Mijn zoontje is nu 8 maanden oud. Sliep op een gegeven moment van 20.00 tot 7.00 uur door. Echter vanaf +-5 maanden hield het weer op. Nu wordt hij gemiddeld weer 2 á 3 keer per nacht wakker. En omdat hij nu ouder is, helaas lastiger in slaap te krijgen. Ik vind het zelf heel vermoeiend en mijn man al helemaal. Vind 8 weken ook al wel vroeg om door te slapen hoor! Komt vanzelf wel
Mijn zoontje is 6 maanden en begint nu af een toe een nacht door te slapen. 19.00 tot 23.00/00.00 bv en dan om 04.00 uur bv en dan slaapt hij tot 06.30. Alleen tussen 19.00 en 22.00 moet ik af een toe naar hem toe. (Huilt in zijn slaap). En soms nog vaker eruit voor een slokje bv of een aai. Overdag slaapt hij twee keer een half uurtje. Dus kan dan geen dutje doen helaas. Hij is verder heel vrolijk en doet het goed.
Ik slaap zelf ook nog niet door en ben 30 regelmatig even plassen of een slok water drinken, vervelend gedroomd of een slapende arm... Enige verschil is, dat ik mijn ouders niet meer nodig heb 's nachts. Lekker laten kletsen die mensen.
Hier een dochter van bijna 3 die met 8 weken doorsliep. Zoontje is 1,5 en heeft tot 13 maanden mij zo'n 6-8 keer per nacht uit mijn slaap gehouden. Nu, 5 maanden later slaapt mijn zoontje elke nacht heel goed (tenzij een kies die even doorkomt ofzo) en zijn we drukker met dochterlief die 1/2 keer per nacht wakker wordt (en dat vanaf een maand of 5). Het heeft allebei zo z'n voors en tegens Fijn om te horen dat je er niets aan wilt doen en gewoon op je kindje af gaat. Het is inderdaad frustrerend, want slaap is zo fijn. Maar het komt vast ooit wel weer, en zo niet, dan went dat ergens ook wel weer.
Hier sliep ze vanaf 2,5 maand door (inbakeren) daarna over gegaan op slaapzak (4,5 maand) bij 6 maanden begon ze met 'spoken' s'nachts maar 1x per nacht er uit. Met 8 maanden begon de 'ellende'. Kon er wel 5/6 of meerdere keren uit. Door vriendlief liet ze zich niet troosten al probeerde hij t wel. Met 10 maanden stopte het opeens. Met 11,5 maand begon het weer. Nu 13 maanden en sinds vorige Week haar ledikant bij ons op kamer gezet want vaak is een aai voldoende en zo vallen we allemaal weer sneller in slaap. En ja soms beland ze bij ons in bed nouja dat is dan maar zo. Zolang zij haar rust maar kan hebben en goed uitgerust wakker wordt heb ik er alles voor over. Wij hebben trouwens ook van alles geprobeerd maar dit blijkt toch t meeste te helpen. We hebben nu een meisje wat vrolijk en brabbelend wakker wordt in de ochtend en dat was al ruim 7 maanden niet zo!! En de nachten als ze komt dan huilt ze en dan is soms een aai goed soms een slokje drinken. Ik ben al blij dat ik een vrolijk meisje hoor als t ochtend is (05.30-6.30) dan vergeet ik meteen de nacht weer. Vrienden van ons hebben ook goede slapers ik ben erg blij voor hun. En als ze er iets over zeggen prima dan zeg ik vol trots dat ze al loopt hahaha. Bijwijze van. En zo heeft elke ouder wel wat . Geniet vooral van deze tijd en als zij slaapt overdag ga mee slapen/liggen op de bank. Ga in de avond gelijk met haar naar bed enz. Het komt allemaal goed .
Onze oudste twee sliepen door met een week of 6-7 beiden, (dwz: na de late avondvoeding sliepen ze tot een uur of 5-6). De jongste twee waren dramatische slapers. Sliepen pas door met 2 en met 3 jaar... Probeer je niet teveel te richten op wanneer er doorgeslapen moet worden. Ik heb gemerkt dat als je meegaat met de flow en accepteert dat het is zoals het is, het veel beter te hebben is. Vroeg op bed was hier geen uitzondering: zodra de kids erin lagen, gingen wij dan ook. was de enige manier om het vol te houden.
Mijn jongste dochter is 20 maanden en slaapt pas sinds 2 maanden echt door. Daarvoor hebben we wel periodes van een paar weken gehad dat het redelijk goed ging, maar altijd kwam daarna weer een periode van nachtbrakerij... Dat een babytje van 8 weken door zou moeten slapen vind ik bizar. Mijn beiden dochters sliepen rond die leeftijd zo nu en dan per ongeluk wel eens een nachtje door, maar daar konden we echt niet vanuit gaan. Vaak zie je ook dat baby's die al wel doorslapen rond de 4 maanden ineens weer gaan spoken en weer gewoon 's nachts komen. Ik zou die FB berichten negeren en bekijken hoe je toch nog enigzins aan je rust komt, terwijl je je kindje 's nachts lekker troost en voedt. Misschien kun je overdag af en toe dutten?
