Hallo allemaal Ik ben op zoek naar ouders die ook weleens alleen gaan zwemmen met hun kids (in mijn geval 1 kind ) Morgen word het weer prachtig weer en twijfel of ik naar een recreatiemeer zou gaan (veel te doen voor kinderen, ik wil alleen sochtends gaan) dl is bijna 2 en heel gek op water maar razendsnel en...ik ben alleen. Twijfel dus, wel of niet doen? Of toch liever naar een zwembad? Wat doen jullie met kinderen van deze leeftijd? Gr baby001
Ik zou het gewoon doen Gewoon goed opletten, in mijn ogen is een zwembad niet heel anders Bij allebei moet je der in de gaten houden en er bij blijven. Lekker gaan dus zou ik zeggen!
Ik zie het verschil niet zo tussen een zwembad en een meertje. (Ik dacht in eerste instantie ook dat jouw vraag over de kwaliteit van het zwemwater zou gaan...) Bandjes om d'r armen (zowel bij meer als zwembad trouwens) en lekker naar buiten. Bij een meertje is vast een strandje/grasveld waar ze lekker kan spelen. Bij zwembad moet je haar ook in de gaten houden; glijdt ze niet uit, wordt ze niet omver gelopen, gaat ze niet in het diepe... Meer lijkt mij dus een prima keuze! (Mits het 'gezond' zwemwater is.)
Keuze is gevallen op een buiten zwembad maar het was wel echt opletten geblazen. Het is natuurlijk veel groter dan een binnen zwembad. En zelfstandig rondlopen ging natuurlijk niet (in zwembad bij ons in de buurt wel, kleine peuterbad) maar we hebben genoten. Het warmste moment zijn we nu weer lekker binnen