoorde nachtrust.

9. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier pas met drie maanden een doorslaper en nu nog een vroege vogel. 6 uur wakker. Ik vond het ook verschrikkelijk hoor. Niet dat ik het van anderen hoorde maar meer je nachtrust, net bevallen en herstellen en soms niet weten is het nu honger een scheet dwars of even alleen mama. Ik heb mij er op een gegeven moment bij neergelegd. Scheelt een hoop frustratie. Alleen is het is wennen. Je bent jaren gesteld geweest op je nachtrust en ook al weet je van te voren dat het met een baby verandert, de inpact is toch groot. Ik begrijp je volkomen!

10. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Nou hier zoon van 13 maanden

En nog nooit doorgeslapen of wel op 1 hand te tellen

En word elke nacht nog zo 3 x wakker

Ben ook altijd moe overal pijn hij wilt de halve nacht bij mij drinken

Maar het is gewoon uitzingen tot het over gaat

Doe vaak middag of ochtend als kan een dutje

Dus 8 weken haha nou dat is normaal dat komen hoor

11. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Hier ook kno kindje heel zielig snurkt enorm mond open heeft al buisjes neus amandel verwijderd maar merk geen verschil

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ehm ... Jawel... Zo af en toe haha, maar dan helpt het om de frisse lucht in de gaan met kinderen zodat ik niet in ga kakken, en heel af en toe als er in de ochtend af gesproken word door beide dat ze tussen de middag bij een vriendje spelen dan kan ik tussen de middag naar bed, de baby van 8 maanden slaapt wel overdag alleen die van 2,5 niet altijd meer dus die moet ik dan lekker bij me nemen, dus heeeel af en toe kan ik tussen de middag een uurtje slaap pakken maar het is eigenlijk gewoon gewenning om met weinig slaap te leven,

En daar ga je naar leven, het gebeurt dus zelden dat ik om 00.00 uur naar bed ga, uurtje 21.30 soms 21.00 zo kom ik gedurende de nacht met onderbrekening aan voldoende slaap

Het was bij mijn derde voor ze geholpen werd aan haar kno problemen echt veel slimmer. Ze sliep van 19.00 tot 22.00 en dan kon je zelf nog niet naar bed want de oudste twee gaan pas tussen 19.00 en 20.00 en soms heb je gewoon eventjes een uurtje voor jezelf nodig .. Om 22 werd ze dan wakker tot 00:00 en sliep dan weer tot 03.00 tot die tijd was het echt gillen en krijsen ( van 22.00'tot 00.00) van de pijn, en het zelfde geld voor 03.00 uur wakker tot 06.00 en terug naar bed gaan had geen zin want om 07.00 moest ik de kinderen wakker maken om zich klaar te maken voor school... Om die reden wouden we ook geen vierde, maar de vierde dacht er anders over ;) afgelopen januari is mijn peuter aan haar kno geholpen het is nog niet je van het maar met hele nachten wakker is 2 keer per nacht natuurlijk een zegen haha ;)

Nou ik heb de baby weer in bed dus ik probeer ook weer te slapen 👍🏼;)

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Onze dochter is 4 maanden en slaapt ook niet door. In dr derde maand 1 voeding en paar keer doorgeslapen. Sinds ze 4 maanden is wil ze weer 2 voedingen inde nacht.

14. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik vind 8 weken ook nog wel erg jong hoor. Vaak hebben ze gewoon nog een voeding nodig.

De oudste sliep pas rond 2 jaar door en is nog steeds een vreselijk slechte, onrustige slaper.
    De jongste sliep net voor eerste verjaardag door/klokje rond.

15. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Eigenlijk slaapt je jongste dus wel door. Doorslapen betekend minimaal 5 uur aan 1 stuk en van 19 tot 4 zijn er 9

16. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Klopt, maar persoonlijk vind ik de stelling dat 5 uur achter elkaar al doorslapen is, raar. Voor mij is doorslapen gewoon de hele nacht slapen zonder onderbreking.

17. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    9 uur aan een stuk slapen is toch echt doorslapen. Lekker!

18. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Onze dochter is 19 mnd en ik wacht nogsteeds :) ze word tussen de 2-5 keer wakker snachts. Met 7 maanden geprobeerd op eigen kamer, ik was versleten. Nu slaapt ze snachts , als ze wakker word, in een cosleeper. Ideaal! En minder vermoeiend boor ons.

19. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hier tien maanden en nog geen nacht doorgeslapen... De oudste van nu 4 slaapt door sinds februari..

20. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Ons kereltje is 16 maanden en doorslapen lijkt nog een ver van m'n bed show haha. De enkele keer dat hij wel doorslaapt betekent doorgaans dat hij ziek wordt.

Deel Deze Pagina