Ons meisje sliep door toen ze 4 weken was maar met doorslapen bedoel ik dan van 01.00-06.00 Mijn man was de eerste 6 weken vrij na de geboorte dus keken gewoon savonds lekker een film en gaven om 01.00 fles en toen om 06.00 weer. Heel veel mensen die zeggen dat hun kind AL door sliep met 4 weken bedoelen vast dit hoor. Je moet echt niet er van uit gaan dat die kleine dan sliep van 20.00-07.00 Komt allemaal goed!!
Vanaf 9 weken slapen ze door. Eerst nog van 23.00-6.30 en tien we de laatste fles niet meer gaven slapen ze van 19.30/7.00 Wat hier echt heeft geholpen is een fijne slaapzak (puckababy) en ik heb geloof ik geluk dat het (nog steeds) enorme slaapkopjes zijn. Ook hebben we gelijk een vast avond/nacht ritueel aangehouden. Fles, in bed, lekker donker, liedje zingen, knuffel, muziekuiltje. Dat gingen ze ook herkennen. Het doorslapen komt vanzelf, bij de een wat eerder dan de ander....
Ons meisje is net zes maanden en slaapt af en toe door. Oftewel, ze slaat soms een nachtvoeding over of komt later. Een goede nacht is voor mij als ze na de voeding van elf uur tot een uur of vier slaapt. Hier werd het ineens beter toen ze op haar eigen kamertje ging slapen met vijf en een halve maand. Ik geef borstvoeding, als ze nog niet aan en voeding toe is en wakker wordt 's nachts dan gaat mijn man er uit om te troosten. Anders wil ze drinken. We gaan er gewoon in mee, vroeg naar bed als het kan en kleine successen vieren. Het goede nieuws is dat de vermoeidheid na een tijdje went en je je dus minder moe voelt. Tot je een nachtje echt goed geslapen hebt, dan merk je het verschil pas.
Hier 3,5 maand en ze slaapt nog niet door. Komt meestal 1x rond 5u. Het enige wat je kan doen is je er vooral níet druk om maken.. Je hebt er vrij weinig invloed op... Comme ci comme ca.....
Bij ons Nr 1: met 8 weken Nr 2: met 3,5 jaar Nr 3: met ruim 8 maanden Kortom er is geen peil op te trekken en slaaptekort, na de tweede leef ik nog steeds, dus je komt daar wel overheen Ik dacht altijd maar zo: er komt een nacht dat ze doorslapen, misschien vannacht wel.
Mijn kinderen sliepen met drie en vier maanden door. Ik vond overigens de periode met een nachtfles altijd goed te doen en makkelijker dan nu. Je weet gewoon zo gauw ze wakker zijn, Oké schone luier, flesje, na een tijdje vasthouden weer verder slapen. nu heb je tandjes sprongetjes enge dromen plassen Dorst en het is elke keer weer uitvinden wat er aan de hand is
Snap dat je je daar nu beetje druk om begint te maken, maar geloof me! Het is echt heel normaal dat ze nu nog niet doorslaapt. Ons mannetje sliep rond de 10 weken een paar keer door, ik helemaal blij! Maar toen ik weer aan het werk ging met 12 weken kwam hij gewoon 1 á 2 keer per nacht. Nu is hij 8,5 maand en slaapt hij nog steeds niet altijd door. Ik heb het maar geaccepteerd en slaapt soms overdag een uurtje en mijn man laat me soms in het weekend een dagje uitslapen. Slaapgebrek hoort er nu eenmaal bij en ik denk dat we daar vanzelf (soort van) aan wennen
En.. Vannacht was het raak om 3 en om 5 uur.. Ik moet ook niet schrijven dat ze doorslaapt, wordt gelijk afgestraft
Nou inderdaad. Ik was gister vol trots tegen iedereen aan het vertellen dat mijn kleine man van 23 tot 6 had geslapen. Nou dat heb ik geweten vannacht 😅
En daar zit hem de kneep! De meeste jonge baby's slapen nog niet door, dat is normaal. En juist die verhalen waarbij de kinderen wel al vlug doorslapen, zijn bijzonder. En die tref je dan ook aan op internet! Weet je dat 6 uur slaap achtereen al onder doorslapen valt trouwens? Dat is dus wat anders dan klokjerond-slapen (van bijvoorbeeld 19.00 uur tot 07.00 uur). Onze kinderen werden tot 1 jaar oud ook steeds wakker 's nachts. Daarna ook nog met fases trouwens. Finley heeft rond de 1,5 jaar oud ook wel eens nachten gehad waarbij hij elk uur wakker werd. Slopend! Vooral als je de volgende dag gewoon weer moet werken. Het zijn zware lastige periodes. Echt tropenjaren. Want sinds de kinderen 2,5 jaar oud zijn, slapen ze steeds beter. En wij dus ook!
Mag ik je even gerust stellen? Of niet... Mn zoon is ruim 3,5. Bijna 4. Slaapt nog niet door En ik zelf trouwens ook niet. Ik word vaak nog even wakker om me om te draaien, te plassen, tegen de ochtend omdat het al zo licht is.. Heel normaal!